معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه طرح تفصیلی همدان براساس متدهای قبلی تدوین شده است، گفت: تغییر کاربری‌ها در همدان با اولویت عام‌المنفعه در همدان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۵۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 04 January 2016

معاون عمرانی استاندار همدان با اعلام اینکه طرح تفصیلی همدان براساس متدهای قبلی تدوین شده است، گفت: تغییر کاربری‌ها در همدان با اولویت عام‌المنفعه در همدان انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ محمودرضا عراقی ،درباره تغییر کاربری‌ها در سطح استان همدان نیز اظهار داشت: تغییر کاربری‌ها با حساسیت بالایی در همدان انجام شده و تاکنون تغییر کاربری خارج از قانون رخ نداده است.

وی با بیان اینکه چند تغییر کاربری به سود بخش خصوصی به حهت عام المنفعه بودن انجام شده است، افزود: چند تغییر کاربری در شهر همدان بوده که به سود دولت، دانشگاه‌ها، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مردمی بوده و برای سود شخصی افراد تغییر کاربری شکل نگرفته است.

عراقی با تاکید بر اینکه تاکنون تغییر کاربری خلاف قانون برای منفعت شخصی افراد انجام نشده است، تصریح کرد: مردم به مسئله تغییر کاربری حساس شده و مدیران نیز باید به مردم در این زمینه توضیحات لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه اگر باغی سندی به عنوان باغ داشته باشند حق تغییر کاربری آن وجود ندارد گفت: کمیسیون ماده پنج برای حل مشکلات براساس تفاهم و تعامل ایجاد شده و اگر امکان حل تمام مشکلات براساس قانون وجود داشت این کمیسیون تشکیل نمی‌شد.

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه تغییر کاربری‌ها باید شفاف بوده و به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: کمیسیون ماده پنج استان همدان تلاش کرده تا تصمیمات خود را بر پایه منافع استان همدان بگیرد.

وی درباره تغییر کاربری برای تیم پاس همدان در سال‌های گذشته نیز گفت: این پرونده قبل از معاونت بنده وارد کمیسیون ماده پنج و درباره آن تصمیم‌گیری شده است.

عراقی تصریح کرد: شهرداری‌ها از محل تغییر کاربری سهم قانونی و مشخصی دارند که در پرونده تغییر کاربری برای تیم پاس همدان به لحاظ کمک به این تیم شهرداری همدان موافقت کرد تا سهم خود از تغییر کاربری اراضی موردنظر را دریافت نکند.

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی همدان براساس مِتُدهای قدیمی تدیون شده است، گفت: اجرای طرح تفصیلی براساس ایده‌آل‌ها در همدان موردنظر همه است ولی در اجرا شرایط با روی کاغذ تفاوت بسیاری دارد.

وی با اعلام اینکه به دنبال درآمدزایی برای شرداری‌های استان در کمیسیون ماده پنج نیستیم، عنوان کرد: در هفته‌های گذشته شهرداری ملایر چندین پرونده برای تغییر کاربری به کمیسیون ارائه کرده بود که با تمامی آنها مخالفت شد.

عراقی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده پنج ناظر بر اجرای درست و دقیق طرح تفصیلی در شهرهاست، گفت: ولی از سوی دیگر مشکلات اجرایی در طرح تفصیلی وجود دارد که باید از طریق همین کمیسیون رفع شود.

معاون عرمانی استاندار همدان بیان کرد: در اجرای طرح تفصیلی اگر تنها به نظر مشاور توجه شود امکان اجرای کامل وجود ندارد چراکه شهرداری نیازمند منابع مالی قوی و بسیار برای اجرای آن هستند در غیر این صورت اجرای آن امکان‌پذیر نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار