گروه‌های حامی قوهای مهاجر و آوازه خوان به تالاب‌های سرخ‌رود و محمودآباد اعزام شدند.
کد خبر: ۱۶۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 14 January 2016
به گزارش تابناک مازندران، گروه‌های حامی قومی مهاجر برای حمایت از پرندگان مهاجر تالاب‌های استان به سرخ‌رود و محمودآباد اعزام شدند و تأمین غذای قوهای مهاجر و حمایت از آنان برابر شکار بی‌رویه صیادان ازجمله اهداف اعزام گروه‌های حامیان قوهای مهاجر است.

تالاب‌های مازندران در پاییز و زمستان میزان بیش از یک‌میلیون انواع پرندگان کنار آبزی و آبزی است و هرساله بیش از شش هزار قو از سرزمین‌های دور به تالاب‌های استان مهاجرت می‌کنند، قوهای فریادکش هرساله در دسته‌های بزرگ به مناطق تالابی شهرستان محمودآباد و فریدون‌کنار مهاجرت نموده و تعداد آنان گاهی به پنج هزار قومی رسد که در حال حاضر سه هزا قطعه قو در سرخ‌رود زیست می‌کنند.

 کوروش ربیعی مسئول حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه تالاب‌های سرخ‌رود پارسال میزبان حدود پنج هزار قطعه‌ای قوی‌های مهاجر بوده است، می‌گوید: این پرندگان چهار ماه در تالاب‌های استان زمستان گذرانی کرده‌اند.

وی افزود: این قوها بیش از ۹۰ درصد آن‌ها از گونه فریادکش بوده و جمعیت اصلی قوی فریادکش حوزه دریای خزر، آسیای مرکزی و غرب سیبری هستند که جوجه آوری را در غرب سیبری و تالاب‌های واقع در شمال حوزه دریای خزر انجام می‌دهند و برای زمستان گذرانی و فرار از یخبندان شدید آن مناطق چهار ماه از سال به تالاب‌های حوزه جنوبی دریای خزر مهاجرت می‌کنند و بیش از ۱۰۰ گونه انواع پرنده آبزی و کنار آبزی نیمه دو سال به استان مهاجرت می‌کنند که بیش از ۲۰ گونه کنار آبزیان هستند.

وی یادآور شد: قوها، غازها، اردک‌ها، چنگر معمولی، حواصیل‌ها و اگرتها، باکلان‌ها، کشیم ها و بیش از بیست گونه از کنار آبزی‌ها از رایج‌ترین پرندگان دارای مهاجرت منظم سالانه به تالاب‌های استان هستند.Facebook

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار