شهردار منطقه 9 از نصب نقشه راه در خیابان های سطح محدوده خبر داد و گفت: معابر سطح منطقه شناسنامه ترافیکی می گیرند تا سهولت تردد برای شهروندان و مسافران درون شهری فراهم شود.
کد خبر: ۱۶۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ 16 January 2016
سیدعلیرضا حسینی با اعلام این خبر اظهار داشت: این شهرداری در راستای کاهش مشکلات و تسهیل در امر خدمت رسانی به شهروندان طرح های ویژه ای را دنبال می کند که مهم ترین آنها ، ثبت شناسنامه ترافیکی برای همه معابر منطقه است.

وی با اشاره به وجود گذرگاه ها و شریان های اصلی در محدوده منطقه ، شناسایی نقاط ضعف و قوت ترافیکی را امری با اهمیت دانست و در این باره گفت: ما باید برای تسهیل در امر حمل و نقل و ترافیک ، ویژگی های خاص و بارز شبکه معابر منطقه را به خوبی بدانیم.

شهردار منطقه 9 افزود: در این زمینه شهروندان برای جستجوی این اطلاعات ، بهترین گزینه بوده و از این رو کارشناسان با حضور در محله های مختلف و گردآوری اطلاعات محلی منطبق با دیدگاه شهروندان در زمینه ثبت شناسنامه ترافیکی معابر منطقه اقدام کردند.

وی ادامه داد: اطلاعات شناسنامه ترافیکی منطقه به 2 بخش کلی و جزئی تقسیم بندی می شود و موضوع کلی در زمینه مسایل ترافیکی محله های 9 گانه شامل 10.7 کیلومتر بزرگراه ، 9 کیلومتر معبر شریانی درجه یک ، 17 کیلومتر معبر شریانی درجه 2 است و این ویژگی باعث شده تا جذب سفر در این بخش از پایتخت در طول روز از مرز 200 هزار نفر بگذرد.

حسینی به دیگر اطلاعات گردآوری شده در شناسنامه ترافیکی منطقه اشاره کرد و گفت: تعداد خطوط تاکسیرانی در طول معابر منطقه به 15 خط می رسد و 568 دستگاه تاکسی در این خطوط مشغول جابجایی مسافراند و از مجموع 28 تاکسی سرویس منطقه ، تنها 13 واحد مجوز فعالیت دارند و بقیه به کمک اهالی شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در طرح شناسنامه ترافیکی معابر منطقه ، مسایل و کمبودهایی که شهروندان مطرح کرده اند با قید فوریت پیگیری و دنبال شده است که از جمله آنها می توان به نصب هزار و 147 تابلوی شناسایی مسیر ، هزار و 98 اسامی معابر ، 892 تابلو انتظار و امدادی و تعداد 348 تابلو ویژه اماکن در شبکه معابر اشاره کرد.

شهردار منطقه 9 اضافه کرد: طبق این شناسنامه ، 168 تقاطع همسطح ، 3 تقاطع غیر همسطح و 3 زیرگذر وجود دارد و برای رفاه حال شهروندان تاکنون 32 دوربین نظارتی و 12 دوربین ثبت تخلف ، 61 سرعتگیر ، 50 سرعتکاه و 220 بشکه ایمنی در معابر منطقه نصب شده است.

به گفته وی ، اطلاعات شناسنامه ترافیکی معابر منطقه به صورت کاتالوگ و بروشور در دفاتر نوسازی و شهرسازی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار