رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی از اعزام ۲۰ گروه جهادی متشکل از ۶۳۰ برادر و ۳۷۶ خواهر به روستاها و مناطق محروم شهرستان‌های خراسان رضوی در نوروز 94 خبر داد.
کد خبر: ۱۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ 18 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، مصیب عنابستانی با اشاره به ‌ورود از عرصه جنگ سخت به جنگ نرم و لزوم حماسه اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حدود ۲۳ میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات به بسیجیان استان خراسان رضوی اختصاص داده شده است.

وی افزود: با این اعتبار طی کاری جهادی بیش از ۲ هزار پرونده اقتصادی با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان، مسئولان بسیج سازندگی شهرستان‌ها، بانک مهر اقتصاد و شرکت نگار نصر بررسی شد و در نهایت ۱۸۴۵ پرونده موفق به دریافت تسهیلات شدند.

 رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: در حقیقت از اعتبار تخصیص داده شده ۲۲ میلیارد و هفتصد میلیون تومان جذب شد و این یعنی ۹۸درصد جذب تسهیلات که آمار فوق العاده ای است.

 عنابستانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که عرصه‌های اقتصادی ایجاد شده در سال‌های گذشته اکنون به مرحله تولید رسیده‌اند، پیش بینی می‌شود در سال ۱۳۹۴ صنایع بسته بندی و تبدیلی شامل خشک کردن، پودر کردن، روغن‌گیری، اسانس گیری، رب و عصاره، ترشیجات و مرباجات، صنایع تبدیلی دام و طیور، گوهر تراشی و فراوری لبنیات به عرصه های اقتصادی افزوده خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی بیان داشت: تاکنون ۲۲۶ گروه جهادی در مرکز هدایت و کنترل اردوهای جهادی استان ثبت شده اند. در ایام نوروز حدود۲۰ گروه جهادی متشکل از ۶۳۰ برادر و ۳۷۶ خواهر به روستاها و مناطق محروم شهرستان‌های جغتای، سبزوار، تایباد، قوچان، فریمان، کلات، گناباد و حومه مشهد اعزام می‌شوند.

عنابستانی اضافه کرد: سامانه‌ای با هدف شناخت محرومیت‌های روستاها و مناطق محروم و امکانات و توانمندی‌های گروه‌های جهادی در حال طراحی است و از تابستان سال آینده اعزام گروه‌های جهادی بر مبنای این سامانه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت سیاستگذاری اهداف گروه‌های جهادی در عرصه، دستورالعمل مدیریت این گروه‌ها را شامل توجه به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اشتغال و آموزش روستائیان برای اشتغال عنوان کرد.

عنابستانی گفت: با توجه به این که زیرساخت اصلی اشتغال در روستاها مسئله آب است، اقدامات اصلی مثل کانال یابی و لایروبی در رأس فعالیت گروه‌های جهادی است.

 وی افزود: برای تقویت روحیه امید به کار در کشاورزان مسئله پایین آوردن هزینه برداشت محصولات با حضور اردوهای چند روزه پیشنهاد می‌شود. همچنین با توجه به تخصیص اعتبارات لازم در زمینه اقتصاد مقاومتی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا روستاییان از چگونگی دریافت این تسهیلات آگاه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار