بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 06 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



این دانشجو میلیاردر شد ، چون بیخیال درس شد! +عکس

ما تصور می‌کنیم دانشگاه رفتن تنها راه موفقیت و خوشبختی است. اما این موضع همیشه صادق نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویی که از دانشگاه ترک تحصیل کرد با استفاده از خوش فکری خود در بدترین روزهایش30 هزار پوند (حدود 132 میلیون تومان) درآمد دارد.

این دانشجو که در دانشگاه باکینگهام در حال تحصیل در رشته مدیریت کسب‌وکار بود، تصمیم گرفت که دیگر دانشگاه را ادامه ندهد و از وامی که از دانشگاه گرفته بود به عنوان سرمایه استفاده کند و بیشترین منفعت را از آن ببرد. او با آن پول سهام خریده و از آن به بعد مشغول خرید و فروش سهام است.

طبق گفته وی گاهی اوقات اوضاع بازار اصلا مساعد نیست اما او در بدترین روزهایش حداقل بین 20 تا 30 هزار پوند درآمد دارد ولی در مورد بیشترین میزان درامدش گفت که این مبلغ را بیان نمی‌کند.

الیجا اُیفسو که 21 سال دارد در حال حاضر تنها یک ساعت در روز کار می‌کند و درآمد دلخواهش را کسب می‌کند. او اخیرا مرسدس ینز جی‌تی‌اس خریده و در کمبروِل لندن زندگی می‌کند.

او می‌گوید اگر شما سخت کار کنید دیگر به برچسب قیمت لباس‌ها توجهی نمی‌کنید.

این پسر میلیاردر گفت: درکودکی دوستان زیادی داشتم که ما با هم از ماشین‌ها مورد علاقه مان حرف می‌زدیم از خانه رویاییمان می‌گفتیم اما متاسفانه، دوستانم هنوز در همان محیط و محله قدیمی زندگی می‌کنند و به همان مدرسه قدیمی می‌روند و به آن شرایط عادت کرده‌اند. آن‌ها تلاش چندانی برای رسیدن به خواسته‌هایشان نکردند اما من بهترین ساعت‌ها با مارک‌های معروف و ماشین ‌های مورده علاقه‌ام را خریداری می‌کنم و از زندگی‌ام لذت می‌برم و هرقدر بخواهم کار می‌کنم.

الیجا گفت که من از کودکی به ماشین لامبورگینی علاقه بسیار داشتم و آرزوی داشتنش را در سر می‌پروراندم من با تلاش بسیار توانستم ماشین مورد علاقه ام را نیز خریداری کنم.


سخنرانی پرشور رئیس‌جمهور جیبوتی! (طنز)

قطع رابطه جیبوتی با ایران، واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است. از جملۀ این واکنش‌ها، مطلب طنزی است که در زیر می‌خوانید.

مهرشاد‌ مرتضوی در روزنامه قانون نوشته است:

د‌ر پی قطع رابطه کشور جیبوتی با ایران، رئیس‌جمهور این ابرقد‌رت جهانی د‌ر جمع 8 هزار نفری هواد‌ارانش (حد‌ود‌ یک د‌رصد‌ جمعیت کشور) سخنان پرشوری ایراد‌ کرد‌ که به شرح زیر است:

«ملت نیزه‌د‌وست جیبوتی! بند‌ه از همین تریبون، قطع روابط سیاسی خود‌مان با ایران را اعلام می‌کنم. حالا یک ساختمان مجلس برای ما ساخته‌اند‌! اصلا بیایند‌ بار بزنند‌ ببرند‌. ما توی همان کلبه راحت‎تریم، تازه جورابمان را هم می‌توانیم د‌ر بیاوریم. همچنین، روابط تجاری عظیم 50 هزار د‌لاری را هم قطع می‌کنیم که معاد‌ل نصف بود‌جه سالانه کشور است.

یکی از این مسئولان ایرانی گفته جیبوتی اول کشورش را روی نقشه پید‌ا کند‌. من از شما سوال می‌کنم، نقشه د‌یگه چیه؟! نقشه برای ما کاغذپاره است. می‌گویند‌ پول توجیبی بچه‌هایشان معاد‌ل بود‌جه وزارت «شوسه، آلاچیق و روستاسازی» ماست.

ما به آنها پوزخند‌ زد‌ه و اعلام می‌کنیم پول هم برای ما کاغذپاره است. برای ما همین که اسم کشورمان با توجه به موزون بود‌نش روی تمامی آهنگ‌های 6 و 8 می‌نشیند‌ ارزش د‌ارد‌. به علاوه، قرارد‌اد‌ و تفاهمنامه و این چیزها هم کاغذپاره است. شما د‌فتر مشق بچه‌تو نشون بد‌ه. شما نه، شما! آهان. اون هم کاغذپاره است. اصلا من خود‌م هم اگر کاغذ بود‌م، کاغذپاره بود‌م. ولم کنین...

(بعد‌ از خورد‌ن یک آفتابه آب و آرام شد‌ن) ملت سرافراز جیبوتی! د‌ر آخر، بند‌ه از همین تریبون اعلام می‌کنم اجازه نخواهم د‌اد‌ حتی یک شتر مسافربری ما به ایران برود‌. به امید‌ عربستان، با این کار توریسم این کشور کوچک را که شنید‌ه‌ایم د‌ر شرق عربستان واقع شد‌ه فلج خواهیم کرد‌. سرفراز و پیروز باشید‌.» (شعار حضار)‌


سیلی سنگینی که سوشا خورد!

مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال معتقد است تا همین جا هم سوشا چک بدی خورده و نباید بیش از این به این مساله پرداخت.

دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه"، گفت: هیچ‌کس کار سوشا را تصدیق نمی‌کند ولی خیلی‌ها در فوتبال از این مشکلات داشتند یادم می‌آید که در گذشته بازیکن را در پارتی می‌گرفتند و حتی نامی از او برده نمی‌شد و شاید محروم می‌شد. حالا نمی‌دانم که چه اتفاقی افتاده و چه کسانی منتظر بودند تا آبروی مکانی را ببرند.

او ادامه داد: من در این مساله بزرگ‌ترهای فوتبال و باشگاه پرسپولیس را مقصر می‌دانم که وقتی بازیکنی مدت زیادی مشکل و محرومیت داشته با او برخورد نکردند. در داستان محرومیت خانزاده در فصل پیش سوشا هم مقصر بود ولی با او برخورد نشد تا چند ماه بعد اتفاق بدتری برای او بیفتند.

وی افزود: به عقیده من بعد از آزادی سوشا دیگر نباید به او سخت‌گیری کنیم و باید در قبال او رأفت اسلامی و ایرانی داشته باشیم.

دادرس گفت: متاسفانه این تکنولوژی جدید بلای جان همه شده است. خیلی باید رعایت کرد. امیدوارم تصمیم‌گیرنده‌ها با دیده رحمت و اغماض به او نگاه کنند. کار بد بچه‌گانه‌ای بود ولی بیش از این نباید بر این طبل کوبید چون به صلاح فوتبال ایران نیست.


جلاد قاتل شیخ نمر کیست (+عکس)

رژیم آل سعود  روز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیتهای شیعی‌ عربستان و در رأس آنها شیخ نمر باقر النمر به‌اتهام واهی اقدامات تروریستی خبر داد.

به گزارش تسنیم، آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به‌نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبدالکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

در بیانیه مقامات سعودی اعلام شده بود که محکومان به اعدام یا به ضرب گلوله یا با قطع سرهایشان با شمشیر اعدام شدند که برخی خبرها از داخل عربستان حاکی است که شهید النمر از جمله کسانی بود که جلادان سعودی، او را با شمشیر گردن زدند و بر همین اساس است که آل سعود از تحویل پیکر شهید النمر به خانواده‌اش هراس دارد و او را به صورت مخفیانه در یک مکان نامعلوم دفن کرده است.

در این زمینه شبکه‌های ارتباط اجتماعی تصاویری از جلادی را پخش کرده و گفته اند وی همان جلادی است که با شمشیر، سر آیت الله النمر را قطع کرده است و نامش محمد سعد البشی است.

محمد سعد البشی کیست؟

سعدالبشی از قدیمی‌ترین و مشهورترین جلادان در عربستان است که تقریبا هر ماه، هفت یا 10 سر را با شمشیر قطع می‌کند.

البشی در یکی از مصاحبه‌های خود با رسانه‌های غربی چنین گفته بود : اگر بار دیگر به دوران کودکی برگردم و بخواهم شغلی جدید انتخاب کنم،‌بار دیگر شغل جلادی را انتخاب خواهم کرد.

جلاد قاتل شیخ نمر کیست (+عکس)

پیشتر رسانه‌ها از کمبود شدید جلاد در وزارت کشور رژیم آل سعود خبر داده بودند به طوری که این وزارت سعودی سال گذشته از طریق سایت اینترنتی خود آگهی نیاز به جذب هشت جلاد برای قطع سر محکومان به  اعدام خبر داده بود و از علاقه‌مندان به این شغل خواسته بود اسامی خود را وزارت کشور سعودی تحویل دهند.

شیوه قطع سر مخالفان به دست آل سعود کاملا شبیه شیوه اعدام در گروهک تروریستی تفکیری داعشی است که دست پرورده وهابیون است.


پیام اوباما به عربستان درباره ایران: با مسئولیت خودت ریسک کن!

موضع کلی دولت آمریکا در مورد مناقشه ایران و عربستان باعث شده کارشناسان در مورد اینکه کاخ سفید واقعا طرف چه کسی را در این مناقشه گرفته گمانه زنی کنند.

"عربستان سعودی روز یکشنبه گذشته روابط دیپلماتیک خود با ایران را بعد از حمله به سفارتش در تهران قطع کرد. در عین حال وزارت امور خارجه آمریکا یک روز پیش از این اقدام از اعدام شیخ نمر توسط عربستان انتقاد کرد. این وزارتخانه نسبت به بدتر شدن تلاش‌های فرقه‌ای در اثر اقدام‌های ریاض ابراز نگرانی کرد و روز دوشنبه در بیانیه‌ای از دستگیر شدن عاملان حمله به سفارت عربستان توسط ایران خبر داد. این نشان می‌دهد که دولت آمریکا اعتنایی به صحبت‌های عربستان مبنی بر دست داشتن دولت ایران در حمله به سفارتش در تهران ندارد."

به گزارش آفتاب، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در تحلیلی درباره پیام‌های دولت آمریکا به عربستان در پی افزایش تنش این کشور با ایران نوشت: جان کربی،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در روز دوشنبه با گفتن اینکه ایران معترضان حمله کننده به سفارت عربستان را دستگیر کرده ادعای عربستان مبنی بر اینکه دولت ایران در حمله به سفارت این کشور دست داشته را زیر سوال برد.

این اظهارنظر و موضع کلی دولت آمریکا در مورد مناقشه اخیر ایران و عربستان باعث شده است که کارشناسان در مورد اینکه کاخ سفید واقعا طرف چه کسی را در این مناقشه گرفته گمانه زنی کنند.

تونی بادران، کارشناس خاورمیانه در بنیان دفاع از دموکراسی‌ها اظهار کرد: معتقد است دولت اوباما با عدم ابراز حمایت از عربستان به عنوان همپیمانش در این مناقشه و همچنین جلوه دادن آن به عنوان یک جنگ مذهبی میان شیعه و سنی، یک سابقه بسیار خطرناک به وجود آورد.

جاش ارنست، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: این درگیری در چارچوب خصوصیات فرقه‌ای به پیش می‌رود.

وی افزود: آمریکا از قبل نگرانی‌های مستقیم خود را به مقام‌های عربستان درباره تبعات مخرب بالقوه عمل به اعدام شیخ نمر گوشزد کرده بود.

ارنست خاطرنشان کرد: متاسفانه نگرانی‌هایی که ما به عربستانی‌ها ابراز کردیم باعث تسریع تبعاتی شد که ما درباره آنها نگران بودیم.

با این حال بادران خاطرنشان کرد: این لفاظی‌ها تنها باعث تقویت استدلال‌های ایران مبنی بر اینکه اعدام شیخ نمر یک تحریک عمدی از سوی عربستان علیه ایران و همپیمانان شیعه آن بوده، خواهد شد و در مقابل این پیام را می‌دهند که ایران نماینده مشروع مسلمانان شیعه در منطقه است.

وی تاکید کرد: کاخ سفید بنابراین در حال فرستادن پیامی جدید به عربستان است و به آنها می‌گوید با مسئولیت خودتان خطر کنید.

بادران اظهار داشت: این پیام همزمان با دورنمای دولت اوباما برای نظم جدید خاورمیانه که در آن ایران قرار است نقشی محوری و نه البته رهبری کننده، ایفا کند، ابراز می‌شود.

بادران معتقد است این دورنما برگرفته از تمایل اوباما برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران است که قرار است نقش ستون فقرات سیاست خارجی وی را در پایان ریاست جمهوری‌اش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عربستان برای مدتی طولانی همپیمان مهم آمریکا در منطقه بوده، ادامه داد: حمله به دیپلمات‌های عربستانی در واقع حمله به نظم آمریکا در خاورمیانه است.

بادران گفت: آمریکا با عدم دفاع از نظم سابق عملا به ایران اجازه داده که این نظم را بشکند.

آرون دیوید میلر، مذاکره کننده سابق خاورمیانه که معاون رئیس اندیشکده بین‌المللی وودرو ویلسون است در مصاحبه با بلومبرگ همین اظهارنظر را مطرح کرد.

میلر گفت: ایرانی‌ها میراث اوباما را در دستان خود نگه داشته‌اند.

وی که برای بیش از دو دهه برای وزارت امور خارجه آمریکا کار کرده اظهار داشت: ما تحت فشار قرار داریم تا یک رابطه کارآمد با ایرانی‌ها را حفظ کنیم.

دیگر تحلیل‌گران اظهارنظر کردند که افزایش نفوذ ایران در منطقه باعث شده که عربستانی که هرچه بیشتر منزوی می‌شود برای مقابله با ایران و همپیمانانش تحت فشار قرار بگیرد و این تصمیم ریاض برای اعدام شیخ نمر را توضیح می‌دهد.

شرکت ارزیابی ریسک سیاسی موسوم به گروه اوراسیا در تحلیل 2016 خود درباره ریسک‌های پیش روی جهان اظهار داشت: منبع اصلی نگرانی‌های عربستان، ایران است. اقتصاد ایران که به زودی از تحریم‌ها آزاد خواهد شد تقویت خواهد شد و دولت این کشور پول بیشتری خواهد داشت تا در حمایت از مشتریان منطقه‌ای صرف کند.

با این حال بادران اظهار داشت: اینکه دولت آمریکا رابطه کارآمد خود با ایران را حفظ کند کلید موفقیت رویکرد به اشتباه هدایت شده آمریکا در قبال سوریه است؛ رویکردی که همزمان می‌خواهد نقش آمریکا در منطقه را به حداقل برساند و در عین حال ایران را به عنوان یک بازیگر مشروع در آینده کشور سوریه تایید کند.

این سیاست پیش از هر زمان در ماه نوامبر هنگامی که مقام‌های روسیه با رضایت آمریکا، ایران را برای شرکت در مذاکرات صلح سوریه برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ این کشور در شهر وین دعوت کردند، ابراز شد.

بادران در آن زمان گفت: این دعوت در واقع در راستای تلقی طولانی مدت اوباما مبنی بر اینکه سوریه حوزه نفوذ ایران است و همچنین تمایل اوباما برای مشروع کردن ایران به عنوان یک مخاطب منطقه‌ای برای آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: در حقیقت کل نکته توافق با ایران همین است؛ اینکه یک شراکت منطقه‌ای کلی‌تر با ایرانی‌ها ایجاد شود.

چند روز پیش یک اقدام دیگر از جانب دولت آمریکا به این تلقی دامن زد. دولت آمریکا در ابتدا به کنگره اطلاع داده بود که ایران را به دلیل نقض قطعنامه سازمان ملل با آزمایش موشک‌های بالستیک تحریم خواهد کرد اما خیلی زود از این تحریم‌ها عقب نشینی کرد و این پیام را داد که باید چیزی بسیار بزرگتر از مناقشه میان ایران و عربستان به وجود بیاید تا روابط جدیدی که ایجاد آن هشت سال زمان برد از مسیر منحرف شود.

در انتها باید به نظری که از سوی معاون رئیس اجرای اندیشکده بروکینگز در روز دوشنبه به روزنامه نیویورک تایمز گفته شد، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، وی گفته بود: ما مدت‌هاست که با عربستانی‌ها موضع یکسانی نداریم.


مناطق مرزی چین با کره شمالی تخلیه شد

بر اساس اعلام رسانه‌های چینی، مقام‌های چین امروز(چهارشنبه) ساکنان منطقه‌ای در مرز این کشور با کره شمالی را پس از حس شدن زمین‌لرزه‌های ناشی از آزمایش هسته‌ای کره شمالی از محل سکونتشان تخلیه کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شبکه خبری رسمی چین CCTV گزارش داد، مردم ساکن مناطق نزدیک به مرز با کره شمالی به وضوح صبح امروز زمین‌لرزه‌هایی را بعد از آنکه پیونگ‌یانگ اعلام کرد یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرده احساس کردند.

در این گزارش عنوان شد که مناطقی که این زمین لرزه ها در آنها احساس شد شامل مناطق یانجی، هونچون و چانگبی در استان جیلین که نزدیکترین مناطق به مکان آزمایش هسته‌ای کره شمالی بوده‌اند، هستند.

شبکه رسمی چین اعلام کرد که ساکنان منطقه یانجی به وضوح در منازلشان دیدند که وسایل خانه برای چندین ثانیه به لرزش در آمد و برخی شرکتهای این منطقه کارمندانشان را از دفاتر تخلیه کردند. همچنین دانش آموزان یک دبیرستان نیز مشاهده کردند که زمین حیاط مدرسه شکاف برداشت و امتحان آنها نیمه‌کاره ماند.

چین نزدیک ترین همپیمان دیپلماتیک کره شمالی و تامین کننده اصلی مالی و تجاری این کشور است اما نارضایتی پکن از بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی در حال افزایش است و مکررا خواهان آرامش در شبه‌جزیره کره شده است.

به گزارش ایسنا،‌ ماه گذشته میلادی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ادعا کرده بود که این کشور توانسته یک بمب هیدروژنی را تولید کند اما در آن زمان اکثر کارشناسان بین‌المللی این ادعا را زیر سوال برده بودند و حتی پس از آن که کره شمالی امروز از آزمایش بمب هیدروژنی توسط خود خبر داد همچنان این کارشناسان نسبت به آن تردید دارند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار