مدیر شرکت فراورده های نفتی غرب مازندران:
مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی غرب مازندرانمنطقه چالوس از راه اندازی چهار باب جایگاهCNGدر منطقه نفتی چالوس تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 29 December 2015

به گزارش تابناک مازندران،سید محمود طاهری در نشست خبری با اشاره به رشد مصرف 5 فراورده در آذر ماه امسال نسبت به آذر ماه سال 93 اظهار كرد:مجموع مصرف 5 فراورده 54.4 میلیون لیتر بوده كه نسبت به آذر سال قبل از 3 درصد رشد برخوردار است.

وی افزود:این افزایش مربوط به افزایش حدود دو میلیون لیتری بنزین سوپر می باشد كهبا توجه به بالاتر بودن قیمت فروش داخلی این محصول نسبت بهfobبرای اولین بار در سال‌های اخیر سود آوری داشته استو بدون در نظر گرفتن هزینه های حمل و توزیع افزایش فروش بنزین سوپر با وجود افزایش قیمت ۵۰درصدی آن، به علت افزایش عرضه و کاهش محدودیت ها در تامین این فرآورده است.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی غرب مازندران منطقه چالوس نرخ مصرف انواع فرآورده‌ها را در پاییز امسال نسبت به سال قبل منفی یک درصد عنوان کرد و گفت: نرخ مصرف مجموع فرآورده‌ها در مدت ۹ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است.

طاهری خاطرنشان كرد:نرخ رشد مجموع بنزین سوپر و معمولی در آذرماه ۶درصد، در پائیز 3 درصد و 9 ماهه نیز 3 درصد رشد را نشان می دهد.

وی از صرفه جویی مصرف نفت گاز در این مدت خبر داد و افزود: با اجرای طرح های پیمایش و عرضه منطقه ای در پاییز حدود دو میلیون و در طول ۹ ماه نیز هشت میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف نفتگاز حاصل شد كه ارزش ریالی این صرفه جویی بر اساس متوسط نرخfobدر مدت ۹ ماه امسال حدود ۹۵.۲ میلیارد ریال است.

طاهری با اشاره به اینکه میزان توزیع نفت سفید در پاییز امسال ۱۰ درصد کاهش داشت، یادآور شد: با افزایش گازرسانی در غرب استان میزان توزیع نفت سفید در مجموع ۹ ماهه سه درصد برابر ۱.۶ میلیون لیتر کاهش داشت که صرفه جویی حدود 19.6 میلیارد ریالی را در پی داشته است.

وی با اشاره به متوسط قیمت فروش فرآورده های نفتی در مدت ۹ماهه امسال اظهار کرد: قمیت فروش مجموع فرآورده ها در مدت ۹ ماه به ترتیب برای بنزین معمولی و سوپر، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره و گاز مایع ۴۳درصد ، ۴۹ درصد و ۵۴ درصد کاهش داشت.

مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی غرب مازندرانمنطقه چالوس از راه اندازی چهار باب جایگاهCNGدر منطقه نفتی چالوس تا پایان امسال خبر داد و افزود: جایگاه هایی در شیرود، تنکابن، کلاردشت و چمستان تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می رسد که جایگاه‌های شیرود و تنکابن با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تامین تجهیزات قابل استفاده خواهد بود

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار