کد خبر: ۱۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 26 March 2015
فرمانده پلیس راه شاهرود - سبزوار گفت: هم اکنون حجم ترافیک در باند شمالی محور مشهد به تهران سنگین است.

سرگرد حمید بزرگمهر عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با آغاز موج دوم سفرها، شماری زیادی از مسافران در حال بازگشت هستند و به همین دلیل حجم ترافیک در باند شمالی مذکور سنگین است.

وی ترافیک در باند جنوبی محور مذکور را روان، اما نیمه سنگین ذکر کرد.

وی بدون ذکر آمار تاکید کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون در مجموع سوانح رانندگی در محور شاهرود به سبزوار در استان خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گفته بزرگمهر، توجه مردم به برنامه ریزی در انجام سفرهای نوروزی، ارتقای سطح فرهنگ رانندگی، اعمال قانون و نیز رعایت مقررات توسط رانندگان، حضور ماموران در محورها و نصب دوربین در جاده در کاهش میزان حوادث رانندگی موثر بوده است.

وی در همین حال از مردم خواست بازگشت از سفر را به روز جمعه موکول نکنند تا سفر خوشی داشته باشند.

بنا بر اعلام پلیس راهور ناجا از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تاکنون 92 درصد رانندگان در سفرهای نوروزی قانون را رعایت کردند. 

مسیر تهران - مشهد با مسافت 900 کیلومتر، نیم درصد از مجموع جاده های کشور را تشکیل می دهد. 

محور تهران - مشهد که بخش مهمی از آن از استان سمنان عبور می کند،بیابانی و یکنواخت است که با توجه به کمبود استراحتگاه برای توقف مسافران این مسیر خسته کننده است و رانندگان با خطر خواب آلودگی رو به رو هستند. 

سالانه 25میلیون سفر از استان سمنان به سمت استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، و یزد، اصفهان و شمال کشور صورت می گیرد که یک پنجم آن مربوط به ایام نوروز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار