مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان گلستان، قطار گردشگری گرگان- اینچه برون به زودی راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳ 26 January 2016
ابراهیم کریمی، در جلسه بررسی راه اندازی این قطار گردشگری که با حضور مدیر کل بهزیستی استان، مدیر کل راه آهن و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: در توسعه صنعت گردشگری بر توسعه های نوین، گسترش و یا نوسازی دارایی‌های موجود به عنوان یک اولویت تاکید شده است.

کریمی درادامه افزود: استان گلستان قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بی شماری دارد که با بهره مندی مطلوب از آنها می‌توان گام‌های موثری در جهت توسعه گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی در استان برداشت.

‌وی گفت: گردشگری برای مقصدهای گردشگرپذیر، نقش منبع حیاتی ترمیم اقتصاد محلی را عهده دار است و به خلق فرصت‌های شغلی نوین کمک میکند، موجب توسعه و بهسازی زیرساخت‌ها در کشور می‌شود و منابع لازم برای حراست از میراث فرهنگی و حفاظت از میراث طبیعی را تامین و سطح رفاه اقتصادی مردم جوامع گردشگرپذیر را بهبود می‌بخشد.

‌کریمی در ادامه خاطر نشان کرد: در این راستا با تعامل و همکاری دستگاه های دولتی وخصوصی مرتبط نسبت به راه‌اندازی قطار گردشگری گرگان- اینچه برون اقدام خواهد شد تا ضمن معرفی جذابیت‌های تاریخی وگردشگری در مسیر این قطار‌، گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بیش از پیش به استان گلستان فراخوانده شده و رونق اقتصادی منطقه حاصل شود.

‌در این جلسه مقررشد تا مدیران دستگاه‌های مرتبط، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها و همچنین راهنمایان تورهای گردشگری از مسیر این قطار گردشگری بازدید کرده و با بررسی میدانی این مسیر، راهکارهای اجرایی ارائه و نسبت به اجرای این مهم اقدام شود.

‌استان گلستان با دارا بودن قدمت تاریخی بیش از 7500 سال و همچنین داشتن 2500 اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی و... در کنار تنوع قومی و نژادی می‌تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد. این استان با دارا بودن چهار اقلیم مختلف و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور به شمار می‌آید. در همین راستا با داشتن عناصر مهم جذب گردشگری و با تقویت صنعت به سمت اقتصاد گردشگری و تنوع بخشیدن به فعالیت‌های این حوزه و برنامه ریزی‌های مطلوب در راستای توسعه صنعت گردشگری گام‌های بلند و استواری برداشته خواهد شد.ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار