رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: ۴۵۱ اثر به نخستین سوگواره هنری و ادبی دانش‌آموزان استان اردبیل ارسال شده است.
کد خبر: ۱۵۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 07 January 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با مدیران انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار داشت: نخستین سوگواره استانی فیلم، عکس و داستان‌نویسی عاشورایی دانش‌آموزی با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان در حال برگزاری است.

وی افزود: برای این سوگواره تعداد 451 اثر عکس, داستان, فیلم کوتاه و متن ادبی توسط دانش‌آموزان هنرمند سراسر استان ارسال شده است که داوری آن در دوم بهمن ماه انجام خواهد شد و منتخبان سوگواره همزمان با ایام‌الله دهه فجر معرفی خواهند شد.

دشتی تصریح کرد: این سوگواره با اهداف تبیین مکتب حسینی با زبان مصور و مکتوب و به‌تصویر کشیدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و تأثیر آن در جامعه اسلامی‌مان در قالب رشته‌های ساخت فیلم کوتاه، عکاسی و داستان‌نویسی برای ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا و ارج نهادن به ارزش‌های الهی و انسان‌ساز نهضت عظیم حماسه حسینی وشناسایی دانش‌آموزان‌دارای استعداد هنری و ادبی و تشویق و ترغیب آنان برای تولید کارهای هنری فاخر وارزشی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: در قالب این سوگواره سعی می‌شود تا فرهنگ عاشورایی و حسینی را در جامعه ترویج و ارزش‌های متعالی آن تبیین و تشریح شود تا همه بدانند که جامعه بشری امروز نیاز اساسی و مبرم به این فرهنگ و غنای بی‌نظیر دارد.

وی بیان کرد: سوگواره استانی ویژه دانش‌آموزان با محورهای موضوعی محرم و عزاداری، عاشورا و نماز، عاشورا و سبک زندگی‌اسلامی، ایرانی، فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، عاشورا و استکبار‌ستیزی برگزار می‌شود که بیشترین آثار ارائه شده به دبیرخانه سوگواره با موضوع عزاداری‌های اردبیل در ماه محرم و صفر و عاشورا و استکبارستیزی است.

دشتی اظهار کرد: 4 نفر از برگزیدگان هر سه رشته شامل 2‌نفر دختر و 2‌نفر پسر با لوح سپاس استانی و مبلغ 2 میلیون ریال و 2 نفر از هر رشته با لوح سپاس استانی و مبلغ یک‌میلیون ریال مورد تقدیر قرار می‌گیرند و برای تمامی شرکت‌کنندگان گواهی حضور در سوگواره صادر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از مدیران انجمن‌های هنری و ادبی سازمان و معاونت فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش استان و مربیان پرورشی مدارس استان که در برگزاری این رویداد فاخر هنری اهتمام ویزه به خرج دادند قدردانی کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار