بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳ 28 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



مغز متفكر حمله سفارت عربستان در تهران: این کار باعث عزت و آبروی ایران شد!

فرد دستگیر شده به اتهام سامان‌دهی حمله به سفارت عربستان در تهران، دریک سخنرانی علاوه بر اینکه از کار خود دفاع کرده و به تشویق برای حمله به این سفارت اعتراف نموده، برای این اقدام خلاف قانون و خلاف مصالح ملی حتی منافعی نیز بر شمرده است!

روزنامه جمهوری اسلامی: فرد دستگیر شده به اتهام سامان‌دهی حمله به سفارت عربستان در تهران، دریک سخنرانی علاوه بر اینکه از کار خود دفاع کرده و به تشویق برای حمله به این سفارت اعتراف نموده، برای این اقدام خلاف قانون و خلاف مصالح ملی حتی منافعی نیز بر شمرده است!

وی در یک فایل صوتی که از طریق شبکه‌های مجازی در دسترس قرار گرفته گفته است این اقدام موجب عزت و آبروی نظام جمهوری اسلامی در سراسر جهان شده و نوری بود که ذهن مخالفان و کسانی که حج و عمره را زیر سئوال می‌بردند نیز روشن کرده است.

 این شخص، طبق اعلام مسئولین امنیتی سرکرده حمله به سفارت عربستان در تهران بوده و چند روز قبل هنگام بازگشت از سوریه در حال ورود به تهران در فرودگاه بازداشت شده است.



قرارداد «ایرباس» و «پژو» با ایران نهایی شد

خبرها از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد.
خبرگزاری صدا و سیما: خبرها از نهایی شدن خرید هواپیما از شرکت ایرباس و همین طور قرارداد با پژوی فرانسه حکایت دارد. 

شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع ترین زمان هواپیماها را در اختیار ایران قرار دهد. گفته می شود خرید هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است که کشورمان متعهد می شود در مدت 10 سال پول هواپیماها را پرداخت کند. 

تعداد این هواپیماها بیش از 100 فروند است که ایرباس باید تا 4 سال همه هواپبماها را در اختیار ایران قرار دهد.  

گفته می شود انواع هواپیماهای غول پیکر و سبک در قرارداد وجود دارد که قرار است 3 فروند از هواپیماهای آ 380 غول پیکر با555 صندلی قبل از سال نو در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. همه هواپیماهای تحویلی به ایران نو خواهد بود. 

قرارداد با پژو سیتروئن هم نهایی شده و قرار است بلافاصله پس از امضای ان کار مشارکتی دو شرکت ایران و فرانسه آغاز شود. 

در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است 2 شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد با نامی جدید تاسیس کنند و 30 درصد محصولات را صادر و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.  

تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 اغاز می شود که در سال این شرکت جدید 200 هزار خودرو تولید و روانه بازار خواهد کرد. 

سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد 400 میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

با این شرایط گفته می شود هنوز تکلیف قرار داد رنو مشخص نیست و دو طرف نیاز به گفتگوی بیشتری دارند و در این باره امروز قراردادی ممکن است امضاء نشود تا رضایت هر دو کشور جلب شود. 

براساس گفته ها سهم هر کشور در سرمایه گذاری شرکت رنو و بهره برداری و فروش ان در بازار یکی از بزرگترین مشکلات پیش پای رنو قرار دارد .



زن همراه روحانی در ایتالیا که بود؟ +عکس

همسر حمید معصومی نژاد (خبرنگار صداو سیما) مترجم رئیس جمهور در ایتالیا بود.

زن همراه روحانی در ایتالیا کیست؟ +عکس




افتخاری: تا مرز خودکشی پيش رفته بودم


خواننده‌ی نام‌آشناي موسيقي ايران در گفت‌وگو با هفته‌نامه تماشاگران امروز درباره دیدار و در آغوش کشیدن احمدی‌نژاد در سال ۸۹، گفت: از صحنه که پایین می‌آمدم، به روح پدرم قسم، فردی قد کوتاه به سرعت سمت من آمد و گفت: «بدو بدو که آقای احمدی‌نژاد به‌خاطر شما ایستاده‌اند و معطل شما‌ شده‌اند.» اسم‌شان یادم رفته که این‌فرد کوتاه قد چه کسی بودند. من اصلاً قرار نبود سمت ایشان بروم. اتفاقاً سخت گرفتار برخی کارها هم بودم و می‌خواستم بروم.

ولی دور و بری‌های ایشان با این قبیل رفتارها باعث شدند این دیدار رخ دهد. تیم بادیگاردهای شخصی ایشان همیشه حواسشان هست که اصلاً کسی نباید نزدیک آقای احمدنژاد شود. ولی درباره من اوضاع کاملاً برعکس شد و من را برای مواجهه با ایشان هدایت کردند. خودشان من را به سمت ایشان هل دادند و در ادامه هم رسانه‌ای مثل تلویزیون این دیدار را پوشش داد و با قدرت و هدفمندی خاصی، آنرا هر شب پخش کرد. برای چه؟ چرا؟

افتخاری در ادامه می‌افزاید: آقای احمدی‌نژاد جوری خودش را به آغوش من انداخت که انگار من یوسف گم گشته ایشان بودم. یک جوری به من چسبید و من را بوسید و پشت‌سر هم این اتفاقات را شکل دادند که… بابا بوسیدن یک بار، دو بار… جمله بعدی‌ام را امیدوارم جرات انتشارش را داشته باشید ولی من طناب خریده بودم خودکشی کنم. فشار بدی روی من و خانواده‌ام بود. فرزند کوچکم فهمید و گریه کرد و گفت‌: «بابا نکن». گفتم نمی‌توانم و واقعاً تاب این همه توهین و تهدید را ندارم. در ایران که هیچکس حواسش به من نبود و درد دل من را نمی‌شنید. در خارج از کشور هم یک روز چهره بد بودم و یک روز چهره زشت. منفور شده بودم و این برای یک هنرمند غیرقابل تحمل بود. سوپر مارکت محل به من جنس نمی‌فروخت! آرایشگر محل ما می‌گفت آقا وقتی شما روی این صندلی می‌نشینید دیگر هیچکس به مغازه من نمی‌‌آید و عذر‌خواهی می‌کرد و مودبانه می‌گفت دیگر نیایم. آژانس به من ماشین نمی‌داد. مردم تا این حد تحت تأثیر قرار گرفته بودند و امیدوارم این صحبت‌ها به درستی به گوش مردم برسد. حرف آخرم هم این است که آقای احمدی‌نژاد خیر نبینید. آقای ضرغامی خیر نبینید. و قطعاً خیر نخواهند دید. در این موضوع شک ندارم. چون من حقم این نبود. من بعد از ۳۰ سال خواندن با تمام وجود، این حقم بود؟ بعد از سی و خرده‌ای سال این حق من و خانواده‌ام نبود.

وی در ادامه می‌گوید: آقای احمدی‌نژاد در این مدت حتی یک‌بار پیگیر احوال من نشدند. با صدای بلند به ایشان می‌گویم در مورد من بسیار انسان قدرنشناسی بودند. با صدای بلند این جملات را بر زبان می‌آورم و امیدوارم به گوش‌شان برسد. شما را به جان مادرتان قسم می‌دهم که به من کمک کنید تا این حرف‌ها به گوش همه برسد. امروز به آگاهی و درک سیاسی درستی از این بازی‌ها رسیده‌ام و امیدوارم این موضوع به خوبی در رسانه‌ها انعکاس پیدا کند. علیرضا افتخاری درباره‌ی تبعات اجتماعی این اتفاق تشریح می‌کند: مدت‌ها کلاه می‌گذاشتم روی سرم و برای خرید این‌ور و آن‌ور می‌رفتم. اگر هم کسی من را می‌شناخت، برخوردهای اهانت‌آمیز و زشتی می‌شد. خوب یادم هست وقتی در فرودگاه وارد سالن انتظار شدم و نشستم، حدفاصل ده متری من همه مردم از صندلی‌ها بلند شدند و اطرافم خالی شد. دوستان من دیگر من را مهمانی‌های خودشان هم دعوت نمی‌کردند و می‌ترسیدند بلایی سر بچه‌هایشان بیاید. می‌گفتند علیرضا تو دوست بیست ساله ما هستی ولی واقعاً بهتر است دیگر نباشی، چون مردم و آشنایان همسر و بچه‌های ما را مورد توهین قرار می‌دهند که چرا افتخاری را اینجا راه داده‌‌اید. می‌گفتند چرا با «رفیق احمدی نژاد» رفت و آمد می‌کنید!

او ادامه داد: اگر تلویزیون اجازه می‌داد من ده دقیقه همین صحبت‌هایی که با شما داشتم را مطرح کنم، شاید تبعات آن اتفاقات این‌گونه زندگی من را تحت تأثیر قرار نمی‌داد. فرزند کوچک من دیگر دانشگاه نرفت و انصراف داد. می‌گفت به من توهین می‌کنند و به شدت فضای بدی علیه من در دانشگاه راه افتاده است. روی وایت برد عکس من را می‌کشیدند و دشنام‌های زشتی می‌نوشتند. دخترم بارها با چشم گریان به خانه آمد. VOA و برنامه پارازیت بیش از بیست بار من را چهره زشت و بد هفته انتخاب کرد و همین اتفاقات بازی را وحشتناک‌ترکرد. این در حالی بود که هیچ اظهار‌نظر یا حمایتی از سوی همین آقایون داخل کشور از من نشد و معلوم نبود با ادامه این روند چه بلایی سر فرزندان من قرار بود بیاید. مادرم را در اصفهان و در صف نانوایی هل داده بودند. آقای احمدی‌نژاد مرد باشد! خدا آدم را‌ گیر نامرد نیندازد، دوست خوب من. این جملات را با سوز درونم می‌گویم به شما که امیدوارم حرف‌هایم رابه دقت منتقل کنید.

این هنرمند موسيقي اصيل ايراني تصریح می‌کند: اگر یک نفر هم از من دلخور باشد، من قطعاً نمی‌توانم کارم را درست انجام دهم. این ناراحتی را که من مسببش نبودم، با این درد دل مفصل که به وضوح درباره‌‌اش گفتم، حتی اگر یک نفر هم اصل موضوع را فهمیده باشد و برایش مشخص شود اوضاع از چه قرار بوده، باز هم برای من خوشایند است. امیدوارم وقتی مردم از قصد من برای خودکشی باخبر می‌شوند، قطره اشکی بریزند و فضای تلخ آن دوران را درک کنند. اگر چهار نفر در محل به شما وخانواده‌‌تان توهین کنند، کسی صبر و تحملش را ندارید. فکر کنید که یک ملت علیه من شده بودند و واقعاً دیگر امیدی برای زندگی نداشتم. من اگر خودکشی می‌کردم، همه خوشحال می‌شدند؟ راهی جز خودکشی برای من مانده بود؟ من تا این تصمیم هم جلو رفتم. ولی بعد، فرزند بیمارم باعث شد از تصمیمم صرف نظر کنم. امیدوارم مردم ایران که مبنای دل‌شان محبت است و صداقت، در جریان اصل اتفاقات قرار بگیرند.



روحانی: اگر ظریف نبود...

رییس جمهور گفت: اگر سربازان اندیشمند و دانشمند شما مردم ایران پای میز مذاکره نبودند، امروز ما در این نقطه نبودیم و من اینجا در حضور شما مردم غیور و فداکار و ایرانیان عزیز ساکن فرانسه اعلام می‌کنم که اگر دکتر ظریف نبود، ما امروز در این نقطه نبودیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس جمهوری با تاکید بر این که همه ایرانیان در هر کجای کشور و جهان برای پیروزی‌ها دست به دست هم دادند و همه به ایرانی بودن‌مان افتخار می‌کنیم، گفت: امروز هم ایرانیان در همه نقاط جهان دارای اندیشه بلند، فکر و نبوغ بوده و در خدمت بشریت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر به فرانسه در جمع تعداد زیادی از ایرانیان مقیم این کشور، با اشاره به این که سفر به فرانسه یاد روزهای انقلاب را زنده می‌کند، گفت: ایرانیان خارج از کشور و به ویژه فرانسه نیز همراه با نهضت‌های بزرگ سده اخیر، در قرار دادن سرزمین ایران در چارچوب مردمسالاری دینی نقش موثر ایفا کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه همواره به معجزه اراده ملت ایران ایمان داشته‌ است، افزود: در انتخابات سال 92 مردم ایران با شور و اشتیاق وصف‌ناشدنی پای صندوق آرا آمدند و هیچگاه تا امروز صندوق آرا و منتخب خود را در سخت‌ترین شرایط تنها نگذاشتند.

رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه هر کاری در دو سال و نیم گذشته در ایران انجام گرفته در سایه همت، حضور، ایثار و فداکاری ایرانیان کشور و سراسر جهان بوده است، اظهار داشت: اگر شرایط اقتصادی کنونی ما همچنان شرایط اقتصادی خرداد 92 بود، امروز شاهد اقبال گسترده بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی کشورهای مختلف به ایران نبودیم و همه اینها به خاطر آن است که مردم ایران قدم به قدم با اهداف و منافع ملی خودشان همراه بودند.

روحانی تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی این دولت نمی‌توانست معضلات اقتصادی مثل تورم، رکود و نابسامانی بازار را حل کند ما نمی‌توانستیم یک مذاکره عزتمندانه با دنیا داشته باشیم. اگر در شرایطی که منطقه ما را تروریسم تهدید می‌کرد، همه فداکاران در صحنه نبودند، آیا می‌توانستیم در مذاکرات با شش قدرت پیروز شویم؟

رییس‌جمهوری خاطرنشان ساخت: هیچکس در دنیا تردید ندارد که اگر تلاش و کمک ایران نبود، امروز نه یک گروه تروریستی، بلکه یک دولت تروریستی در کشورهای منطقه حاکم بود.

دکتر روحانی با اشاره به این که در روزهای آغازین دولت یازدهم ذخایر استراتژیک کشور نزدیک صفر بود، گفت: ما در شرایطی در مذاکرات پیروز شدیم که در همان دوران تحریم توانستیم ذخایر استراتژیک کشور را به بیش از هفت ماه برسانیم و ملت ایران توانست شرایط ثبات را به کشور بازگرداند.

رییس جمهوری در ادامه با تجلیل از تلاش شبانه روزی تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ویژه دکتر ظریف و دکتر صالحی گفت: اگر عالمان، اندیشمندان و صاحبنظران و صاحبان تجربه سیاست پشت میز مذاکره قرار نمی‌گرفتند آیا می‌توانستیم به اهداف بلندمان در مذاکرات دست یابیم؟

روحانی با بیان این که ایرانیان طی تاریخ همواره در تعامل با دیگر ملت‌ها ضمن اخذ تجارب آنها، این تجارب را به دستاوردهای برتر تبدیل کرده و به جهان عرضه می‌کردند، اظهار داشت: ایرانی علم و دانش و فرهنگ و تمدن را از دیگر ملت‌ها گرفت و آن را ارتقا داده و به جهان تحویل داد.

رییس جمهوری ادامه داد: تنها به ایران دیروز و تاریخ بلند و تمدن کهن آن افتخار نمی‌کنیم، بلکه به ایرانیان امروز هم فخر می‌کنیم که قادرند، بزرگ‌ترین افتخارات را در جهان بیافرینند. مگر این ایرانی نبود که الگوی برجام را در دنیای سیاست آفرید و مگر این ایرانی نبود که همه قطعنامه ‌ای فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل را با قدرت منطق و استدلال پشت میز مذاکره بی اثر و لغو کرد و مگر این ایرانی نبود که توانست 12 قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی را یکجا ملغی اعلام کند.

دکتر روحانی با تاکید بر این که به کمک ملت ایران و با رهنمودهای رهبری اندیشمند و با انسجام ملت ایران توانستیم از تمامی حقوقمان دفاع کنیم، اظهار داشت: در مقابل کسانی که به ما می گفتند غنی سازی حق شما نیست و آن را حق انحصاری خود می‌دانستند و می‌گفتند شما به منطقه ممنوعه قدم گذاشته‌اید، نه تنها توانستیم حق غنی‌سازی را تثبیت کنیم بلکه حق تجاری سازی مواد هسته‌ای غنی سازی شده را نیز گرفتیم و به آن عمل کردیم.

رییس جمهوری گفت: ملت ایران با وحدت و اتحاد و منطق تمام تحریم‌های اقتصادی را که به ناروا در طول سال‌های گذشته به اتهام مسئله هسته‌ای بر کشور تحمیل شده بود، یکجا لغو کرد. البته اگر سربازان اندیشمند و دانشمند شما مردم ایران پای میز مذاکره نبودند، امروز ما در این نقطه نبودیم و من اینجا در حضور شما مردم غیور و فداکار و ایرانیان عزیز ساکن فرانسه اعلام می‌کنم که اگر دکتر ظریف نبود، ما امروز در این نقطه نبودیم.

دکتر روحانی اضافه کرد: من از وزیر غیور و با تجربه و عالم وزارت امور خارجه کشورمان و همه اعضای تیم مذاکره کننده از سازمان انرژی اتمی تا وزارت دفاع و به ویژه فداکاری‌های شهدای هسته ای تقدیر و تجلیل می کنم که اگر نبود این فداکاری ها، دشمنان می خواستند سال‌ها به بهانه پرونده ای واهی به نام پی ام دی ما را در فشار بگذارند. اما با این تلاش‌ها نتیجه آن شد که شورای حکام گفت هر آنچه در پرونده پی ام دی ادعا شده، نادرست بوده است.

رییس جمهوری اظهار داشت: البته همه این افتخارات متعلق به ایران و ایرانیان است. افتخار ما و دولت یازدهم هم این است که خدمتگزار ملت عزیز و بزرگ ایران باشیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه به اهداف سفر به ایتالیا دست یافتیم و با توجه به آغاز خوب سفر به فرانسه امیدوارم به اهداف مدنظر این سفر نیز دست یابیم، خاطرنشان ساخت: بارها گفته ایم که هدف ما در شرایط جدید و فصل نوین اقتصادی ایران، صرفا تجارت نیست، بل که با نیروی جوان تحصیلکرده جوان فراوان به دنبال سرمایه‌گذاری و جذب فناوری‌های نوین و بازار صادراتی مشترک هستیم.

دکتر روحانی در پایان گفت: با عشقی که در شما مردم به ایران اسلامی سراغ دارم، تردیدی ندارم که آینده، درخشان و روشن است و ملت ایران به همه اهداف بلندش دست خواهد یافت.



دفاع رضا کیانیان از فاطمه معتمدآریا / تروریسم شاخ و دم ندارد

فرهنگ > سینما - رضا کیانیان هم با نگارش یادداشتی به دفاع از فاطمه معتمدآریا پرداخت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل یادداشت رضا کیانیان بدین شرح است:

تروریسم شاخ و دم ندارد

تروریسم یعنی نابود کردن آنچه دوست ندارند!
تروریسم یعنی قانون را قبول نداشتن!
تروریسم یعنی خودشان تصمیم بگیرند چه خوب است و چه بد!
تروریسم یعنی این است و جز این نیست!
تروریسم یعنی خودسری! 
تروریسم یعنی خود را تحمیل کردن به دیگران!
تروریسم یعنی دیگران مهم نیستند!
تروریسم یعنی همۀ دیگران نمی‌فهمند!
یعنی زور، قلدری، قمه کشی، هفت تیر کشی، نارنجک پرت کردن، منفجر کردن، حقوق دیگران را له و نابود کردن، بی‌ارزش شمردن حقوق فردی و جمعی، بی‌اعتباری قانون، بی‌اعتباری دولت، بی‌اعتباری نظم، نابودی آرامش، نابودی فهم و ادراک...

تروریسم با لمپنیسم دو قلو هستند! تروریسم یعنی همین چند مشت جوانی که در داعش جهان را تهدید می‌کنند و همین جوانانی که به سفارتخانه‌ها حمله می‌کنند، به‌سخنرانی‌ها حمله می‌کنند. و همین چند نفری که به‌سینمایی که فاطمه معتمدآريا در آن حرف مى‌زد، حمله کردند؛ که مجلس را به‌هم ريختند؛ که شهر را به‌هم ریختند؛ که به‌بازیگری که این همه افتخار برای کشورش آورده توهین کردند و فحش‌های رکیک دادند!

از دهان‌هایی که فحش‌های رکیک خارج می‌شود اسامى مقدس هم خارج می‌شود!



عکس های مراسم استقبال رسمی از روحانی در پاریس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام و المسلمین روحانی صبح امروز پنجشنبه با حضور لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در بنای انولید پاریس برگزار شد.

رئیس جمهور کشورمان دیشب با ژرار لارشه، رئیس سنای فرانسه ملاقات کرده بود و امروز با ایرینا جئورجیوا بوکووا، مدیر کل یونسکو و مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه دیدار کرد.

قرار است عصر امروز نیز رئیس جمهور کشورمان با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی اش دیدار کند و پس از آن به کشورمان باز می گردد.

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

استقبال رسمی از روحانی در فرانسه

بنای انولید که مقبره ناپلئون در آن قرار دارد، از ساختمان های قدیمی پاریس است که در قرن شانزدهم به دستور لوئی چهاردهم ساخته شد. بعدها این بنا تبدیل به موزه جنگ شد.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار