امام جمعه آستارا :
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز افزود: انجام فریضه صله رحم در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته که شایسته است مردم ایران اسلامی به این امر مهم در طول ایام نوروز توجه ویژه ای بکنند.
کد خبر: ۱۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۲ 20 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز افزود: انجام فریضه صله رحم در دین مبین اسلام بارها مورد تاکید قرار گرفته که شایسته است مردم ایران اسلامی به این امر مهم در طول ایام نوروز توجه ویژه ای بکنند.

وی اضافه کرد: دوری از هر گونه تشریفات و اسراف نیز در دید و بازدیدها باید مورد عنایت شهروندان باشد.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه (س) با ایام عید نوروز ، اظهار کرد: باید حرمت دهه دوم ایام فاطمیه (س) حفظ شود تا نوروز و صله رحم رنگ و بوی فاطمی (س) به خود بگیرد.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه برنامه های نوروز نباید باعث غفلت ما از ایام سوگواری بانوی دو عالم شود ، بیان کرد: برنامه های دهه دوم فاطمیه (س) باید با قوت در شهرستان مرزی آستارا برگزار شود که مهم ترین برنامه این ایام عزاداری خیابانی مردم آستارا در روز چهارم فروردین ماه از مقابل سپاه ناحیه آستارا تا مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) است.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با اشاره به ادامه مذاکرات ایران با گروه 1+5 ، افزود: مسوولان نظام جمهوری اسلامی باید با دقت و قدرت در راستای دفاع از حق مسلم مردم ایران که همان انرژی صلح آمیز هسته ای است، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام حافظ نیا با اشاره به اینکه در جریان توافق باید تحریم های وضع شده علیه ایران برداشته شود ، ادامه داد: کشورهای عضو گروه 1+5 باید این را مد نظر داشته باشند که ملت ایران فقط طرفدار توافق قطعی در این زمینه هستند.

وی در ادامه با اشاره به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ، افزود: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید اقتصاد کشور ما از وابستگی به نفت خارج شود که این، مهم ترین راه نجات از مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه آستارا در خاتمه از حضور پررنگ مردم و مسوولان آستارا در صحنه ها و آیین های مختلف ملی و مذهبی در سال جاری قدردانی کرد و گفت: از مسوولان انتظار می رود در راه خدمت رسانی به مردم در سال جدید بیش از پیش همت کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار