قائم‌مقام هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان اعلام کرد
قائم‌مقام هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان از تایید صلاحیت 132 نفر از ثبت‌نامی‌های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 9 حوزه انتخابیه در استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 17 January 2016
حمدعلی علمی گفت: از 267 ثبت‌نام‌کننده در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 16 نفر در مراحل اول انصراف دادند که از 251 نفر باقی‌مانده، 132 نفر یعنی معادل 52.6 درصد تایید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه 38 نفر در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی از استان کرمان رد صلاحیت شدند اظهار کرد: همچنین 25 نفر در هیات‌های اجرایی استان رد صلاحیت شدند، ضمن آنکه صلاحیت 56 نفر از این افراد نیز احراز نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نامی‌های دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مربوط به حوزه کرمان و راور با 90 نفر و کمترین مربوط به حوزه جیرفت و عنبرآباد با 9 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: علت اصلی رد صلاحیت افراد، عدم التزام به قانون و مقررات بوده است، ضمن آنکه تعدادی نیز در رابطه به فتنه سال 88 رد صلاحیت شده‌اند.

قائم ‌مقام هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشده یا رد صلاحیت شده‌اند در صورت تمایل می‌توانند اعتراض خود را از تاریخ امروز 27 تا 29 دی‌ماه جاری به محل دریافت شکایات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان مستقر در فرمانداری شهرستان کرمان ارائه دهند.

علمی با اشاره به آنکه فرد باید التزام عملی داشته باشد و برخی افراد به این موضوع دقت نمی کنند، اذعان کرد: با توجه به حساسیتی که مجلس شورای اسلامی دارد، کسانی که به آن ورود پیدا می کنند باید احراز صلاحیت گردند تا فردی که ورود پیدا می کند ملتزم به اجرای قوانین و مقررات جاری و دینی باشد.

وی با اشاره به آنکه مدت زمان رسیدگی به صلاحیت ها کم بود، ادامه داد: در این دوره به دلیل تعداد زیاد کاندیداها، تایید صلاحیت ها با توجه به فرصت کوتاه سخت بود اما همکاران ما شبانه روز تلاش کردند. همچنین باید مد نظر داشت عده ای که عدم احراز (56 نفر) شده‌اند، ممکن است در فرصت باقی مانده، تایید صلاحیت شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار