روایت دختر شیخ زکزاکی از 40روز مظلومیت شیعیان نیجریه
دختر شیخ زکزاکی در مراسم گرامی داشت چهلمین روز شهدای نیجریه در مهدیه مشهد گفت: کسانی که مشاور حقوقی حکومت اند همه وهابی هستند و این طور که گفته شده رئیس حکومت نیجریه از این اتفاق بی‌اطلاع بوده درنتیجه سوال ما ازایشان این است که چه کسی دستور حمله و کشتار شیعیان را داده است؟
کد خبر: ۱۶۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸ 23 January 2016
عکس:  میثم دهقانیوی تصریح کرد: امروز 40 روز از آن اتفاق می‌گذرد و هیچ خبری از پدرم ندارم.
چه کسی دستور حمله به شیعیان را داد؟
دختر شیخ زکزاکی نیز گفت: کسانی که مشاور حقوقی حکومت اند همه وهابی هستند و این طور که گفته شده رئیس حکومت نیجریه از این اتفاق بی‌اطلاع بوده درنتیجه سوال ما ازایشان این است که چه کسی دستور حمله و کشتار شیعیان را داده است؟
وی تصریح کرد: امروز 40 روز از آن اتفاق می‌گذرد و هیچ خبری از پدرم ندارم.وی افزود: به ما اطلاع دادند که یک نفر پدر ما را دیده است ولی هیچ کدام از خانواده یا نزدیکانش را نگذاشتند که او را ببینند و حرف ما این است که چرا نمی‌گذارند که اعضای خانواده پدر را ببینند؟ همچنین باید گفت 40 روز گذشته است اما هیچ جنازه‌ای از شهدا تحویل نگرفته‌ایم.وی بیان کرد: کسانی که دستگیر شدند، زخمی بودند و بدون معالجه آن ها را به زندان بردند و برخی به دلیل خون ریزی در زندان شهید شدند و تعدادی هم در پایگاه نظامی حضور دارند و این در حالی است که حدود 730 نفر ناپدید شده اند و هیچ خبری از آن ها در دست نیست.
وی تأکید کرد: چندین خانواده هم‌اکنون داغدار هستند به عنوان مثال یک نفر از بانوان ما دو فرزند پسر و دخترش و شوهرش ناپدید شدند و بعد از این اتفاق هر چیزی که داشتیم ویران شد و اثری از آن باقی نگذاشتند.
دختر شیخ زکزاکی در حالی که صحبت‌هایش با اشک و ماتم، همراهان و حاضران را تحت تاثیر قرار داده بود، تصریح کرد: حتی به قبرستان شهدای ما که سه نفر از برادرانم در آن جا دفن هستند هم رحم نکردند، آن جا را آتش زدند و ویران کردند و همچنین افرادی را که در منزل پدرم حضور داشتند در یک اتاق جمع کردند و همه آن ها را آتش زدند.
وی ادامه داد: از نظر من اتفاقی که افتاد شبیه به وقایع کربلا بود چون حتی خانم‌هایی که دستگیر شدند هم چادرهایشان به همراه انگشتر و گوشواره‌هایشان از آن ها گرفته شده بود حتی خواهرم می‌گفت عده‌ای که زخمی بودند در پایگاه با همان وضعیت خون ریزی شهید شدند. دختر شیخ زکزاکی تصریح کرد: روز گذشته یک نفر از اعضای ارتش نیجریه گفته بود تعداد کشته‌ها هفت و زخمی‌ها 10 نفر است اما باید گفت این‌طور نیست و ما می‌دانیم حدود سه هزار نفر آمار کشته شده‌ها، زخمی‌ها و ناپدیدشدگان است و بسیاری از جنازه‌ها به دست ارتش نیجریه آتش زده شد.
وی همچنین گفت:  درخواست داریم از تمام مسلمانان دنیا که برای ما دعا کنند چراکه فقط با حمایت شیعیان و مسلمانان جهان به خدا توکل کرده‌ایم.
داعش آخرین برگ دشمن
عضو هیئت امنای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) نیز با بیان این که آمریکا به سمت سقوط می‌رود، گفت:  آخرین برگه دشمن داعش است  اما به زودی دستشان رو می‌شود.
حسین یکتا، پنج شنبه هفته قبل در مراسم گرامی داشت چهلمین روز شهدای نیجریه که در مهدیه مشهد برگزار شد، گفت:  اوضاع در جبهه دشمن  به هم ریخته است  چون صدها سال است هزینه فراوانی تقبل کرده و در این راه خون افراد بسیاری را نیز ریخته  ولی هنوز به اهداف خود دست نیافته است.
وی تصریح کرد: دشمن امروز برای خودش دهکده جهانی راه انداخته  و قدرت را یک قطبی معنا می‌کند، همچنین در قلب سرزمین مسلمانان طراحی و توطئه می‌کند تا به اهداف شوم خود برسد و به تازگی نیز دشمن استعمار جدیدی تعریف کرده‌ که مصداقش شبکه‌های اجتماعی، هالیوود و عرفان‌های نوظهور است.
یکتا گفت: امروز صهیونیست‌ها در دل سرزمین مسلمانان جنایاتی می‌کنند که حزب‌ا... لبنان با رشادت‌های خود به خوبی توانسته با آن ها مقابله کند، حتی رهبر معظم انقلاب در همین راستا فرمودند کرانه باختری باید مسلح شود و اگر اسرائیل دست از پا خطا کند آن گاه تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهیم کرد.
عضو هیئت امنای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) یادآور شد: امام راحل فرمودند این انقلاب مقدمه طلوع خورشید است و همان طور که پیش‌بینی کرده بودند اتفاق‌ها در حال شکل گرفتن است و این درگیری‌هایی که در منطقه دارد شکل می‌گیرد خبرهایی در پی خواهد داشت همان گونه که جنایت‌های بعثی‌ها مقدمه صدور انقلاب اسلامی در دنیا شد.یکتا تصریح کرد: باید گفت آمریکا شیطان بزرگ است و با حمایت از صهیونیست‌ها به سمت سقوط می‌رود .وی اظهار کرد: نام و یاد امام راحل در همه دنیا می‌درخشد اما اثری از ظالمان زمان نیست و حتی وقتی که امروز شهدای جنگ را می‌آورند ناگهان یک شهر به هم می‌ریزد، با این نگاه امروز اوضاع دشمن به هم ریخته شده است و برای همین دشمن انواع جنایات را مرتکب می‌شود تا دین خدا پرستی و الهی صدایش به عالم نرسید اما نمی‌داند رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در پیچ مهم تاریخ قرار داریم و نبرد عزم‌ها و اراده‌ها شروع شده است.
یکتا گفت: امروز در چهلمین روز شهدای نیجریه یاد آن ها را گرامی می‌داریم چون شیخ زکزاکی نشان داد که برای پابرجا ماندن بر اهداف خود حتی فرزندان خود را در راه اسلام و آزادی‌خواهی می‌دهد.
داماد شیخ زکزاکی نیز با بیان این که حمله به منزل شیخ زکزاکی برنامه‌ریزی شده بود، افزود: سلاح‌هایی که در حمله به شیعیان نیجریه استفاده شد در جنگ با بوکوحرام نبود و حتی به صراحت از آتش نظامی نیجریه حمایت کردند منتها میلیون‌ها نفر مومن حقیقی در کل کشور دلشان آتش گرفت.
داماد شیخ زکزاکی افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرمایند که مومنین همراه و همدل هم هستند بنابراین معنای این جمله را ما درک کردیم و به همین خاطر از شما تشکر می‌کنیم.
وی بیان کرد: گفته‌ها درباره اتفاقی که برای شیخ زکزاکی افتاد بسیار زیاد است و نمی‌شود همه مباحث را بیان کرد ولی شما مطمئن باشید که این حرکت برنامه‌ریزی شده بود این که شیخ زکزاکی و یارانش را در همان روز به شهادت برسانند و آن ها با همین نیت آمده بودند.
عقیل ادامه داد: یک فرد نظامی که در این حملات شرکت کرده بود بعد از چند روز خودش از طریق رادیوهای خارجی اعلام کرد از اسلحه‌ای که در حمله به منزل شیخ زکزاکی و حسینیه بقیة‌ا...(عج) استفاده کردند در جنگ با بوکوحرام مشاهده نکرده بودند در نتیجه با تمام قدرت و امکاناتشان این حمله را انجام دادند.
وی تاکید کرد: شیخ زکزاکی از سال 1978 میلادی مصادف با سال 1356 آماج توطئه‌های دشمنان قرار داشت و بیش از 30 سال است که می‌خواهند او را به شهادت برسانند و خود شیخ زکزاکی هم این را اعلام کرده بود، این که در آن زمان شیخ زکزاکی دانشجو بود و چطور تشخیص داده بودند این فرد برایشان خطرناک است مورد توجه قرار دارد.

عکس: میثم دهقانی
علی بیات / خراسان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
لعنه الله علی القوم الظالمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار