نمایش‌های «علیمردان خان» و «حسن کچل» محصول گروه تئاتر «هامش» که با پیگیری های عباس جانفدا به عنوان سرپرست و نیز منصور جهانبخش به عنوان کارگردان آماده شده از فردا در سالن هلال احمر مشهد بار دیگر به روی صحنه می‌روند.
کد خبر: ۱۶۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 09 January 2016
 سال گذشته بود که نمایشی در مشهد روی صحنه رفت و نه تنها آمار و تراز فروش تئاتر در استان و کشور را جابه جا کرد بلکه باعث زنده شدن قصه های قدیمی این دیار وآشتی مردم با تئاتر شد؛ نمایش «علیمردان خان» محصول گروه تئاتر «هامش» که با پیگیری های عباس جانفدا به عنوان سرپرست این گروه و منصور جهانبخش به عنوان کارگردان، دی ماه 93 در مشهد اجرا شد و سالن نمایشی را که سال ها محل خاطره بازی های تئاتردوستان مشهدی بود، دوباره زنده کرد. هنوز یک سال از این خاطره خوب نگذشته بود که بار دیگر گروه تئاتر هامش دست به کار شد تا یکی دیگر از قصه های فولکلور و قدیمی مردم این دیار را زنده کند تا این که شهریور ماه امسال نمایش «حسن کچل» دوباره در همان سالن خاطره انگیز هلال احمر مشهد به روی صحنه رفت و باز هم مردم را به سالن های تئاتر کشاند و خاطره ماندگار دیگری در تاریخ تئاتر مشهد ثبت شد.
 
مرور دوباره یک خاطره
حالا خبر رسیده است که این دو نمایش خاطره انگیز دوباره در مشهد اجرا خواهد شد و آن طور که عباس جانفدا نویسنده و سرپرست گروه تئاتر هامش به خراسان اعلام کرده، قرار است از فردا به صورت یک روز در میان در مشهد اجرا شود.  جانفدا می گوید: دو نمایش کمدی «علیمردان خان» و «حسن کچل» که در زمان اجرا با اقبال خوب مخاطبان خود و مردم شهر همراه شده بود، دوباره روی صحنه می رود.
او درباره جزئیات این اجراها می افزاید: دو نمایش کمدی موزیکال «علیمردان خان» و «حسن کچل» به کارگردانی منصور جهانبخش از ۲۰ دی ماه (ساعت 19) تا ۱۵ بهمن ماه ۹۴ در تالار نمایش هلال احمر مشهد روی صحنه می رود و طی آن روزهای زوج به نمایش «حسن کچل» و روزهای فرد به اجرای نمایش «علیمردان خان» اختصاص خواهد داشت که این دو نمایش هر روز ساعت 19 روی صحنه می رود.
جانفدا به این نکته هم اشاره می کند که پنجشنبه ها و جمعه های هر هفته نیز هر دو نمایش در دونوبت (حسن کچل در ساعت ۱۸ و علیمردان خان در ساعت ۲۰) اجرا خواهد شد.

مردم و قصه های فولکلور
حسن کچل یکی از داستان های قدیمی و فولکلور کشورمان محسوب می شود که زنده یاد علی حاتمی آن را نوشته و منصور جهانبخش بر اساس این متن و با اجازه خانواده آن مرحوم آن را کارگردانی کرده است. در این نمایش تارخ اردشیری، علیرضا ضیاء چمنی، کریم جشنی، رضا عرفانی، حسین شیبانی، جلال شهباز نژاد، نوشین حشمتی زاده، تکتم اخجوانی، شیده یزدانی، رضا رجب زاده، یاشار یزدانی، زهره وکیلی، هلیا زارع، فرشته ثابت، سامان رضایی نیا، محمد دانا، رسول فولادی، محمد ضیایی، مجتبی مولوی، بهراد بهنود و  آفرین ربانی به ایفای نقش می پردازند.
نمایش علیمردان خان هم یکی دیگر از قصه های قدیمی مشهد است که با اجرای نمایش آن، بار دیگر در ذهن مردم این شهر زنده شد و در زمان اجرای آن در مشهد بیش از 10 هزار نفر به تماشای آن نشستند.
در این نمایش محمد تقی نژاد،علی جوانمرد، مهری شمس، حسن قادری، پوریا گوهری راد، ندا عباسی، فائزه علی آبادی، هلیا زارع، رضا رجب زاده، زهره وکیلی، الهه نادری نژاد، یاشار یزدانی و شیده یزدانی به ایفای نقش می پردازند.

وحید تفریحی - خراسان رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار