رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: 37 داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان اعتراض خود را نسبت به رای صادره هیات نظارت در زمان قانونی، تحویل دادند.
کد خبر: ۱۶۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 20 January 2016
رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: 37 داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان اعتراض خود را نسبت به رای صادره هیات نظارت در زمان قانونی، تحویل دادند.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف امیدی روز چهارشنبه اعلام کرد: نامزدهای رد صلاحیت شده و احراز صلاحیت نشده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران طی روزهای 27، 28 و 29 دی ماه فرصت داشتند تا اعتراض خود را نسبت به رای صادره در خصوص رد صلاحیت و یا احراز نشدن صلاحیت خود در هیات نظارت استان ثبت و به هیات مرکزی نظارت ارائه دهند.
وی افزود: طی مدت تعیین شده 37 نفر با حضور در دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان اعتراض خود را نسبت به رد صلاحیت خود ثبت کردند ضمن اینکه تعدادی نیز با مراجعه به ورزشگاه تختی تهران اعتراض خود را اعلام کرده اند.
رئیس دفتر هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام یادآور شد: هیات مرکزی نظارت نیز از امروز 30 دی تا 16 بهمن بمدت 17 روز به شکایت و اعتراض این افراد رسیدگی و در 17 بهمن ماه نظر خود را اعلام خواهد کرد.
امیدی تاکید کرد: داوطلبانی که در این مرحله نیز رد صلاحیت شوند یا صلاحیت آنان احراز نشود می توانند مراتب اعتراض و شکایت خود را به شورای نگهبان ارائه دهند و این شورا نیز روز 27 بهمن ماه آینده نظر و نتایج نهایی خود را در تایید یا رد صلاحیت این افراد اعلام خواهد کرد. 
108 نفر (81 نفر حوزه انتخابیه اصلی ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه اصلی دهلران) در مجموع نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام شدند که شش نفر از این افراد تاکنون انصراف خود را اعلام کرده اند.
دفتر هیات نظارت استان ایلام از مجموع این افراد، صلاحیت 46 داوطلب نمایندگی مجلس (36 نفر حوزه انتخابیه ایلام) و (10نفر حوزه انتخابیه دهلران) را تایید کرد و صلاحیت 40 نفر تایید نشد و صلاحیت 13 داوطلب نیز احراز نشد.
همچنین براساس اعلام دبیر ستاد انتخابات استان ایلام تکلیف بررسی صلاحیت دو داوطلب همچنان نامشخص است و یک نفر نیز از افرادی که در حوزه انتخابیه این استان نام نویسی کرده بود حوزه انتخابیه خود را تغییر داد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیت حدود 600 هزار نفر، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) دارد. 
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود./م


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار