امام جمعه تبریز :
سالروز حماسه 9 دی، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از اساتید و دانشجویان، از سوی بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۵۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 28 December 2015

سالروز حماسه 9 دی، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و جمعی از اساتید و دانشجویان، از سوی بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش  تابناک تبریز، امام جمعه تبریز در این مراسم با اشاره به مفهوم بصیرت گفت: بصیرت از کلمه بصر به معنی دیدن می آید، اما معنای آن بینش قلبی است که در آیات و روایات بسیاری بر آن اشاره شده است؛ همچنانکه امام علی (ع) در این باره می فرمایند: کور واقعی کسی نیست که به ظاهر نمی بیند، بلکه هر کسی بینش قلبی نداشته باشد، کور است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: به صورت اجمالی، بصیرت عبارت است از شناخت واقعیات و دشمن شناسی و شناخت توطئه های دشمنان و راه های مقابله با آن؛ لذا داشتن بصیرت در همه شرایط لازم است، اما در شرایط خاصی نیز، بسیار به درد می خورد و در واقع یک جامعه را نجات می دهد که فتنه 1388 از آن جمله بود که استکبار جهانی سعی داشت تا با برنامه ریزی های دقیق، حکومت اسلامی را بر اندازد.

وی همچنین مردم آذربایجان و تبریز را مردمی غیور و آگاه خواند و گفت: مردم آذربایجان و تبریز با غیرت دینی و ولایتمداری خویش، همواره جلوتر از دیگر مردم ولایی کشور حرکت کرده اند و این موضوع با مراجعه به تاریخ مشروطه آشکارتر می شود؛ لذا در جریان فتنه نیز یک روز جلوتر از همه حضور خود را در حمایت از دین و ولایت اعلام کردند.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین به دستاوردهای داخلی حماسه 9 دی پرداخته و افزود: این حماسه، دستاوردهای زیاد داخلی و خارجی داشت که از دستاوردهای داخلی آن می توان به افزایش اقتدار و استحکام نظام، کنار رفتن نقاب ها و رفراندوم ملی اشاره کرد که مردم با حضور حداکثری ثابت کردند که در تمام شرایط از نظام و انقلاب پشتیبانی می کنند.

امام جمعه تبریز همچنین به برخی از آثار خارجی حماسه 9 دی پرداخته و متذکر شد: آشکار شدن دشمنی غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران، تحرک بخشی به بیداری اسلامی در منطقه و جهان و حفظ استقلال سیاسی از جمله آثار خارجی حماسه 9 دی سال 88 بود و این حماسه محدود به آن سال نمی شود، چرا که دشمنی ها و توطئه های دشمنان تمام نشده است و با اشکال مختلف ادامه دارد؛ همچنانکه در جریان برجام شاهد هستیم که آمریکا هنوز هم حسن نیت خود را نتوانسته است ثابت کند و هر روز به بهانه های واهی دست به اقدامات خصمانه ای می زند.

وی در سخنان پایانی خود به مساله انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان دین چشم به انتخابات کشور عزیزمان دوخته اند تا میزان حضور ملت را در این عرصه حماسی بسنجند و بر اساس آن برنامه ریزی کندد؛ لذا شرکت حداکثری ما در انتخابات، تیری زهرآگین به قلب مستکبران خواهد بود.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که انقلاب اسلامی ایران گفتمان و الگوی نوینی را پدید آورد که بُعد نرم آن بر سایر ابعاد ترجیح یافته است، گفت: این واقعیت به سبب احیای نظام ارزشی مبتنی بر ویژگی های فرهنگی، هویت جدیدی را در مردم ایران شکل داده که از سایر ملل مسلمان متمایز است.

دکتر محمدرضا پورمحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه نظام سلطه برای رسوخ در هویت فرهنگی مردم ایران و ایجاد فاصله بین ملت و نظام، باید ابعادی را آماج قرار می داد، که جمهوری اسلامی از آنها به عنوان رمز ماندگاری و افزایش قدرت نفوذ خویش بهره می گیرد، افزود: بر همین اساس، ابعادی مانند هویت فرهنگی، جذابیت الگوی سیاسی و احساس فراگیر امنیت پایدار اجتماعی از ابعاد قدرت نرم جمهوری اسلامی بود؛ لذا مورد هدف دشمنان نظام قرار گرفته است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون گواهی می دهد که دولت های غربی به ویژه امریکا تمامی گونه های براندازی سخت را در دهه اول امتحان کردند، تصریح کرد: ایستادگی و مقاوت ملت ایران تحت رهبری حضرت امام(ره)، قدرت های مستکبر را به این واقعیت رساند که استفاده از گزینه سخت و نظامی نمی تواند در برابر ایمان و اعتقاد ملت ایران کارآمد باشد، به ناچار به ایجاد اختلاف در میان ملت و جنگ نرم روی آورده است.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که به شکست های پی در پی جبهه استکبار در مقابل انقلاب پرداخت و گفت: در طول تاریخ انقلاب، استکبار شکست های متعددی را متحمل شده است که از آن جمله می توان به شکست در جلوگیری از وقع انقلاب، شکست در جلوگیری از تثبیت و تحکیم و صدور انقلاب اسلامی به سایر کشورهای اسلامی اشاره کرد.

سردار غلام عسگر کریمیان افزود: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی ایران سناریوهای مختلفی از قبیل حمله نظامی، جریان سازی های مختلف تفرقه افکنی، نبرد نرم و جنگ هوشمند طرح ریزی کرده است که به حول و قوه الهی، درس گیری از عبرت های تاریخی و در مسیر ولایت قدم برداشتن مردم، همه آن تلاش ها با شکست همراه شده است و مردم ثابت کرده اند که با تاسی از مکتب سرخ عاشورا و شعار اصلی امام حسین(ع) که « هیهات من الذله» است، در برابر تمام نقشه های استکبار با بصیرت و آگاهی کامل ایستاده اند.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار