از ابتدای سال تاکنون انجام شد؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۴ هزار و ۴۹۱ فرصت شغلی در استان برای کارجویان ایجاد شده که توسط دستگاه ها در سامانه رصد به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۶۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 14 January 2016
امرالله عباسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، عصر روز گذشته (23 دی) در ششمین جلسه کارگروه توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اشتغال ایجاد شده از ابتدای سال گفت: براساس اطلاعاتی که دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد به ثبت رسانده اند از ابتدای سال تا کنون 4 هزار و 491 شغل برای کارجویان استان ایجاد شده که بیشترین سهم مربوط به کمیته امداد امام خمینی (رحمه الله) است.
 
وی افزود: سهم بخش صنعت یک هزار و 432 نفر، بهزیستی 431 نفر، صندوق کارآفرینی امید 411 نفر، فنی و حرفه ای 216 نفر، جهادکشاورزی 135 نفر، دانشگاه علوم پزشکی 82 نفر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی 40 نفر، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 39 نفر، راه و شهرسازی 30 نفر و اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی 5 نفر بوده است.
 
عباسی با بیان اینکه آمارهای سامانه رصد راستی آزمایی می شوند، اظهار کرد: سال گذشته نیز راستی آزمایی این آمارها در استان انجام شد و خوشبختانه کمتر از 5 درصد خطا داشت.
 
وی با اشاره به فعالیت 21 بنگاه کاریابی غیر دولتی در استان اعلام کرد: از ابتدای امسال 8 هزار و 797 فرصت شغلی به این کاریابی ها معرفی شده که 8 هزار و 395 نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد 2 هزار و 936 نفر به کارگیری شده اند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با احتساب شغل هایی که از سوی بنگاه های کاریابی ایجاد شده، مجموعاً 7 هزار و 427 شغل در استان ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به نرخ بیکاری در استان هم اظهار کرد: در بهار سال گذشته نرخ بیکاری در استان 13.7 درصد و در تابستان همان سال 10.7 درصد گزارش شده است. هم چنین این شاخص در بهار امسال 12.7 و در تاربستان امسال 10.1 درصد را نشان می دهد.
 
عباسی به نرخ اشتغال ناقص هم اشاره کرد و گفت: در بهار سال گذشته نرخ اشتغال ناقص در استان 20.8 درصد و در تابستان 19.5 درصد بوده اما در بهار امسال این شاخص در استان 18.1 درصد و در تابستان امسال به 21.1 درصد افزایش پیدا کرده است.
 
بکارگیری 20 کارورز در استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اجرای طرح ملی کارورزی در گلستان به عنوان استان پایلوت، گفت: 175 واحد پذیرنده کارورز در استان ثبت نام کرده اند و 894 کارورز نیز واجد شرایط گذراندن این دوره ها تشخیص داده شده اند.
 
وی افزود: 56 درصد واحدهای کارپذیر در بخش خدمات، 31 درصد در بخش صنعت، 9 درصد در بخش گردشگری و 4 درصد در بخش کشاورزی هستند.
 
عباسی با اشاره به جذب کارورزان هم گفت: تاکنون 20 کارورز در 14 واحد پذیرنده در شهرستان های ترکمن، مینودشت، علی آبادکتول، مراوه تپه و آق قلا جذب شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
 
وی با تأکید براینکه دستگاه های اجرایی استان باید جدیت بیشتری در معرفی واحدهای کارپذیر داشته باشند، خاطرنشان کرد: مبلغ 3 میلیارد تومان تسهیلات در صندوق توسعه کارآفرینی امید وجود دارد که اگر نتوانیم کاری انجام دهیم، احتمال برگشت آن به خزانه وجود دارد، بنابراین باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم این تسهیلات را جذب کنیم.


منبع:شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار