کد خبر: ۱۶۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 16 January 2016


معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولیدات کشاورزی کشور طی یک برنامه زمان بندی شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حسن رکنی بعد از ظهر امروز در مراسم بازدید از موسسه علوم دامی کشور مستقر در کرج اظهار داشت: توجه به صنعت کشاورزی و رفع مشکلات این بخش یکی از مهمترین اولویت‌های ماست.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که صنعت کشاورزی برای کشور ما بسیار مهم است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صنعت کشاورزی دارای بخش‌های مختلف و حساس است افزود: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اساسی 9 میلیون تن تولیدات کشاورزی را افزایش دهیم.

رکنی با اعلام اینکه در این راستا و برای رسیدن به اهداف مورد نظر طرح‌های مختلفی برای تحقق اهداف این سازمان در نظر گرفته شده است افزود: در این راستا و برای بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی هم اکنون بزرگترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در جنوب کشور آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال ارزش افزوده در کشور هستیم باید زیرساخت‌های کشاورزی را با توسعه همراه کنیم اعلام کرد: افزایش تولیدات در بخش دام و طیور زمینه‌های ارزش افزوده را ایجاد می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود به رکنی در افزایش تولید در قالب طرح 550 هزارهکتاری احیای اراضی خوزستان در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: در این طرح کشت‌های جدیدی در آن اجرایی می‌شود.

به گفته رکنی در کنار اجرای احیای این اراضی به دنبال آن هستیم تا در تولید و افزایش محصولات دامی نیز فعالیت‌های جدیدی را آغاز کنیم.

*طرح پایلوت استفاده از پوست پسته آغاز شد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح استفاده از پوست پسته برای غذای دام بیان داشت: طرح پایلوت استفاده از پوست پسته هم اکنون آغاز شده است که در حال حاضر استفاده از این محصول فرعی به میزان حدود 500 هزار تن در دست انجام است.

رکنی گفت: براساس تمهیدات و برنامه‌ریزیهای انجام شده در اجرای این طرح برای نخستین بار بخشی از این پوست‌های پسته به شکل سیلو در واحدهای تولیدی استفاده می‌شود کنیم که امیدواریم حاصل آن در سال آینده مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود به طرح دیگری در خصوص علوم دامی اشاره کرد و بیان داشت: یکی دیگر از این طرح‌ها شامل تولید ملکه زنبور عسل به شکل تجاری است.

به گفته این مسئول در سال جاری سه هزار ملکه در سطح این واحدها توزیع شد و امیدواریم این میزان به سرعت گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار