معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت:
هیئت‌های اجرایی طی 10 روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کرده و چنانچه فرد یا افرادی تائید نشدند فرماندار حوزه انتخابیه موظف است ظرف 24 ساعت دلایل را با فرد در میان بگذارد.
کد خبر: ۱۵۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ 29 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: هیئت‌های اجرایی طی 10 روز به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کرده و چنانچه فرد یا افرادی تائید نشدند فرماندار حوزه انتخابیه موظف است ظرف 24 ساعت دلایل را با فرد در میان بگذارد.

حسین کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: هیئت اجرایی در واقع خود مردم هستند و بر اساس قانون فرماندار در همه حوزه‌های اصلی و فرعی با کمک هیئت‌های اجرایی در مورد صلاحیت نامزدهای انتخابات نظر می‌دهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: استان ایلام دارای 26 حوزه انتخابیه است که شامل 10 فرمانداری و 16 بخشداری بوده که همه این ارگان‌ها دارای هیئت اجرایی بوده و مسئول برگزاری انتخابات هستند و بر شعب و اعضای شعب و ... مدیریت دارند.

وی ادامه داد: در مورد تائید صلاحیت‌ها نیز دو حوزه انتخابیه اصلی وجود دارد که شامل فرمانداری‌های دهلران و ایلام است و 30 نفر معتمد با تایید هیئت نظارت با برپایی جلسات مشترک 8 نفر را از بین خود برگزیده که به عنوان اعضای هیئت اجرایی فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: فرماندار حوزه انتخابیه و رئیس اداره ثبت احوال نیز به این افراد یعنی هیئت اجرایی اضافه شده و در شهرستان‌ها نیز نماینده شورای شهرستان نیز وجود دارد که تعداد آنها به 11 نفر می‌رسد در واقع ترکیب هیئت اجرایی هستند.

کلانتری تصریح کرد: پرونده‌های داوطلبین حوزه‌های انتخابیه که در واقع مدارک آنها در اختیار مراجع چهارگانه قرار می‌گیرد و برابر قانون هیئت اجرایی بر اساس اعلام نظر مراجع چهارگانه به اظهار نظر در مورد کاندیداها می‌پردازد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مدرک مستند در این رابطه نیز آن موضوعی است که وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان ثبت احوال، پلیس بین‌الملل و تشخیص هویت در اختیار دارند و برابر با آن اظهار نظر می‌کنند.

وی ادامه داد: طی 10 روز هیئت‌های اجرایی صلاحیت داوطلبان را رسیدگی کرده و بعد از 10 روز چنانچه فرد یا افرادی تائید نشدند فرماندار حوزه انتخابیه موظف است ظرف 24 ساعت کتبا به شخص ابلاغ کند و بر اساس دلایل و مدارک و ماده و ... موضوع رد صلاحیت را با فرد در میان بگذارد.

این مسئول اضافه تاکید کرد: فرد رد صلاحیت شده از آن زمان به مدت 4 روز فرصت دارد با مراجعه به هیئت نظارت استان ایلام اعتراض خود را کتبا تحویل این ارگان نظارتی تحویل دهد.

کلانتری با اشاره به فرصت یک هفت روزه هیئت نظارت استان برای رسیدگی به اعتراض معترضان تصریح کرد: بعد از این نیز مراحلی وجود دارد و تا شورای نگهبان طی فرایندی امکان اعتراض وجود دارد و در جمع طی یک فرجه 20 روزه لیست نهایی داوطلبان تائید شده به صورت رسمی اعلام می‌شود و این فرایند باید تا 29 بهمن ماه در اختیار فرمانداران حوزه انتخابیه برای الصاق اسامی داوطلبین تائید صلاحیت و شروع تبلیغات قرار گیرد.

وی ادامه داد: کار تبلیغات نیز تا 24 ساعت قبل از شروع انتخابات داوطلبان حق تبلیغات داشته و باید ششم اسفندماه هیچ تبلیغاتی صورت نگیرد و روز هفتم اسفند روز حماسه ملی و جشن پیروزی ملت ایران است./پ


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار