معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر گفت:
به منظور برقراری ارتباط صحیح، مطمئن و سالم دانشگاه و صنعت، سومین همایش ملی صنعت برق و دانشگاه در سه ماه اول سال آینده برگزار می شود.
کد خبر: ۱۵۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 06 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر گفت: به منظور برقراری ارتباط صحیح، مطمئن و سالم دانشگاه و صنعت، سومین همایش ملی صنعت برق و دانشگاه در سه ماه اول سال آینده برگزار می شود.
کرم رضایی روز چهارشنبه در آیین راه اندازی شبیه ساز سامانه های قدرت(سیمولاتور) و آزمایشگاه شبکه های هوشمند دانشگاه ایلام با بیان اینکه در این همایش شرایط خاصی برای پذیرش یافته های علمی در نظر گرفته شده است، افزود: یافته هایی در این همایش پذیرفته خواهد شد که بعد تحقیقاتی داشته و منتج به تولید یک محصول تحقیقاتی شود.
وی رفع یکی از چالش ها و مشکلات حوزه صنعت برق و ارایه یافته مشترک صنعت و دانشگاه را از دیگر شروط پذیرش و راهیابی یافته های علمی به این همایش عنوان کرد.
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر ادامه داد: در این همایش همچنین نمایشگاه صنعت برق به منظور عرضه افتخارات همکاری مشترک دانشگاه و صنعت و اعلام نیازمندی ها و اولویت های حوزه صنعت برق کشور برپا می شود.
وی اظهار کرد: برای برگزاری این همایش دیدگاه های تمامی دانشگاه های کشور در سه بخش انتظارهای دانشگاه از صنعت، صنعت از دانشگاه و انتظارهای مشترک صنعت و دانشگاه گرفته شده است.
رضایی گفت: حمایت از پژوهش و پژوهشگران و پیوند منطقی با دانشگاه سرلوحه برنامه ها و فعالیت های شرکت توانیر است و به صورت مستمر و دایمی در این مسیر حرکت می شود.
وی بیان کرد: در این راه از تمامی دانشگاهیان، دانشجویان، استادان دانشگاه ها و محققان درخواست می شود در انجام پروژه های تحقیقاتی خود به هدف رفع مشکلات و چالش های حوزه صنعت برق کشور تلاش کنند.
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر ادامه داد: به تمامی شرکت های توانیر سراسر کشور نیز تاکید شده است در قالب انعقاد تفاهم نامه هایی پیوند بین صنعت و دانشگاه را در استان ها ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه، سامانه تحقیقات برق کشور با عنوان ساتا راه اندازی شده است که در آن اطلاعات مربوط به محققان، پروژه ها و طرح های تحقیقاتی انجام شده و موضوع ها و اولویت های صنعت برق درج شده است.
رضایی افزود: با راه اندازی این سامانه، فرآیند درخواست و عقد قرارداد طرح های پژوهشی بسیار کوتاه شده است و امیدواریم مورد استفاده محققان قرار گیرد.
وی ادامه داد: به منظور آشنایی دانشجویان با کار عملی در حوزه صنعت برق کشور، 10 دستگاه شبیه ساز سامانه های قدرت (سیمولاتور) خریداری شده و در اختیار 10 دانشگاه کشور قرار گرفته است.
معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت توانیر با بیان اینکه قیمت کنونی هر یک از این دستگاه ها اکنون 10 میلیارد ریال است اما خوشبختانه چون چهار سال پیش ثبت سفارش و با قیمت کمتری خریداری شده است، اظهار کرد: این دستگاه ها به هدف تمرکز زدایی در اختیار دانشگاه های دور از مرکز قرار گرفته است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار