کد خبر: ۱۷۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 28 January 2016
وجه مشترک بین هر سه محموله آرد توزیع شده طی یک ماه گذشته تا کنون بوی بد حاصل از نان های تولید شده است ،مسئله ای که به گفته رئیس صنعت ،معدن و تجارت به محموله گندم های وارداتی از یکی از کشورهای خارجی بر میگردد.
به گزارش سفیردنا موضوع ورود آردهای ناسالم به شهرستان دنا و توزیع بین نانوا داران به حدود یک ماه گذشته بر میگردد و گویا همچنان این میهمان سفره های مردم است.
حدود یک ماه پیش محموله ای از آردهای ناسالم به شهرستان دنا ورود و در بین نانواداران توزیع شد،این آردها که بعد از پخت و تبدیل شدن به نان بوی بسیار مشمئز کننده ای را با خود به همراه داشتند بعد از دو هفته ای که داد مردم و نانواداران را درآورد از سطح نانوایی ها جمع آوری تا به گفته رئیس صنعت ،معدن و تجارت به مصرف دام برسد!
در آن زمان رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت که متولی تامین و نظارت بر کیفیت و مرکز بهداشت که باز هم متولی نظارت بهداشتی و سالم بودن آردها در سطح نانوایی ها هستند ضمن تایید بوی بد نان های تولیدی اقدام به بازگرداندن ته مانده آردهای توزیع شده کردند.
هر چند در آن موقع نیز طبق آزمایشات صورت گرفته بر روی آردها تنها بوی بد این محموله برای مصرف کنندگانی که خود از آن مطلع بودند روشن شد و طبق گفته کارشناسان بهداشت محیط شهرستان هیچ ایراد دیگری در این آردها وجود نداشت ولی همین مسئله نیز موجب نگرانی های فراوانی از طرف شهروندان شد،چرا که هم به زعم نانواداران و مردم نان های حاصل از این محموله قابل مصرف نبود.
بعد از دو هفته از جمع آوری اولین محموله آردهای ناسالم محموله دیگری تنها بعد از دو هفته مجددا در سطح نانوایی های شهرستان توزیع شد که با تذکرات مسئولان بهداشت محیط بعد از یک روز از سطح نانوایی ها جمع آوری و روانه یاسوج شد،اتفاقی که با توجه به عکس العمل سریع مسئولان مربوطه در جمع آوری آنها از انعکاس خبری آن خود داری شد.
امروز نیز برای سومین بار متوالی در یک ماه گذشته و طبق اطلاعات و اخبار دریافتی سفیر دنا و بازدید از نانوایی های سطح شهر ،نانواداران مجدد ضمن تایید بوی بد آردهای توزیع شده ازعان داشتند بوی بد آردها بعد از پخت نان بسیار بد و نان را غیر قابل مصرف می کند.
قاسم شریفی معاون بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنانیز در این باره به سفیر دنا گفت:طبق بررسی های میدانی از وضعیت آردهای توزیع شده این آردها نیز مانند آردهای دفعات گذشته بسیار بوی بد و نامطبوعی دارند.
وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز بهداشت ضمن صورت جلسه آردهای بی کیفیت در دو نانوایی درحال فعالیت در مرکز شهرستان از پخت آردهای ناسالم جلوگیری به عمل آورده اند بیان داشت:اداره صنعت ،معدن و تجارت که متولی تامین و کنترل است دقتی در جلوگیری از ورود این دست از آردها نمیکند و برای چندمین بار مسئولان بهداشتی شهرستان را با این مسئله درگیر گرده است.
شریفی ابراز داشت:علی رغم تذکرات چندین باره به اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان این دستگاه نسبت به کنترل کیفیت و توزیع آردهای سالم سهل انگاری میکند،وی افزود هر چند نانوا داران هیچ گونه تقصیری در این زمینه ندارند ولی در صورت پخت و پز نانوادارانی که آرد ناسالم دارند مجبورا اقدام به پلمپ آنها خواهیم کرد چرا که ابزار دیگری برای کنترل وجود ندارد.
به گزارش سفیر دنا وجه مشترک بین هر سه محموله آرد توزیع شده طی یک ماه گذشته تا کنون بوی بد حاصل از نان های تولید شده است ،مسئله ای که به گفته رئیس صنعت ،معدن و تجارت به محموله گندم های وارداتی از یکی از کشورهای خارجی بر میگردد و قرار بود این محموله آرد به مصرف دام برسد و از سر سفره ها جمع آوری شده و آردهای سالم جایگزین شود،با این تفاسیر به خوبی معلوم نیست آردهای توزیع شده همان آردهای برگشت خورده بوده که مجدد بر سر سفره ها حاضر شده یا خیر!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار