ایجاد دوقطبی بین نمایندگان فعلی و کاندیداهای حوزه انتخابیه قم برای دهمین دوره از انتخابات مجلس مهم‌ترین هدف این جریان است که از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌مانند آرمان و شرق کلید خورده و توسط برخی رسانه‌های استانی و دفتر استانی برخی خبرگزاری‌ها به آن دامن زده می‌شود.
کد خبر: ۱۶۸۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 23 January 2016
به گزارش تابناک قم، این موضوع که اصلاح‌طلبان با توجه به جایگاه سیاسی خود در قم و اقدامات چند سال اخیر خود به‌خصوص در فتنه 88 تصمیم بگیرند، کاندیدای مطرحی را از قم برای انتخابات مجلس شورای اسلامی معرفی کنند، تا حدودی دور از انتظار بود.

هرچند که زمزمه‌های برای کاندید شدن صادق خرازی از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به گوش می‌رسید، اما سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به‌خوبی می‌دانست که اصلاح‌طلبان در قم جایگاهی ندارند و به همین علت باوجود اصرارهای فراوان حاضر به انجام این کار نشد.

در این میان اصلاح‌طلبان که از ورود کاندیدایی که بتواند تأیید صلاحیت لازم را برای ورود به عرصه انتخابات کسب کند، ناامید شدند، استراتژی خود را عوض کرده و قصد ایجاد اختلاف بین کاندیداهای این حوزه را دارند.

ایجاد دوقطبی بین نمایندگان فعلی و کاندیداهای حوزه انتخابیه قم برای دهمین دوره از انتخابات مجلس مهم‌ترین هدف این جریان است که از طریق روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌مانند آرمان و شرق کلید خورده و توسط برخی رسانه‌های استانی و دفتر استانی برخی خبرگزاری‌ها به آن دامن زده می‌شود.

این جریان سعی دارد تا با قرار دادن کاندیداهای مختلف روبروی آقای لاریجانی به مقاصد خود که همان تخریب کاندیداهای اصولگرا و شکستن رأی آن‌ها است، برسد.

"نشست محفلی در قم علیه هاشمی و لاریجانی!" قم حوزه‌ای برای دلواپسان بی‌مکان " نگرانی تندروها در قم از نتایج یک نظرسنجی" ازجمله تیترهای خبری است که روزنامه‌های زنجیره‌ای در روزهای اخیر علیه کاندیداهای اصولگرای مجلس شورای اسلامی در قم زده‌اند و تنها کلیدواژه این خبرسازی‌ها هم قرار دادن رییس مجلس شورای اسلامی در برابر سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

نکته دیگری که در خبرسازی‌های این جریان به‌وضوح دیده می‌شود، اشاره به برگزاری جلسات بین نمایندگان اصولگرا علیه لاریجانی است، فارغ از این مهم که این اخبار از اساس دروغ و کذب بوده، اصولگرایان قم در انتظار تصمیم بزرگان این جریان برای مشخص شدن نامزدهای نهایی هستند و تاکنون هم آن طوری که رسانه‌های زنجیره‌ای به آن پرداخته‌اند جلسه‌ای نداشته‌اند که حال در این جلسات علیه شخص خاصی جبهه‌گیری کنند.

البته موضوع مهمی که اصلاح‌طلبان به دنبال آن هستند بهره بردن از جایگاه رییس مجلس شورای اسلامی در بین مراجع و علما است به‌هرحال علی لاریجانی در سال‌های اخیر رابطه بسیار خوبی با بزرگان و علما داشته و درواقع جریان‌های رادیکالی اصلاح‌طلب می‌خواهند کاندیداهای اصولگرای قم را  در برابر بزرگان و علما قرار دهند.

حال این‌که نمایندگان فعلی قم در مجلس شورای اسلامی بارها در طی سال‌های اخیر هرگونه اختلاف با یکدیگر را تکذیب کرده و همواره بر همگرایی و وحدت نظر برای حل مشکلات قم تأکید داشته‌اند.

علاوه بر این شهر قم به دلیل جایگاه سیاسی ویژه‌ای که در کشور دارد، در طی نزدیک به 4 دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد همواره روزهای آرامی را سپری کرده و این آرامش را نیز به کشور داده است.

ازاین‌رو هوچی گری و جریان سازی افراد خاصی که به دنبال بهره‌برداری سیاسی از انتخابات مهم پیش رودارند، حداقل در شهر مقدس قم ره به‌جایی نخواهد برد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار