اولین مجموعه‌ی ورزشی خانوادگی بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در ایلام راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۶۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 23 January 2016

اولین مجموعه‌ی ورزشی خانوادگی بخش خصوصی با هزینه‌ای بالغ‌بر 5 میلیارد تومان در ایلام راه‌اندازی شد.

به گزارش تابناک ایلام، «وحید اسلامی» - مدیر نخستین مجموعه‌ی ورزشی خانوادگی کشور به نام «المپیک شهر» اظهار کرد: پس از جنگ جهانی دوم و در شرایطی که کشور آلمان از هر حیث در وضعیت نامطلوبی قرار داشت اندیشمندان و سیاستمداران آلمانی بامطالعه و بررسی میدانی به این نتیجه رسیدند که از دو طریق هنر و ورزش به احیاء و بازسازی کشور بپردازند و به همین دلیل اجرای برنامه‌های هنری را در سرتاسر آلمان و حتی به دل روستاها کشاندند و همچنین با احداث مجموعه‌های ورزشی خانوادگی در راستای ایجاد و تقویت حس امید و نشاط در بین مردم اقدام کنند.

اسلامی ادامه داد: با اینکه این مجموعه‌های ورزشی در ابتدا تنها به 10 درصد اقشار خاص اختصاص داشت ولی به دنبال خود تحولات خوشایند دیگری در دیگر حوزه‌ها به دنبال داشت. به‌عنوان نمونه با توجه به اینکه خانواده‌های بهره‌مند از این مجموعه‌ها زمان بیشتری را در بیرون منزل و به ورزش اختصاص دادند سبب 5 برابر شدن رستوران‌ها در آلمان و روی‌هم‌رفته از عوامل عمده در ایجاد شورونشاط و بازگشت روحیه و تلاش برای بازسازی این کشور شد.

وی ادامه داد: با توجه به این الگو و درک اهمیت نیاز به ورزش از نوع خانوادگی و تأثیرات مثبت آن در تحکیم ارتباط میان اعضای خانواده به این نتیجه رسیدیم که ما نیز با احداث نخستین مجموعه‌ی ورزشی خانوادگی در ایلام خدمتی به استان و مردم خوب ایلام ارائه کنیم.

اسلامی با اشاره به هزینه‌ی بیش از 5 میلیارد تومانی برای تکمیل و تجهیز مجموعه‌ی ورزشی خاطرنشان کرد: از تاریخ 7 مهرماه 1391 و مصادف با میلاد امام رضا (ع) کلنگ زنی پروژه آغاز شد و در زمینی به مساحت هزار متر و زیربنای 1600 مترمربع در دوطبقه و سه بخش آقایان، بانوان و کودکان بااعتبار حدود 5 میلیارد تومان احداث شده است.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند به‌صورت خانوادگی در رشته‌های بدن‌سازی، ایروبیک، یوگا، اسپینینگ، سالن هوازی اسکی فضایی، دوچرخه‌ی نشسته، دوچرخه‌ی ایستاده و دوچرخه‌ی اسپینینگ، سالن سونا، آب‌درمانی، ماساژ درمانی، در سالن‌های مجزای مربوط به آقایان، بانوان و کودکان از خدمات و امکانات ورزشی پیشرفته و استاندارد استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه با راه‌اندازی مجموعه‌ی المپیک شهر زمینه اشتغال‌زایی 18 نفر در بخش‌های مختلف فراهم شده است، گفت: تمام تجهیزات با بالاترین درجه‌ی استاندارد از ایتالیا خریداری‌شده‌اند و از دیگر ویژگی‌های بارز این مجموعه این است که برای نخستین بار در کشور وسایل بدن‌سازی مختص بانوان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه نخستین مرکز ورزشی دارای گواهینامه‌ی ایزو از ایتالیا است، تصریح کرد: 80 درصد سرمایه‌ی راه‌اندازی این مجموعه شخصی بوده و حدود 20 درصد از طریق تسهیلات گوناگون از 12 بانک فراهم شده است اما کاش شرایطی فراهم می‌شد که ما صرفاً از تسهیلات یک بانک استفاده می‌کردیم.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار ایلام گفت: با حمایت‌های استاندار ایلام بانک توسعه تعاون استان مبلغ 700 میلیون تومان تسهیلات برای خریداری تجهیزات به بنده اعطاء کرد که جا دارد از حمایت ایشان و دیگر مدیران استانی تشکر نمایم.

«روشنک رشیدی» - مؤسس مجموعه‌ی المپیک شهر نیز اظهار کرد: احداث مجموعه‌ی ورزشی المپیک خدمتی کوچک به مردم غیور و خوب شهر و استان ایلام است و به همین دلیل سعی و تلاش ما بر این بوده که نخستین تجربه با بهترین کیفیت انجام شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار