خطیب نماز جمعه اهواز:
این کار خلاف قانون، عدل و انصاف است، مردم خوزستان هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند و پاداش آنها انتقال آب نیست لذا باید همه باهم متحد شویم. کسی فکر نکند این ناسیونالیست گرایی است بلکه خوزستان گلوگاه کشور است و اگر برای خوزستان مشکلی ایجاد شود، برای کل نظام مشکل ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 15 January 2016

به گزارش تابناک خوزستان؛ آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شهرستان شوش اظهار کرد: عزیزان و دلیران نیروی انتظامی در این حادثه جان شیرین خود را برای حفظ امنیت تقدیم کردند که انشالله خداوند به خانواده های آنان صبر بدهد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مردم قم با رهبر انقلاب گفت: این که مقام معظم رهبری هر از چند گاهی موضوع فتنه ۸۸ را مطرح می نمایند، برای ما یک درس است که آن را به عنوان خط قرمز بدانیم و خیانت های فتنه گران را فراموش نکنیم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: دنباله رو های فتنه گران قصد نفوذ در نظام را دارند از جمله در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، لذا رهبر انقلاب موضوع انتخابات را به عنوان نفس تازه ای برای کشور مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار از تمامی مردم حتی کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند، از حق خود برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.

آیت الله حیدری افزود: این مسامحت و بزرگواری مقام معظم رهبری که حتی نسبت به مخالفین خود نشان می دهند، یکی از پدیده های زیبا است که دنیا باید در برابر عظمت این رهبری، رکوع کند و سر فرود بیاورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تایید صلاحیت های شورای نگهبان عنوان کرد: شورای نگهبان تعدادی از کاندیداها را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مورد تایید قرار می دهد و برخی نیز از دست شورای نگهبان در می روند و درصورتی که تایید می شدند، مورد تایید قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: اخباری مبنی بر پول خرج کردن آمریکا و ارسال جاسوس برای نفوذ به مجلس خبرگان و شورای اسلامی انجام داده است که باید ما در رابطه با خوب انتخاب کردن کاندیداها درست عمل کنیم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: اگر افراد را نمی شناسیم بهتر است به لیست های مورد اعتماد مراجعه کنیم که از نظر رهبر معظم انقلاب، لیستی خوب است که اعضای آن متدین، انقلابی، اهل بصریت، ضد آمریکا و اسرائیل و فتنه گران باشند اما افرادی که دل در گرو آمریکا دارند، می توانند لیتس خوبی داشته باشند.

آیت الله محسن حیدری در ادامه با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس عنوان کرد: شناور آمریکایی با هر قصدی که باشد، وارد حریم دریایی کشور شدند که با اقتدار به موقع نیروی دریایی سپاه مواجه شدند و آنها را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی در پی این اتفاق مجبور شدند تماس بگیرند و عذرخواهی کنند که در نهایت سپاه پاسداران با اقتدار آنها را آزاد کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره با اجرای برجام گفت: ایران حتی قبل تر از موعد اقداماتی که به عهده داتش را انجام داد و حالا نوبت عربی هاست که به قول خودشان عمل کنند و تحریم ها را بردارند.

آیت الله حیدری افزود: البته ما می دانیم که غربی ها به خصوص آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، آنها هنوز تحریم های گذشته را لغو نکرده، در حال تحریم مجدد ایران هستند. نباید به این قول و قرارهای آمریکایی ها اعتماد کنیم بلکه باید دست به زانو بزنیم و یاعلی بگوییم.

وی گفت: باید با توجه به نعمت های خدادادی موجود در کشورمان، فرهنگ ما می توانیم که همان اقتصاد مقاومتی است را اجرا کنیم، برای نمونه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که در خوزستان در حال اجراست.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار با هیات دولت، تنها این طرح را به عنوان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند که همین گونه نیز است، اگر طرح اجرا شود، خوزستان به بهشت تبدیل خواهد شد و در کنار آن 300 هزار فرصت شغلی ایجاد نماید.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ار سال 75 تا 92 فقط 17 درصد از این طرح عظیم اجرایی شده است. رهبر انقلاب در سفر سال 75 به استان خوزستان که در آن زمان فقط یک درصد از طرح اجرا شده بود، فرمودند اگر این طرح اجرا می شد، الآن خیلی جلوتر از این بودیم.

آیت الله حیدری افزود: یکی از مشکلات این طرح در حال حاضر تخصیص 312 هزار هکتار آب از 550 هزار هکتار است که بر خلاف مطالبات رهبری و مردم خوزستان است در حالی خوزستان از نظر منابع آبی مشکلی ندارد و باید دریچه های انتقال آب از سرشاخه ها کارون بسته شود زیرا حق مردم خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عناون کرد: انتقال آب از سرشاخه های خوزستان ظلم است. در حالی که شورای عالی آب برداشت آب را از سرشاخه های خوزستان مگر برای مصارف شرب، ممنوع کرده است اما در اخبار می شنویم که مجوزهای پرورش ماهی، شلتوک کاری و... داده شده است.

وی ادامه داد: این کار خلاف قانون، عدل و انصاف است، مردم خوزستان هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کردند و پاداش آنها انتقال آب نیست لذا باید همه باهم متحد شویم. کسی فکر نکند این ناسیونالیست گرایی است بلکه خوزستان گلوگاه کشور است و اگر برای خوزستان مشکلی ایجاد شود، برای کل نظام مشکل ایجاد می کند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار