دارنده مدال های جهانی دو و میدانی نابینایان کشورمان برای اعزام به مسابقات انتخابی پارالمپیک 2016 برزیل با مشکل مالی مواجه است.
کد خبر: ۱۵۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 29 December 2015

دارنده مدال های جهانی دو و میدانی نابینایان کشورمان برای اعزام به مسابقات انتخابی پارالمپیک 2016 برزیل با مشکل مالی مواجه است.

به گزارش ایرنا،رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان در این باره گفت: حمید اسلامی دارنده چندین مدال رنگارنگ بین المللی اعم از آسیایی و جهانی برای کسب سهمیه پارالمپیک در رقابت های انتخابی به میزبانی کشور امارات نیازمند تامین منابع مالی برای اعزام است.

سمیه سهیلی اظهار کرد: اسلامی برای اعزام به این رقابت ها به همراه هدایت کننده خود 180 میلیون ریال کمک هزینه نیاز دارد که امیدواریم خیرین ورزش دوست این قهرمان جهانی را یاری کنند.

وی بیان کرد: نفرات اول مسابقات قهرمانی کشور با هزینه فدراسیون نابینایان و کم بینایان به این رقابت ها اعزام می شوند اما سایر نفرات باید با هزینه شخصی حضور یابند.

سهیلی با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی دو ومیدانی نابینایان و کم بینایان و زمین خوردن حمید اسلامی در حین انجام مسابقه گفت: مسابقات دوم ومیدانی قهرمانی کشور اواخر تابستان امسال برای نخستین بار و به صورت همزمان بین نابینایان و کم توانان ذهنی برگزار شد.

وی افزود: اسلامی در حالی که از حریفان خود جلو بود اما به دلیل از خط خارج شدن یکی از دونده های کم توان ذهنی و سد معبر شدن او باعث شد تا به زمین بخورد و نتواند مسابقه را ادامه دهد.

وی بیان کرد: این دونده همدانی که چندین مدال جهانی و آسیایی را در کارنامه اش دارد حالا به دلیل عدم کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها باید با هزینه شخصی به مسابقات انتخابی پارالمپیک اعزام شود.

سهیلی خاطرنشان کرد: با کمک هیات نابینایان و کم بینایان و اداره ورزش و جوانان همدان 50 میلیون ریال از این کمک هزینه را تامین کرده است و انتظار داریم خیران ورزش دوست مابقی هزینه ها را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: این دونده همدانی باتوجه به تجربه و آمادگی بسیار مطلوب می تواند سهمیه پارالمپیک 2016 برزیل را کسب کند.

این دونده همدانی مهرماه سال گذشته نایب قهرمان مسابقات دو ومیدانی بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی شد.

وی اردیبهشت ماه امسال نیز در رقابت های دو 1500 متر ، کلاس تی 11 جهانی 2015 کره جنوبی با ثبت رکورد ٤ دقیقه و 27 ثانیه و 27صدم ثانیه با کسب نشان برنز بر سکوی سوم ایستاد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار