کد خبر: ۱۶۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 21 January 2016
تابناک گیلان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری جشنواره فرهنگی‌ـ هنری فجر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فیروز فاضلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر جشنواره فرهنگی‌ـ هنری فجر در سالن دکتر رحمدل مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر برنامه‌های جشنواره مذکور را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره 12 بهمن ماه جاری آغاز می‌شود و تا 21 بهمن ادامه می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اکران فیلم‌های سینمایی فجر، رونمایی از کتاب، برپایی نمایشگاه‌ها در 40 غرفه، اجرای نمایش آموزشگاه‌ها دستاوردهای اهالی فرهنگ و هنر، موسیقی و... را از برنامه‌های جشنواره فرهنگی‌ـ هنری عنوان کرد.

وی با تصریح بر اینکه نباید از هنرمند به عنوان زینت مجالس استفاده کرد، یادآور شد: اهالی فرهنگ و هنر می‌توانند خود فضا را مدیریت کنند مشروط بر اینکه حاشیه‌های سیاسی وارد فرهنگ و هنر نشود.

فاضلی برگزاری جشنواره فرهنگی‌ـ هنری فجر را با حضور آموزشگاه‌های نمایش، تجسمی، موسیقی، کانون‌های تبلیغاتی، موسسات انتشاراتی، چاپخانه‌داران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شرکت‌های فیلم‌سازی، آموزشگاه‌های سینمایی و انجمن‌های قرآن، شعر و... عنوان کرد.

این مسئول زمان افتتاحیه جشنواره را 12 بهمن و اختتامیه آن نیز 21 بهمن ماه جاری ذکر کرد و گفت: اکران فیلم‌ها و تولیدات آموزشگاه‌های سینمایی و شرکت‌های فیلم‌سازی، همایش «در بهار آزادی جای شهدا خالی» با موضوع شهدای شهرستان رشت از برنامه‌های دیگر جشنواره است.

وی ویژه برنامه عصری با شعر انقلاب، شبی با قرآن را از دیگر برنامه‌های جانبی جشنواره فرهنگی ‌ـ‌هنری بیان کرد و متذکر شد: نمایشگاهی با 27 غرفه در فضای مقابل مجتمع و 12 غرفه در فضای داخلی مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت برپا می‌شود.

فاضلی برگزاری نمایشگاه مذکور را با حضور کانون‌های تبلیغاتی، ناشران، چاپخانه‌داران، هنرستان زینبیه، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دبیرخانه امور مساجد، اوقاف و امور خیریه و... ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار