کد خبر: ۱۶۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 16 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با همراهي معاونين اداره کل استان از روستاي تاريخي رکن آباد ميبد بازديد کرد و در جريان روند مراحل پاياني مرمت قلعه تاريخي اين روستا قرار گرفت. 

مديرکل ميراث فرهنگي استان در اين بازديد عنوان کرد: روستاي رکن آباد از نظر قدمت تاريخي به قرن پنجم نسبت دارد و آن گونه که گفته مي شود اين روستا با نظر سيد رکن الدين بنا شده است (قبر سيدرکن الدين در جوار مسجد جامع يزد مي باشد.‏).

محمدمهدي شرافت افزود: ابنيه هاي کهن اين محل، تاريخ مدوني فراتر از پانصد سال دارند. سنگ بناي مسجدجامع رکن آباد تاريخ 927هجري را نشان مي دهد و اين مسجد پانصد ساله را به ما معرفي مي کند. همچنين قلعه وزير رکن آباد ميبد به شماره ثبتي 9123در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده است و از بناهاي شاخص اين روستا به شمار مي آيد.

وي خاطرنشان ساخت: با توجه به سبک معماري بنا، قدمت قلعه تاريخي اين روستا به دوران قاجار بر مي گردد و قلعه از نوع خاص مي باشد که در ميان دو منزل مسکوني قرار دارد. ورودي قلعه داراي تزئيناتي است و در دو طبقه ساخته شده است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: سرمايه گذاران بخش خصوصي مي توانند در قالب طرح مشاركتي با ميراث فرهنگي به احياي بافتها و آثار تاريخي كمك نمايند که در اين راستا مرمت و احياي کامل قلعه وزير توسط بخش خصوصي انجام گرفت و هم اکنون مراحل پاياني کار در حال انجام است و اميد است پس از اتمام کار و تجهيز اين مکان زيبا و ارزشمند به واحد اقامتي ـ پذيرايي تبديل شده و باعث رونق گردشگري روستاي رکن آباد گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار