مدیرکل ارشاد کردستان مطرح کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: در پشت توزیع آگهی‌های مطبوعاتی مسائل، قدرت‌ها و نفوذ افراد در دستگاه‌ها وجود دارد که متاسفانه ما را دور زده‌اند.
کد خبر: ۱۶۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴ 12 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، حجت‌الاسلام رحیم جعفری دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه در کردستان به مناسبت روز بسیج رسانه اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری در جهان امروزی گفت‌وگوی فرهنگی است.

وی گفت: گفت‌وگوهای فرهنگی در جبهه انقلاب سطح همدلی و همفکری و هم‌افزایی و خرد جمعی را افزایش داده و در مواجه با جبهه مقابل می‌تواند سطح تحمل و ظرفیت‌ها را افزایش دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: اگر بتوانیم گفت‌وگوی فرهنگی در داخل و خارج از کشور را توسعه دهیم در سایر عرصه‌ها و حوزه‌ها نیز می‌توانیم بهتر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در استان کردستان تمامی رسانه‌ها در جبهه انقلاب هستند، گفت: این بدان دلیل است که نظام و انقلاب در کردستان همواره حضوری پررنگ و معنادار داشته است.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: نظام همواره نشان داده است که استان کردستان برای این انقلاب عزیز و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و خود مردم نیز به این مسئله مهم واقف هستند و آن را درک کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در طول 20 ماهی که به عنوان مدیرکل ارشاد اسلامی در این استان خدمت می‌کنم حتی یک تیتر یا مطلب زاویه‌دار با نظام در رسانه‌های این استان ندیده‌ام و این نشان می‌دهد که اصحاب رسانه در این استان از تعهد بسیار بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: رقابت صحیح بین رسانه‌ها از مهم‌ترین مباحثی است که باید مورد توجه اصحاب رسانه‌ قرار گیرد و سیر رشد و حرکت روبه جلوی خود را با تکیه بر این اصل دنبال کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های کتبی و روزنامه‌های سراسری زیادی در سطح استان‌ها، منطقه و کشور وجود دارد، اما چه تعداد از این انبوه موفق عمل کرده‌اند، افزود: تعدادی از این روزنامه‌های سراسری در طول روز مرجوعی زیادی دارند که باید فهمید که دلیل آن چیست.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: در عرصه رسانه امروز بازار رقابتی وجود دارد و رسانه‌هایی که از کیفیت محتوایی بهتر و مخاطب‌پسندتری برخوردار باشند قطعا در این بازار رقابتی موفق‌تر خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: برخی رسانه‌ها واقعاً حرف برای گفتن دارند و ضمن رعایت قوانین و اصول قانونی مخاطبین زیادی را جذب کرده و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه ارشاد اسلامی به عنوان متولی این حوزه به دنبال تقویت هیچ رسانه‌ای نیست، گفت: رسانه‌هایی که از لحاظ کیفی و محتوایی نتوانند به درستی ایفای نقش کنند و یا در رعایت اصول قانونی بی‌توجهی کنند قادر به ادامه راه نخواهند بود.

وی گفت: نوشتن مطالب و محتواهای رسانه‌ای باید در استان تحول ایجاد کند و رسیدن به این نقطه و جایگاه نیازمند صرف زمان و تلاش اصحاب رسانه است.

حجت‌الاسلام جعفری نبود ساز و کار و مدیریت قوی بر توزیع عادلانه آگهی‌های مطبوعاتی را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه دانست و افزود: در طول 20 ماهه خدمتم تمام تلاشم را برای رفع درد بی‌درمان آگهی‌ها به کار گرفته‌ام ولی این مشکل همچنان باقیمانده است.

وی خاطرنشان کرد: در پشت توزیع آگهی‌های مطبوعاتی مسائل، قدرت‌ها و نفوذ افراد در دستگاه‌ها وجود دارد که متاسفانه ما را دور زده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه رفع مشکل بخش آگاهی‌ها یکی از کمک‌های بزرگ به این حوزه است، گفت: نظارت بر روند توزیع آگاهی‌ها در ادارات و دستگاه‌های مختلف باید به صورت ویژه صورت بگیرد.

وی افزود: آگهی‌های مطبوعاتی باید از مسیر قانونی به مطبوعات داده شود که این مهم با نظارت مسئولان ارشد استانی همچون استاندار و دادگستری و ثبت و اسناد محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری از رفع مشکل بیمه خبرنگاران به عنوان یکی از مهم‌ترین گام‌های دولت یازدهم نام برد و تصریح کرد: رفع مشکل آگهی‌ها نیز می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه باشد.

وی افزود: باید با حمایت از رسانه‌ها از طریق توزیع عادلانه آگهی‌ها بستر را برای فعالیت آزادانه و بدون وابستگی رسانه‌ها در استان فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها تا زمانی که آزاد باشند می‌توانند به رسالت اصلی خود که انتقال مشکلات و دغدغه‌های مردم به گوش مسئولان است، موفق عمل کنند.

وی ارتقای سطح توانایی و تخصص اصحاب رسانه و در کل فعالان این حوزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث تامین اعتبارات مورد نیاز در بخش آموزش و تحقیق و پژوهش کوچکترین مشکلی نداریم و از تمام برنامه‌هایی که در این حوزه تعریف شود حمایت خواهیم کرد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار