رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه نهاوند رتبه اول تولید گشنیز کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۸۰ درصد محصول گشنیز کشور در نهاوند تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 05 January 2016

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه نهاوند رتبه اول تولید گشنیز کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۸۰ درصد محصول گشنیز کشور در نهاوند تولید می‌شود.

به گزارش مهر،احمد باقری بابیان اینکه در بسیاری از مناطق کشور کمبود و نبود آب برای مصارف خانگی و کشاورزی مشهود است، گفت: کشت محصولات استراتژیک، کم آب‌بر و گلخانه‌ای اولویت کشاورزی این شهرستان است.

باقری عنوان کرد: سطح زیر کشت محصولات زراعی در شهرستان نهاوند ۵۶ هزار هکتار و از این مقدار ۳۵ هزار هکتار آبی و ۲۱ هزار هکتار دیم است.

وی افزود: شهرستان نهاوند با آب‌وهوای خاص خود توانایی پرورش محصولاتی همچون گیاهان دارویی را داراست و کانون توجهات اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز به سمت آموزش، یاددهی و تولید این‌گونه محصولات است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بابیان اینکه نهاوند در کشور رتبه اول تولید گشنیز را به خود اختصاص داده است، گفت: گشنیز یکی از محصولات عمده شهرستان است به‌طوری‌که بیش از ۸۰ درصد تولید این محصول در کشور در مزارع نهاوند انجام می‌گیرد.

وی مدت‌زمان کم اشغالی زمین، کم آب بر بودن، نبود آفات و بیماری را ازجمله دلایل پرداختن کشاورزان به کشت این محصول خواند و گفت: پرسود بودن این محصول برای کشاورزان ازجمله دلایل ترغیب آن‌ها به سمت کشت این محصول است.

باقری بابیان اینکه افزایش یا کاهش قیمت این محصول تابعی از وجود بازار برای این محصول خواهد بود، گفت: محصول گشنیز در کشور و منطقه می‌تواند اشتغال‌زایی مناسب و قابل‌توجهی برای جوانان جویای کار داشته باشد.

وی در ادامه بابیان اینکه ۹۰ درصد روغن‌های خوراکی کشور وارداتی هستند، گفت: حضور سرمایه‌داران در این بخش می‌تواند گامی مؤثر در ارتقا سطح تولید گشنیز باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار