مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: از 277‌ پروانه بهره ‌برداری معدنی صادرشده در همدان، 141 معدن غیرفعال بوده و مابقی فعال هستند که این واحدها نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
کد خبر: ۱۶۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰ 25 January 2016

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت:از 277‌پروانه بهره ‌برداری معدنی صادرشده در همدان ، 141 معدن غیرفعال بوده و مابقی فعال هستند که این واحدها نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

حمیدرضا متین با اشاره به اینکه همدان دارای 28 نوع ماده معدنی است تصریح کرد:ذخیره‌گاه‌های معدنی همدان یک میلیارد و 700 میلیون تن است.

به گزارش تابناک همدان؛ وی درباره برخورد با برداشت‌ های غیرقانونی معدنی در استان همدان گفت: بیشترین برداشت‌های غیرقانونی معادن به حوزه سد اکباتان - منگاوی و حوزه ملایر مربوط می‌شود، که امسال در این رابطه 150 پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کردبرخوردهای جدی با متخلفان سبب شده تا حجم برداشت‌های غیرمجاز به یک سوم کاهش یابد.

متین با اعلام اینکه پرونده بزرگ تخلف در حوزه برداشت‌های غیرقانونی معادن تشکیل نشده است، گفت: عمده مواد معدنی که به صورت غیرقانونی برداشت می‌شود سیلیس است.

وی با اعلام اینکه 14 واحد آلاینده صنعتی در استان همدان شناسایی شده‌اند، گفت: هفت واحد از این تعداد توسط محیط زیست پلمب شده و مابقی اخطار دریافت کرده‌اند که اگر سیستم خود را اصلاح نکنند پلمب می‌شوند.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره پلمب کارخانه فروسیلیس ملایر نیز گفت: این کارخانه به سبب آلایندگی توسط محیط زیست پلمب شده بود که با شرایط احصا شده و نصب فیلتر، این کارخانه پلمب شد تا دوباره برای رندوم‌گیری بازگشایی شود.

متین یادآور شد: استان همدان 285 معدن با 28نوع ماده معدنی دارد که انواع مصالح، شن و ماسه، سنگ، گچ، پوکه و انواع سنگ‌های تزئینی و نیمه‌قیمتی از این معادن استخراج می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از مواد معدنی در استان فرآوری شده و برخی در سایر استان‌ها فرآوری می‌‌شود.

مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه برداشت برخی از مواد معدنی به‌صورت خام اصلا مقرون به صرفه نیست، تاکید کرد: احداث واحدهای فرآوری و صنایع معدنی در بازگشت سرمایه به استان موثر بوده که این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان استان است.

استان همدان از نظر غنای مواد معدنی رتبه هشتم کشور را داراست، در مجموع سالانه بیش از 2 میلیارد تن ماده معدنی از معادن استان استخراج می شود، که سه درصد از ذخایر معدنی کشور محسوب می ‌شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار