۱۵معدن سیلیس سالیانه ۳۰۰هزار تن سیلیس تولید می کنند، این ماده معدنی درتولید شیشه، بلور، چینی، سرامیک، کریستال، آجر، ماسه و بتن کاربرد دارد.
کد خبر: ۱۷۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 27 January 2016

۱۵معدن سیلیس سالیانه ۳۰۰ هزار تن سیلیس تولید می کنند، این ماده معدنی درتولید شیشه، بلور، چینی، سرامیک، کریستال، آجر، ماسه و بتن کاربرد دارد.

به گزارش تابناک همدان ؛رئیس خانه معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: 277 معدن دارای مجوز در استان همدان وجود دارد.

رحیم مرتضایی افزود: در معادن به ازای هر سه هکتار 15 تا 20 مورد اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه همدان در تولید سیلیس رتبه سوم کشور را دارا می باشد،عنوان کرد:75 درصد ترکیبات لعاب کاشی و سرامیک کشوردر شهرستان ملایر تامین می شود و کشور رتبه سوم صادرات کاشی و سرامیک دنیا را به خود اختصاص داده است.

رئیس خانه معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد:با توجه به کیفیت منحصربه ‌فرد سیلیس استان همدان این ماده معدنی نیاز بسیاری از واحدهای مصرف ‌کننده را تامین می‌کند.

سالانه در حدود ۳۰۰تا ۳۵۰ هزار تن سیلیس به صورت دانه‌ بندی و پودر در استان همدان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مرتضایی با اشاره به اینکه سیلیس در تولید طیف وسیعی از محصولات مختلف کاربرد دارد افزود:سیلیس بر اساس کیفیت دارای درجه بندی متفاوتی است.

وی به سیلیس درجه یک اشاره و ادامه داد:این نوع ماده معدنی در شیشه‌سازی، لعاب، صنایع شیمیایی، فروسیلیس و پشم شیشه به ‌کار می‌رود.

وی گفتکاربرد سیلیس درجه۲ در تولید ماسه ریخته ‌گری، ماسه سند بلاست ، فیلتراسیون و دیرگدازها بوده و سیلیس درجه ۳ در تولید آجر ماسه آهکی و آجر سبک، سیمان و بتن سبک به‌کار می‌ رود.

استان همدان با دارا بودن 277 معدن و 280 معدن کار یکی از استان های پیشرو درصنایع معدنی است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار