گلزنی روی ضربات شروع مجدد و حملات سریع با کمترین تعداد ضربه، برنامه اصلی حملات تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش بوده است.
کد خبر: ۱۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷ 27 March 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از پارس فوتبال،روش‌های سال‌های اخیر تیم ملی روی ضربات شروع مجدد و حملات تک ضرب و سریع، در بازی با شیلی دو گل برای ایران به همراه داشت.
ملی پوشان ایران تمام گل‌هایشان در جام ملت‌های آسیا را هم با همین روش زدند.

در بازی ایران و شیلی هم کی‌روش از همین حربه استفاده کرد و موفق هم بود. روی دو گل ایران، مجموعا 8 ضربه به توپ زده شد و هیچ بازیکنی بیش از یک بار توپ را لمس نکرد.

گل اول ایران، حاصل کرنر مستقیم تیموریان و ضربه تمام کننده نکونام موقعیت‌شناس در محوطه شش قدم بود.

گل دوم هم از ضربه دروازه حقیقی آغاز شد و با با همکاری سریع آندو به گوچی، گوچی به شجاعی، شجاعی به گوچی، گوچی به امیری و ضربه تمام کننده امیری به تور دروازه حریف رسید. روی این گل تمام پاس‌های بازیکنان ایران تکضرب بود و ضربه دروازه حقیقی تا گل شدن توپ کمتر از 10 ثانیه طول کشید.به نظر می‌رسد روش‌های اقتصادی کی‌روش هنوز برای گلزنی تیم ملی کارساز است.

و اما قطعی شدن جدایی کارلوس کی‌روش باعث شده این سرمربی پرتغالی در بازی دوستانه با شیلی، از ترکیبی مشابه بازی‌های رسمی استفاده کند.

کی‌روش در ماه‌های اخیر اعتقاد داشت اگر ایران می‌خواهد تیمی جدید برای جام جهانی آینده بسازد، به بازی‌های تدارکاتی پر تعداد نیاز دارد. با این وجود او در اولین بازی دوستانه با شیلی ترجیح داد از ترکیب اصلی‌اش استفاده کند.

حقیقی، غفوری، جلال حسینی، نکونام، تیموریان، دژاگه و شجاعی بازیکنان ثابت کی‌روش در جام ملت‌های آسیا بودند. منتظری بعد از بازگشت از مصدومیت جایش را از پورعلی‌گنجی پس گرفته بود و بیک‌زاده و امیری هم مطابق انتظار گزینه‌های اصلی جانشینی پولادی و حاج‌صفی محروم و مصدوم بودند. رضا قوچان‌نژاد هم در نبود سردار آزمون، بدون رقیب در خط حمله تیم ملی حضور داشت.

البته ایران یک بازی تدارکاتی دیگر با سوئد دارد و شاید سرمربی تیم ملی در آن مسابقه از بازیکنانی مثل بیرانوند، رضاییان، ابراهیمی، کریمی و حسن‌زاده که منتظر فرصتی برای بازی در ترکیب اصلی تیم ملی هستند استفاده کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار