کد خبر: ۱۶۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 19 January 2016

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ از راه‌اندازی بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

حسین زودبین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و رشد سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین اهداف ما است.

وی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون سرانه مطالعه و فضاهای کتابخانه در این شهرستان پایین است و لازم است تا اقدامات و پیگیری‌های اساسی برای توسعه این فضاها انجام شود تا علاقمندان به مطالعه با دسترسی آسان بتوانند به کتب مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند.

سرپرست اداره ارشاد شهرستان ساوجبلاغ تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ مطالعه را در بین قشرهای مختلف مردم نهادینه کنیم باید زیرساخت‌ها و بسترهای این مهم را به درستی فراهم کنیم تا شاهد رشد مطالعه در سنین مختلف باشیم.

زودبین با بیان اینکه هم‌اکنون دسترسی به فضاهای کتابخانه‌ای و منابع در این شهرستان آسان نیست افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در هر محله فضای کتابخانه‌ای با منابع مختلف تأمین شود تا علاقمندان با دسترسی آسان بتوانند به مطالعه بپردازند.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره را راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: انجام اقدامات فرهنگی در روستاهای این شهرستان نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما است.

زودبین خاطرنشان کرد: توسعه اقدامات فرهنگی در روستاها نیازمند انجام زیرساخت‌های لازم است تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه در روستاها نیز در بین نوجوانان و جوانان علاقمندی برای فعالیت در عرصه‌های فرهنگی وجود دارد افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که استعدادهای این افراد نیز شکوفا شود و از ظرفیت‌های آنان نیز در عرصه توسعه امور فرهنگی استفاده شود.

سرپرست ارشاد شهرستان ساوجبلاغ در ادامه سخنان خود به راه‌اندازی بزرگ‌ترین کتابخانه روستایی در یکی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این کتابخانه در کانون فرهنگی هنری منتظران در روستای بانو صحرای شهرستان ساوجبلاغ راه‌اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه این کتابخانه منابع مختلفی از کتاب را در خود جای داده است گفت: علاقمندان مطالعه کتاب می‌توانند از منابع این کتابخانه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار