رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران:
رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران گفت: در جابجایی کالا بر اساس رویکرد اداره کل حمل و نقل اولویت با به کارگیری ناوگان ایرانی است اما در حال حاضر جهت تسریع درصادرات ناوگان روسی ترجیح داده شده است.
کد خبر: ۱۶۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 16 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، عباس یعقوبی‌پور گفت: در جابجایی کالا بر اساس رویکرد اداره کل حمل و نقل اولویت با به کارگیری ناوگان ایرانی است اما در حال حاضر جهت تسریع درصادرات ناوگان روسی ترجیح داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هزینه ترازیت کالا به روسیه توسط رانندگان روسیه 4 هزار و 200 دلار است، افزود: در حال حاضر یک راننده کامیون ایران می تواند با هزینه 6 هزار و 200 دلار به ترانزیت کالا از ایران به روسیه بپردازد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی مازندران با بیان اینکه، هزینه دریافت ابلاغ در کشور آذربایجان و روسیه، هزینه ویزا، هزینه بارنامه و کمیسیون‌های شرکت‌های حمل و نقلاز جمله هزینه‌هایاضافه‌ای است که بر رانندگان ایرانی تحمیل می‌شود، افزود: کامیون‌های ایرانی باید دارای مجوز کارنه تیو باشند که تهیه این مجوز نیز نیاز به هزینه داردو این هزینه رانندگان ایرانی را افزایش می‌دهد.

یعقوبی پور با بیان اینکه اعتقاد همه متولیان بخش کشاورزی و اتاقبازرگانی و اداره کل حمل و نقل این است که از کامیون‌های ایرانی بهره ببرند، اظهار کرد: با دو سربار کردن کامیون‌های ایرانی آنها نیز می‌توانند با قیمت کامیون‌های روسیه باربری کنند.

وی افزود: کامیون‌های ایرانی در برگشت بدون حمل بار هستند و از آنجا که آنها برای تامین سوخت، اسکان و... در روسیه هزینه بیشتری می‌دهند هزینه باربری آنها افزایش می یابد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار