شهردار سابق اردبیل در پاسخ به اظهارات برخی از مسئولان گفت: در چهار سال مسئولیت شهرداری اردبیل به رغم افزایش یک منطقه شهرداری، یک نفر هم به نیروی انسانی ما اضافه نشده است، بلکه از نیروهای انسانی قراردادی و رسمی ما ۲۹۴ نفر هم کم شده است.
کد خبر: ۱۶۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 09 January 2016
ساوالان خبر:صدبف بدری در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اظهار کرد: بنده نیز به نوبه خود شهادت مظلومانه عالم برجسته اسلام شیخ نمر را تسلیت گفته و عمل ننگین سران وهابی آل سعود را در به شهادت رساندن این شخصیت وارسته عالم تشیع تسلیت می‌گویم.

وی به در پیش بودن انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: هر کس که در انتخابات پیش رو ثبت‌نام کرده و با حمایت طرفدارانشان و با احساس مسئولیت در صحنه حاضر شدند، قطعاً به برگزاری پرشور و سالم انتخابات با احساس مسئولیت خطیر کمک می‌کنند و در این شرایط حساس همه باید تلاش کنند تا صحنه رقابت‌های انتخاباتی یک صحنه حمایتی از نظام اسلامی باشد.


بدری

شهردار سابق اردبیل شرایط داخلی و جهانی را با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان و کشتار علیه مسلمانان و شیعیان را یادآور شد و افزود: بنده معتقدم حتی عملیاتی شدن برجام نیز در سایه حضور مردم در انتخابات و پشتوانه آرای آنها میسر است.

بدری حضور مردم را در صحنه‌های مختلف انقلاب یک حضور سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار توصیف کرد و ادامه داد: همان طور که ملت پیشتر از این نیز ثابت کردند، در هفتم اسفندماه امسال بار دیگر نقطه وحدت، همدلی و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان می‌دهند.
وی از رسانه‌ها خواست تا به سالم ماندن فضای انتخابات کمک کرده و با آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای به انتخاب درست مردم کمک کنند.

ویبا بیان اینکه خبرنگاران با مسئولیت خطیر خود می‌توانند در صحنه انتخابات و حضور گرم مردم نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: بنده تلاش خبرنگاران را تحسین می‌کنم و بر آن واقف هستم که در چهار سال مدیریت شهرداریم بهترین همراهان و مددکاران من اصحاب رسانه بودند که با انعکاس واقعیت‌ها سعی می‌کردیم تا ضعف‌هایمان را اصلاح کرده و نقاط قوتمان را تقویت کنیم.

تعامل را بر تخاصم ترجیح می‌دهم

شهردار سابق اردبیل با یادآوری اینکه خبررسانی و اطلاع‌رسانی درست و شفاف به همراه انعکاس مطالبات مردم به مسئولان و رصد درست مسائل و موضوعات از وظایف خطیر و رسالت سنگین اصحاب رسانه است، بیان کرد: در عین حال که کار خبرنگاری کار بسیار شیرین و پرجنب و جوش است اما کار علمی، فنی و حساسی است که در حقیقت خبرنگاران چشم و گوش بینای جامعه هستند که می‌توانند خطاها، کاستی‌ها و قصور و کوتاهی‌ها را به خوبی نشان دهند.

بدری اضافه کرد: ‌امروز در عرصه تحولات جهانی حرف اول و تعیین‌کننده را رسانه‌های تأثیرگذاری می‌زنند که در بین مردم از نفوذ خوبی برخوردار هستند که از همین رو باید همواره تعاملمان را با اصحاب رسانه نگه داریم و بتوانیم از ظرفیت رسانه‌ها در مسیر پیشبرد اهداف نظام اسلامی استفاده کنیم.
وی گفت: ‌بنده خودم همواره از این ارتباط و تعامل نفع برده‌ام و بر این باورم تعامل سازنده را باید بر تخاصم ترجیح داد.

هرگز به دنبال تخریب نبوده و نیستم

بدری با بیان اینکه در انتخابات پیش رو باید اطلاع‌رسانی‌ها صحیح، درست و دقیق همراه با تبیین واقعیت‌ها همراه باشد، افزود: اگر فضای انتخابات درست هدایت شود و رقابت سالمی شکل بگیرد قطعاً همه از خروجی و نتایج آن بهره می‌برند و گر نه با ایجاد فضای تخریب، دودستگی و ناسالم انتخابات هیچ کس نمی‌تواند در مسیر حرکتی خود استفاده‌ای بکند.

وی با بیان اینکه با پرهیز از تخریب می‌توان به سوی دوستی‌ها و فضای سالم انتخابات حرکت کرده و دل چرکینی‌ها را به حداقل رساند، تصریح کرد: از بین کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، هفت نفر از حوزه‌های انتخابیه استان و سه نفر در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین وارد مجلس می‌شوند و در چنین فضایی که همه داوطلبان با احساس مسئولیت و توانمندی خاص وارد رقابت شدند اخلاقاً، شرعاً و منطقاً درست نیست، بخواهیم فضای تخریبی به وجود آوریم.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بنده مایل نیستم حتی یک حرف پشت سر دیگر کاندیداها که دو تن از شوراها هم در آن حضو ردارند، بزنم و یا بخواهم تخریبی را علیه آنها درست کنم بلکه با بازگو کردن توانمندی‌های خودم می‌توانم مردم را به درست انتخاب کردن هدایت کنم.

وی اضافه کرد:‌ همه از کارنامه بنده در مسئولیت‌های مختلف به ویژه شهرداری اردبیل مطلع هستند و نیازی نیست آنها را به شیوه‌های مختلف به اطلاع مردم برسانیم در حالی که باید از مسائلی سخن گفت که در صورت راهیابی به مجلس جزو اولویت‌هاست.

صدیف بدری

بدری پیگیری احداث راه آهن اردبیل، توسعه اتوبان‌ها و مسیرهای مواصلاتی، تعیین تکلیف پتروشیمی و… را از جمله اولویت‌ها اعلام کرد و ادامه داد:‌ با توجه به تصویب نشدن منطقه آزاد در مجلس تلاشمان در مجلس آینده بر این است تا از راهکارها و روش‌های مختلف استفاده کنیم تا منطقه آزاد به تصویب برسد.

وی گفت: برای این کار باید رایزنی‌های مختلف با دیگر نمایندگان به انجام رسیده تا با ایجاد یک فضای همدلی در مجلس بتوانیم با پختگی کامل منطقه آزاد را به تصویب برسانیم.

بدری ظرفیت گردشگری استان اردبیل را یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: ما از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها جز با ساخت و سازهای بی‌رویه در سرعین و استفاده سنتی از برخی امکانات بهره‌ای نگرفتیم در حالی که بهتر از این می‌توانیم در قالب طرح جامع گردشگری در شورابیل و سایر مناطق از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

وی نبود صنایع مادر، صنایع تبدیلی و تکمیلی، رکود واحدهای تولیدی موجود در شهرک‌های صنعتی و نگاه متفاوت مسئولان به این حوزه را به جای یک نگرش تخصصی یادآور شد و تصریح کرد: نمایندگان به جای معرفی مدیران بهتر است شاخصه‌های یک مدیریت توانمند را اعلام کنند تا براساس این شاخصه‌ها مدیران شایسته انتخاب شوند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما در حوزه کشاورزی برای اصلاح بذر، توسعه آبیاری مکانیزه و کاهش بهره بانکی فعالان این حوزه به همراه کاهش برخی از قوانین دست و پا گیر در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی را انجام دادیم و سعی و تلاشمان بر این است تا صنعت، تولید و کشاورزی را از این شرایط خارج کنیم.

در مقابل ۴۵ میلیارد بدهی شهرداری، ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای شهرداری به جا گذاشتم

بدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سیستم شهرداری، سیستم پیش‌بینی درآمد، کسب درآمد و هزینه‌کرد است که قطعاً تحقق آن با برخی نوساناتی روبه‌روست.

شهردارنمونه سال ۹۲ کشور گفت: ما با کاهش هزینه‌های جاری به کمتر از ۳۰ درصد و افزایش هزینه‌های عمرانی سعی کردیم تا خدمت بیشتر را به مردم در اولویت قرار دهیم به طوریکه در چهار سال سمت شهرداری خود هیچ وقت حتی به شورای شهر از بدهی‌ها سخن نگفتم و آنها نیز حتی یک بار از رقم بدهی شهرداری از من سئوال نکردند.

وی افزود: در حالی که شهرداری ۲۸ میلیارد تومان بدهی داشت من این مجموعه را تحویل گرفتم و در حالی که ۴۵ میلیارد تومان بدهی با انجام پروژه‌های مختلف عمرانی داشتیم، شهرداری را تحویل دادم و در نقطه مقابل ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه اعم از زمین، مغازه و پروژه‌های مشارکتی باقی گذاشتیم.

بدری برخی اظهار نظرهای اشتباه در این زمینه را یا از روی قصد و غرض و یا ناآگاهی اعلام کرد و ادامه داد: بدهی روال معمول شهرداری است و هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه ایرادی بگیرد چرا که اساس کار شهرداری بر کار عمرانی و آبادانی بیشتر است و این هم می‌طلبد که شهرداری گاهی بدهکار باشد.

صدیف بدری

وی به انجام پروژه‌های متعدد عمرانی در دوران مدیریت چهار ساله شهرداری اشاره کرد و گفت: هر چقدر زیاد کار کنیم قطعاً به همان نسبت نیز بودجه نیاز است به طوریکه با آسفالت ده‌ها خیابان و معبر، جدول‌گذاری چندین صد کیلومتری، احداث و تعریض پل‌های مختلف، احداث بوستان‌ها و پارک‌های جدید و… همگی نشان‌گر یک فعالیت گسترده در شهرداری است.

بدری با بیان اینکه در چهار سال مسئولیت شهرداری اردبیل به رغم افزایش یک منطقه شهرداری، یک نفر هم به نیروی انسانی ما اضافه نشده است، بیان کرد: بلکه از نیروهای انسانی قراردادی و رسمی ما ۲۹۴ نفر کم شده و تنها با مجوز استخدام رسمی آن هم با آزمون ۱۸۰ نفر نیرو قانونی جذب شده است.

وی تعداد نیروهای فصلی را ۲۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: این نیروها نیز متناسب با فصل کاری جذب و یا تعدیل می‌شوند به طوریکه بنده در چهار سال مدیریتم حتی یک نفر را به صورت رسمی و یا قراردادی استخدام نکردم.

شهردار برتر سال ۹۲ کشور اضافه کرد: اصحاب رسانه به یاد داشته باشند که قطار در حال حرکت همواره مورد سنگ‌اندازی و دست‌اندازی قرار می‌گیرد اما این قطار تا زمانی که ایستاده کسی جرأت سنگ‌انداختن به آن را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار