مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی :
بیرجند- مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: سال آینده پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۱۵۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 27 December 2015

 حسن امامی  در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی با اشاره به طرح انتقال آب به خراسان جنوبی، بیان کرد: در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده است.

امامی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی گفت: این پروژه یکی از مهم‌ترین و طولانی‌ترین پروژه های آب رسانی بوده و در حال بررسی است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی موجود در خراسان جنوبی، انتقال آب از دریای عمان و سد دوستی تنها راه ممکن در حل مشکل کم آبی استان است.

امامی با بیان اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی نیازمند سرمایه و اعتبارات بالایی است، افزود: این پروژه با اولویت خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان توسط وزارت نیرو در حال انجام است.

وی بیان داشت: سال آینده پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی با مشارکت بخش خصوصی وارد فاز اجرایی می‌شود.

حسین امامی با اشاره به پروژه آب رسانی از دشت مختاران به بیرجند، اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و تکمیل آن نیازمند اعتبار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۵ درصد از اعتبارات این پروژه اخذ شده است، بیان کرد: امید است تا دو سال آینده پروژه آب رسانی از دشت مختاران به بیرجند به پایان برسد.

تهیه سند ملی آب خراسان جنوبی نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان، گفت: از چندین سال پیش خشکسالی به عنوان یک پدیده مطرح بود که مشکلات زیادی را برای استان به بار آورده است.

هاشم ولی‌پور ادامه داد: در حال حاضر خراسان جنوبی در مقطع بحرانی قرار گرفته و خشکسالی‌های دراز مدت آسیب‌های جدی را به همه بخش‌ها وارد کرده است.

وی با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین سند ملی آب استان، اظهار کرد: با توجه به تنظیم سند ملی آب می‌توانیم الگوی کشت را نیز تنظیم کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: این سند بر اساس آزمایشات خاک، اقلیم و منابع آبی هر منطقه مشخص می‌کند که چه نوع کشتی برای مناطق مناسب است.

بنا به گفته وی تهیه سند ملی آب خراسان جنوبی نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار