استاندار فارس با اشاره به ایام جشن‌های پیروزی انقلاب خواستار بیان واقعیات و عملکردها بدون بزرگ‌نمایی از سوی مدیران دستگاه‌ها شد و ابراز داشت: جشن‌های مردمی دهه پرفروغ فجر باید مصداق عینی همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.
کد خبر: ۱۷۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 28 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:سید محمدعلی افشانی، در جلسه ستاد دهه‌فجر فارس اظهار داشت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، در دوران مبارزات بیان‌گر آن چیزهایی بود که مردم در آن زمان نداشتند.

وی افزود: آن روز سلطه و استعماری وجود داشت و فریاد استقلال‌خواهی مردم پیام به حاکمانی بود که نگاه به دستان قدرت‌های جهانی داشتند و «آزادی» نیز به معنای نفی خودکامگی و استبداد و استعمار بود که پیامی مهم برای حاکمان وقت داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: «جمهوری اسلامی» نیز به معنای مطالبه آن بود که مردم بر سرنوشت خود حاکم و تصمیمات بر مبنای رأی آنان باشد و اسلامیت نیز به معنای آن بود که مردم علاقه‌مند بودند که قانون کشور بر اساس شرع مقدس اسلام باشد.

وی این شعار را همچنان معیار تحقق اهداف انقلاب دانست و یادآور شد: امروز نیز باید بر اساس این شعار حرکت کنیم و تحقق استقلال در ابعاد اقتصادی، اسلامیت و جمهوریت در ابعاد اجتماعی و آزادی از قید و بند قدرت‌های استکباری مدنظر باشد.

افشانی بیان کرد: باید رشادت‌های شهدایی که برای امنیت این انقلاب از هستی خود گذشتند را ارج بنهیم و این نعمت را قدر بدانیم که سکان انقلاب امروز در ید باکفایت رهبری معظم انقلاب است که باعث شده تا این کشور از خطرات مختلف به‌خوبی عبور کند.

استاندار فارس با اشاره به ایام جشن‌های پیروزی انقلاب خواستار بیان واقعیات و عملکردها بدون بزرگ‌نمایی از سوی مدیران دستگاه‌ها شد و ابراز داشت: جشن‌های مردمی دهه پرفروغ فجر باید مصداق عینی همدلی و همزبانی دولت و ملت باشد.

نماینده عالی دولت در فارس نقش رسانه‌ها در تبیین مبانی انقلاب را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: تیتری که رسانه‌ها و مطبوعات انتخاب می‌کنند اگر امیدبخش باشد به روند بهبود امور کمک می‌کند.

افشانی تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات به‌مرور زمان ذهن مردم را شکل می‌دهند و با تکرار ادبیاتی که امروز به کار می‌برند، فرهنگ گفتاری مردم را در 10 سال آینده رقم می‌زنند.

استقبال کشورهای اروپایی از رئیس‌جمهور نشان‌گر عزت و اقتدار ملت ایران

استاندار فارس در ادامه با اشاره به مرحله پساتحریم و استقبال خوب سران کشورهای اروپایی از دکتر روحانی، تصریح کرد: فرجام برجام برگی زرین از دیگر برگ‌های انقلاب اسلامی است که اخیراً رونمایی شد و امروز می‌بینیم سران کشورهای اروپایی در اوج احترام و عزت از رئیس‌جمهور استقبال کردند.

 افشانی اضافه کرد: حضور رئیس‌جمهور دومین قدرت برتر اقتصادی دنیا در تهران نیز می‌تواند دلیلی محکم بر طلوع روشنی‌ها در پس از برجام باشد و این‌ها همه بیان‌گر آن است که آینده خوبی را خواهیم داشت و گشایشی حاصل می‌شود و بخشی از رفع مشکلات مردم انجام خواهد شد.

وی شاخص بورس را مهم‌ترین شاخص ارزیابی اقتصادی در هر کشوری برشمرد و گفت: شاخص بورس ایران در چند روز گذشته بین 8 تا 10 هزار واحد افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار