مدیر کل آموزش و پرورش مازندران
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت:دانش آموزان مدارس شبانه روزی مازندران به سوی خودکفایی می روند.
کد خبر: ۱۶۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 21 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید علی قاسمی در بهشهر با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی اظهار کرد: مهم ترین مسئله بشری کسب آگاهی است زیرا اگر انسان از گذشته راه دانایی را طی نمی کرد امروزه در این نقطه از رشد و تکامل قرار نداشت.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین شاخصه های توسعه میزان سواد جامعه است، افزود: به همان اندازه که نرخ سواد در جامعه پایین باشد به همان میزان کشور از شاخص توسعه یافتگی فاصله می گیرد.

قاسمی گفت: میزان سلامت و امنیت در کشور ارتباط مستقیم با سطح سواد جامعه دارد زیرا یکی از اصلی ترین راه ها برای کاهش جرم آموزش است که نظام تعلیم و تربیت می تواند جامعه را در همه ابعاد ارتقا بدهد اما صرفا آموزش انسان ها همه مسائل بشری را حل نمی کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر امروزه بخواهیم آموزش را مبتنی بر روش های سنتی گذشته قرار دهیم نمی توانیم در آماده سازی فرزندان کشورمان برای زندگی، موفق شویم، خاطرنشان کرد: اینکه مفاهیم عمومی در کلاس های درس به دانش آموزان آموخته شود کافی نیست و لازمه زندگی فردی هر انسانی بهره مندی از کسب و کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های نظری یا بیکار هستند و یا در صورت اشتغال متناسب با رشته تحصیلی خود وارد بازار کسب و کار نشدند و این بیانگر آن است که برای انتخاب رشته باید به ظرفیت و نیاز جامعه نیز توجه کرد.

قاسمی افزود: ساختار حکومتی و جامعه انسانی نیازمند رشته ها و شغل های متفاوت و متعدد است تا انسان ها در حین تعامل نیاز یکدیگر را تأمین کنند.

وی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیروی متخصص تربیت و صادر می کنند و از این طریق به ارتقا اقتصاد کشور خود می پردازند و به همین منظور ایران نیز می تواند در عین حال اگر به نیروی کار خاصی در کشور نیازمند نیست با آموزش و تربیت افراد آن نیروی متخصص را صادر کند.

این مسئول با بیان اینکه امروزه دانش آموزان باید در فرآیند دوره تحصیل برای خود شغل تولید کنند و در حقیقت محصول رشته تحصیلی آنها شغل خودشان است، تأکید کرد: دانش آموزان نباید منتظر آن باشند که دولت و جامعه به آنها شغلی را ارزانی کند البته مدیران نیز باید دانش آموزان را در دوره تحصیل به گونه ای تربیت کنند که هر کدام از آنها یک کارآفرین باشد.

قاسمی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس شبانه روزی مازندران به سوی خودکفایی می روند، افزود: در حال حاضر روش آموزش همراه با تولید در مدارس شبانه روزی استان در حال اجرا است و اوقات خالی دانش آموزان با تولید پر می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید براینکه اگر توانمندی های دانش آموزان را برای تولید شغل باور داشته باشیم بسیاری از هزینه های تولید شغل برای دولت کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: امروزه تولید یک شغل حداقل 50 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد و به همین منظور اصلی ترین راه مبارزه با بیکاری این است که دانش آموزان در فرآیند تحصیل فقط مصرف کننده نباشند بلکه جزء تولید کنندگان جامعه باشند و اینگونه هزینه های توسعه کشور نیز کاهش می یابد.

وی تأکید کرد: باید به هدایت تحصیلی مناسب دانش آموزان توجه بیشتری شود تا آنها متناسب با نیاز جامعه رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و قطعا اینگونه از خیل عظیم فارغ التحصیلان بیکار کاسته می شود.

قاسمی با بیان اینکه هدایت کردن هنرستان ها به دلیل هزینه های بسیاری که به همراه دارد امر دشواری است، گفت: مراکز فنی و حرفه ای مازندران باید تجهیز شوند زیرا کمبود امکانات علمی هنرستان ها موجب گریز دانش آموزان و کاهش رغبت آنها برای ورود به این مدارس می شود.

این مسئول گفت: در سال گذشته میانگین نمرات نهایی دانش آموزان بهشهر رتبه دوم را در استان کسب کرد و همچنین مدارس بهشهر در آموزش همراه با تولید جزء 4 شهرستان برتر استان شد.

قاسمی تصریح کرد: با همفکری، هم افزایی، آسیب شناسی و بررسی های عمیق تر می توانیم سطح آموزش و پرورش را ارتقاء ببخشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار