دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل از راه‌اندازی یک کمپ جمع‌آوری معتادان متجاهر در اردبیل با گردهم آوردن 150 معتاد در سطح شهر اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵ 14 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید ناصر عتباتی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که به عنوان میهمان ویژه نشست اعضای شورای شهر حاضر شده بود اظهار کرد: ما اگر شهر را به عنوان یک موجود زنده تلقی کنیم و به این فکر باشیم که این امانت را باید صحیح و سالم و با بهترین قالب و آرایش بصری و ظاهری باید به نسل‌های آینده انتقال دهیم قطعا سعی‌مان بر این خواهد بود تا مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی‌‌ها، قرار گرفتن تابلوها و زیباسازی ظاهری با مطلوبیت خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه باید خروجی همه این برنامه‌ریزی‌ها به یک نگاه آرام‌بخش به دور از ناهنجاری‌ها در بین شهروندان مبدل شده تا امنیت و اطمینان خاطری به همراه آرامش مورد توجه قرار گیرد، افزود: جای تاسف است که برخی رفتارهای نامناسب و خشونت‌هایی به دنبال رخداد یک تصادف ساده خسارتی زمینه درگیری را فراهم می‌آورد که طرفین دعوا باید 60 میلیون تومان دیه پرداخت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با بیان اینکه شورا و شهرداری با پیام رسانی و انتقال بسیاری از مفاهیم سعی کنند تا آثار و تبعات ناهنجار برخی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها را به حداقل رسانده و تهدیدهای اجتماعی را کاهش دهند، گفت: ما امروز در همه سطوح ساخت‌و‌ساز شهری به ویژه توسعه شهرک‌ها و ساخت مسکن مهر باید فضاهای رفاهی و تفریحی و آموزشی را به یقین پیش‌بینی کنیم تا در سایه وجود چنین فضاهایی از وقوع جرایم و تنش‌های اجتماعی کاسته شود.

عتباتی ادامه داد: بر اساس یک تحلیل واقع‌بینانه بیش از هزار مورد درگیری روزانه در تهران به خاطر پارک خودرو اتفاق می‌افتد و ما نمونه‌های آن را در این شهر شاهد هستیم به طوری که اصلی‌ترین آسیب اجتماعی ما خشونت‌های رفتاری و گفتاری است که در شهر اردبیل با آن بیشتر روبه‌رو هستیم.

وی ضرورت بالا بردن تحمل و صبر و آرامش را ضروری خواند و گفت: ما اگر می‌خواهیم از این تنش‌ها شهروندان را نجات دهیم باید ساخت‌و‌سازهایمان درست و بر معیار اصولی اتفاق بیفتد نه اینکه مرکز تجاری بسازیم که پارکینگی نداشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بیان کرد: قطعا آیندگان در مورد حرکت‌ها و برنامه‌‌ریزی‌های ما قضاوت خواهند کرد و ما نباید به شهر به دید انتفاعی نگاه کنیم و یا بخواهیم در تصمیماتمان صدور مجوزها، نشست کمیسیون تملک و واگذاری و قراردادها نگاه منفعت‌طلبانه را بر نگاه صرف و صلاح شهر ترجیح بدهیم.

عتباتی افزود: نباید اجازه دهیم که کوچکترین خطای ما مسئولان به حساب نظام و ارکان حاکمیت نوشته شود در حالی که باید با تصمیم‌گیری‌های درست مانع از نگاه‌های بد و غیراصولی باشیم.

وی یکی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را بحث اعتیاد بیان کرد و گفت: اعتیاد از تهدید به مرحله بحران رسیده است و هیچکس در برابر این خطر مصونیت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با قدردانی از شورا و شهردار پرتلاش اردبیل در ایجاد زمینه مناسب برای راه‌اندازی یک کمپ مطلوب جمع‌آوری معتادان متجاهر یادآور شد: ما با همکاری شهرداری اردبیل موفق شدیم 150 نفر از معتادان متجاهر شهر را جمع‌آوری کنیم.

70 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با بیان اینکه 70 درصد سرقت‌های خرد و کم‌ارزش توسط معتادان انجام می‌شود، عنوان کرد: این افراد معتاد حتی به تابلوی راهنمایی و رانندگی، شیر دستشویی، کفش و بسیاری از وسایل پیش پا افتاده جامعه رحم نمی‌کنند و در کنار آن چهره نازیبایی را به شهرهای ما داده‌اند.

عتباتی با بیان اینکه باید فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی توسعه پیدا کند و ما به جای آنکه میلیونی در همراهی یک تیم ورزشی فوتبال با پشتیبانی شهرداری اردبیل هزینه کنیم به جای آن باید پول‌های زیادی را صرف افزایش نشاط اجتماعی کرد، گفت: هر چند بنده موافق حمایت از تیم شهرداری اردبیل هستم اما بر این باورم منطقی نیست که پول‌های کلان شهرداری به حساب یک باشگاه ورزشی فوتبال ریخته شود.

شورای دستگاه‌های نظارتی، استخدامی‌های شهرداری را بررسی می‌کنند

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در اطراف شهر اردبیل تصریح کرد: قطعا این ساخت‌و‌سازها یک شبه شکل نگرفته و جای تعجب است که در جلوی شهرداری یکی از مناطق افرادی که به ساخت‌و‌ساز غیرمجاز می‌پردازند کانکسی را دایر کرده و به جد مشغول ساخت‌و‌ساز هستند اما خبری از حرکت شهرداری برای متوقف کردن این ساخت‌و‌سازها مشاهده نمی‌شود.

عتباتی اضافه کرد: در چنین مواردی است که برخی تبعیض‌ها که به عنوان یک آفت در جامعه شناخته می‌شود ذهن عده‌ای را مخدوش کرده و بهتر است با هرگونه تبعیض و تضاد در رفتارها برخورد شود.

وی با بیان اینکه تعدیل نیرو در شهرداری اردبیل و یا استخدام نیروهای جدید خود به موضوعی ابهام‌آمیز تبدیل شده است، افزود: ما در شورای دستگاه نظارتی استان و بازرسی این موضوع را بررسی می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا به صورت دقیق این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل با یادآوری اینکه در وقوع چنین تخلفاتی نباید اسباب ناراحتی و اقدام اخیر یکی از کارکنان اخراجی در خودسوزی خود به وجود آید، گفت: اگر عکسی از این خودسوزی‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شد ما باید شاهد آثار و تبعات چنین حوادثی در تبلیغ و بیان شبکه‌های معاند نظام اسلامی بودیم که به مانند مهد کودک ستایش و بیمارستان فاطمی حاشیه‌سازی‌های زیاد در این ارتباط درست می‌شد.

عتباتی ادامه داد: درخواست ما از مدیران این است که در بحث قراردادها مسائل تشریفاتی به عنوان یک تهدید جدی کنار گذاشته شده و از تولید داخل استان حمایت شود تا زمینه رشد سرمایه‌گذاری‌ها نیز فراهم آید.

وی راه‌اندازی پنجره واحد صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران را حرکتی مطلوب در این راستا توصیف کرد و گفت: بنده بر این باورم که شهر اردبیل از ظرفیت بی‌نظیری درحوزه گردشگری برخوردار است ولی هنوز این ظرفیت به شکل کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل تحول عظیم شورابیل را در دوره جدید مدیریتی یادآور شد و گفت: ما به مانند پل معلق مشگین‌شهر می‌توانیم در شورابیل نیز حرکتی متفاوت را انجام دهیم تا زمینه جذب و جلب گردشگران و سرمایه‌گذاران در این محدوده فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار