شهردار منطقه دو از فعالیت های عمرانی در پارک ها خبر داد؛
شهردار منطقه دو اردبیل تاکید کرد: بهسازی هر چه بیشتر پارک ها در اولویت کاری شهرداری قرار دارد چرا که اعتقاد داریم نشاط و سرزندگی در یک شهر ارتباط مستقیمی با میزان و کیفیت فضای سبز موجود در آن شهر دارد.
کد خبر: ۱۶۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 25 January 2016

مدیر منطقه دو شهرداری اردبیل از بهسازی بوستان های واقع در شهرک مخابرات، شهرک کوثر و عطایی خبر داد.

نشاط شهر و شهروندان در قالب بهسازی فضاهای سبز شهری

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، «جواد عبداللهی» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: پازل چینی در بوستان شهرک مخابرات به مساحت 2 هزار مترمربع، جدول گذاری به طول 2 هزار و 390 متر و زیرسازی هزار و 250 مترمکعب تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی مساحت این بوستان را 6 هزار 300 متر مربع بیان کرد و افزود: بوستان شهرک مخابرات نیز به لحاظ داشتن اختلاف ارتفاع از سطح یکی دیگر از بوستان های زیبای در حال اجرا از نظر ساختاری در سطح شهر است.

عبداللهی در ادامه با اشاره به عملیات در حال انجام در بوستان شهرک کوثر اظهار کرد: اجرای دیوار با سنگ لاشه و مالون و سنگ چینی با مساحت هزار و صد متر مربع دیوار مالون و اجرای هزار و 100 مترمربع پازل چینی تا دهه فجر به پایان می رسد.

وی افزود: در پارک عطایی نیزاجرای جدول، زیرسازی و آسفالت انجام می شود.

شهردار منطقه دو اردبیل تاکید کرد: بهسازی هر چه بیشتر پارک ها در اولویت کاری شهرداری قرار دارد چرا که اعتقاد داریم نشاط و سرزندگی در یک شهر ارتباط مستقیمی با میزان و کیفیت فضای سبز موجود در آن شهر دارد.

«محمد رحیمی» دانشجوی دکتری جامعه شناسی در این خصوص گفت: انسان امروز هر چند در میان انبوه ارتباطات اجتماعی است اما به دلیل کم رنگ شدن برخی ابعاد معنوی در فضای شهری، احساس تنهایی می کند و در شهر انسان محور باید برنامه های شهرسازی برای پر کردن این خلاء ها طراحی شود ت ارتباط شهر با شهروند تقویت شده و باعث حس تعهد نسبت به شهر شود.

وی در خصوص ارجحیت برنامه ها و جنبه های توسعه شهری اظهار کرد: شهری پایدار است که در آن همه ابعاد توسعه همچون توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گرفته باشد که متاسفانه گاه مدیران شهری با نگاه پروژه محور و تمرکز بر عمران شهری ابعاد اجتماعی و فرهنگی را نادیده می گیرند در حالی در آینده نتیجه اغماض خود را می بینند.

این جامعه شناس علاوه بر لحاظ کردن جایگاه شهروندان در تعریف پروژه ها و برنامه های شهری، ارائه آموزش و فرهنگسازی به طرق مناسب را باعث بهبود کیفیت زندگی شهری و توسعه مطلوب شهر عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار