نماینده ولی فقیه در کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: وجود اختلاف حتی در محیط های کوچک هم طبیعی است اما نباید اجازه داد که این اختلافات باعث تفرقه و گسست شود و باید اختلاف سلیقه ها را برادرانه حل کنیم زیرا همه ما عضو یک خانواده واحد به نام ایران اسلامی هستیم.
کد خبر: ۱۶۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱ 12 January 2016

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت فریضه مهم و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: منشاء اقامه همه فرایض دو فریضه مهم و با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی به ثمرات مثبت و سازنده امر به معروف اشاره کرد و گفت: همه ما باید نسبت به مسائلی که در دین تاکید فراوان شده دغدغه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ارتباط امر به معروف و سلامت جامعه اشاره و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از ویژگی‌های یک امت خوب است و این دو فریضه از نشانه های انسان های خوب و متقی است.

وی با اشاره به معضلات اجتماعی ناشی از ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: کسانی که می خواهند در مسیر رشد جامعه قدم بردارند و مسیر رشد و توسعه را هموار کنند باید به دنبال گسترش معروفات و از بین بردن منکرات در جامعه باشند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه افزود: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود موانع رشد مادی و معنوی افراد برداشته می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرات مستقیم امر به معروف در روحیات معنوی افراد گفت: جلوگیری از رشد منکرات در جامعه و اشاعه معروفات دارای آثار تربیتی فراوانی است و سبب تحقق عدالت در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به آثار و برکات اجتماعی این فریضه ارزشمند افزود: رعایت نکردن معروفات سبب می شود خانواده‌ها و جامعه تا مرز نابودی پیش رود، بنابراین باید آگاه بود و اجازه نداد که جامعه به سمت بی‌بندوباری پیش برود.

وی گفت: از بعضی مسائل ریز و جزیی نباید گذشت زیرا چشم پوشی از منکرات ریز سبب عادی سازی آنها در جامعه می شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به تلاش‌های مختلف دشمنان برای بی تفاوت کردن جوامع مسلمان به باورهای دینی و ارزش های اسلامی اشاره کرد و افزود: نباید اجازه داد جای معروفات و منکرات در جامعه جابه‌جا شود زیرا این امر موجب سقوط آن جامعه می‌شود در همین راستا آمران به معروف در جامعه مسئولیت خطیری بر عهده دارند.

وی با اشاره به شرایط و آداب امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: یکی از شرایط آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد نیک و پسندیده و نرمش در کلام و عمل است که تاثیرات این فریضه ارزشمند را چندین برابر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اقدامات و تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف حذف فرهنگ دینی از ساخت و بافت جوامع اسلامی گفت: اگر در جامعه شرایط تحریک و ارتکاب به گناه کم و از بین برود حرکت جامعه در مسیر سلامت و سعادت هموارتر می شود.

وی به اقدامات شبکه‌های ماهواره‌ای در کمرنگ کردن عقاید مسلمانان اشاره کرد و افزود: گسترش و تعمیق این دو فریضه الهی نیازمند یک عزم و اراده همگانی است زیرا اجرای این دو فریضه مسیر رسیدن افراد به اهداف والای آنها را تضمین می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: اگر در جامعه ای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود جلوگیری از طغیان منکرات بسیار سخت و حتی گاهی غیرممکن است.

وی شیوه بازسازی روانی و امید دادن را یکی از راهکارهای موثر در اثر بخشی این فریضه دانست و گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر علاوه بر استفاده از زبان نرم و گفتار دلنشین باید از شکسته شدن حریم انسانی و حریم خدایی جلوگیری کرده و نباید اجازه دهند که حرمت ها شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزود: ایجاد بسترهای مناسب برای اشاعه این فرهنگ در بین قشر جوان و نوجوان تاثیر مستقیم در هدایت نسل جوان کشور به سوی آرمانهای مطلوب دارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر در جامعه ای معروفات و منکرات جای یکدیگر را بگیرند و منکرات در جامعه رواج پیدا کند افراد جامعه متضرر می شوند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی شهادت شیخ نمر باقر النمر را یک جنایت هولناک دانست و گفت: به شهادت رساندن شیخ نمر مصداق یک منکر بسیار بزرگ بود که عربستان مرتکب شد.

وی با اشاره به اعتراضات شیخ نمر در مخالفت با اقدامات غیر اسلامی خاندان آل سعود افزود: تنها جرم شیخ نمر مخالفت و اعتراض به منکرات و جنایات خاندان آل سعود بود و این عالم مجاهد سرانجام در مسیر امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: شهادت شیخ نمر با برنامه ریزی‌های قبلی دشمنان برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی انجام شد که مسلمانان با اتخاذ موضع واحد و حفظ وحدت در اعتراض به این عمل شنیع و جنایتکارانه، جبهه کفر و تفرقه را باز هم ناکام گذاشتند.

وی گفت: حکام عربستان خادمان آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که برای ایجاد درگیری و تفرقه و ضربه زدن به مسلمانان گوش به فرمان آنها هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به پیاده سازی دسیسه های مختلف آمریکا و صهیونیست ها برای ایجاد جنگ و درگیری در کشورهای اسلامی افزود: دشمنان بارها و بارها تلاش کرده‌اند که ملت های مسلمان را به جان هم بیندازند به همین منظور نقشه های متعددی برای درگیر کردن ملت ایران با کشورهای اسلامی امتحان کردند که همه آن نقشه ها با درایت و مدیریت مدبرانه رهبری و بصیرت مردم خنثی شد.

وی گفت: ایجاد جنگ و درگیری یک منکر است اما دفاع از مظلومین یک معروف است و جمهوری اسلامی ایران موضع تعرضی نسبت به هیچ کشوری ندارد و موشک های دفاعی خود را به سمت کشورهای اسلامی نشانه نمی‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: ایران تنها کشوری است که با بکار گیری تدبیر و عقل در مقابل توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده و درگیر نزاع و جنگ با هیچ کشوری نشده است.

وی به اقدامات گروه های تندرو تکفیری اشاره و تصریح کرد: تربیت گروه‌های تندرو تکفیری از طریق رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ضربه زدن به حیثیت و منابع مسلمانان انجام شد زیرا آنها از قدرت مسلمانان می ترسند و مستقیم با مسلمانان وارد جنگ نمی‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به اقدامات جنایتکارانه عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: اقدامات تروریستی عربستان در یمن نتیجه سکوت کشورهای مسلمان در مقابل منکرات دیکته شده رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی است و ایستادگی در مقابل صهیونیست ها معروف بزرگی است که عمل به آن بر همه مسلمانان واجب است.

وی به نزدیک بودن انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات حق الناس است که باید در انتخاب شخص اصلح که حقوق مردم را رعایت کند دقت کرد زیرا اگر نماینده ای انتخاب شود که تفکرات وابسته به دشمن داشته باشد به جامعه و مردم ضربه می زند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور همه اقشار مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه گویان خارجی است.

وی افزود: وجود اختلاف حتی در محیط های کوچک هم طبیعی است اما نباید اجازه داد که این اختلافات باعث تفرقه و گسست شود و باید اختلاف سلیقه ها را برادرانه حل کنیم زیرا همه ما عضو یک خانواده واحد به نام ایران اسلامی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار