یک متخصص تغذیه: با توجه به ذائقه ایرانیان، بیشترین ماده مصرفی غذایی ما در گروه پروتئین ها، گوشت قرمز است / از گوشت بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین به عنوان بهترین نوع گوشت ها کمتر استفاده می شود / قارچ یکی از مواد غذایی با ارزش است که ویتامین "دی" دارد و در صورتی که ویتامین "دی" بدن کم باشد دریافت کلسیم بدن نیز کاهش می یابد
کد خبر: ۱۵۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 26 December 2015

صبح امروز با هدف معرفی غذای سالم و روش های سالم طبخ غذا، جشنواره طبخ غذا در بیرجند برگزار شد.

به گزارش تابناک، محمدپور مدیرعامل شرکت نگار نصر خراسان جنوبی صبح امروز در جشنواره طبخ غذا در بیرجند گفت: موسسه نگارنصر در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی مشغول فعالیت است و فعالیت هایی در حوزه دامپروری و کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام می دهد.

وی ادامه داد: یکی از حوزه های فعالیت این موسسه پرورش شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین، قارچ و ماهیان گرم آبی و سردآبی است.

مدیرعامل شرکت نگار نصر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استفاده از گوشت های بلدرچین، شترمرغ، قارچ در سبد غذایی خانواده‌ها در سطح استان و کشور کم است، گفت: برنامه ریزی کردیم تا در راستای افزایش استفاده مردم از این گوشت ها و فرهنگ سازی بیشتر، جشنواره طبخ غذا را برگزار کنیم.

محمدپور در ادامه با بیان اینکه عدم آشنایی مردم با طبخ این غذاها یکی از دلایل عدم استفاده از این غذاها است، افزود: برنامه آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای در این راستا تدارک دیده ایم تا بدین وسیله مردم با شیوه طبخ این غذاها آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: مصرف گوشت شترمرغ، بلدرچین و بوقلمون فواید زیادی دارد که افزایش خون بدن از جمله خاصیت های آن است.

راغبی، متخصص تغذیه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تغذیه سالم در راستای سلامت زندگی است، گفت: مواد غذایی که روزانه استفاده می کنیم شامل گروه های مختلفی است که غلات، میوه ها و سبزیجات، لبنیات و پروتئین ها از جمله این مواد است و در گروه لبنیات نیز باید از غذاهایی استفاده کنیم که کمترین میزان چربی را داشته باشد .

وی ادامه داد: با توجه به ذائقه ما بیشترین مصرف غذایی در گروه پروتئین ها گوشت قرمز است و از گوشت بوقلمون، شترمرغ و بلدرچین به عنوان بهترین نوع گوشت قرمز کمتر استفاده می شود در حالی که این گوشت ها خاصیت زیادی دارند و با کمترین میزان چربی، سالم ترین نوع گوشت خوراکی محسوب می شوند.

این متخصص تغذیه اظهارکرد: آنچه در نظام سلامت خانوارها اهمیت دارد این است که تغذیه سالم را انتخاب کنیم و در کنار آن از روش طبخ سالم نیز استفاده کنیم.

راغبی، قارچ را از دیگر موادغذایی سالم و باخاصیت اعلام کرد و افزود: قارچ یکی از با ارزش ترین مواد غذایی است که ویتامین  "دی" دارد و در صورتی که ویتامین "دی" بدن کم باشد دریافت کلسیم بدن نیز کاهش می یابد.

در پایان این جشنواره به افرادی که بهترین نوع غذا را طبخ کرده بودند جوایزی اهدا شد.

عکس ها اختصاصی تابناک

توسط یک شرکت بخش خصوصی: جشنواره غذای سالم و طبخ غذا در بیرجند برگزار شد

توسط یک شرکت بخش خصوصی: جشنواره غذای سالم و طبخ غذا در بیرجند برگزار شد

توسط یک شرکت بخش خصوصی: جشنواره غذای سالم و طبخ غذا در بیرجند برگزار شد

توسط یک شرکت بخش خصوصی: جشنواره غذای سالم و طبخ غذا در بیرجند برگزار شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار