آیت الله نعیم آبادی
خطیب جمعه بندرعباس گفت: دهه فجر باید دهه معرفی دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های بی‌شمار ملت ایران برای حرکت به سوی اقتدار و عزت باشد.
کد خبر: ۱۷۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 29 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت درک جایگاه ائمه معصومین و سیره و منش زندگی آنان به فرازهایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: وفاداری به همسر و پرورش شایسته فرزندان از جمله ابعاد شخصیتی این بانوی مکرم اسلام است که باید سرلوحه زندگی امروز همه ما باشد.
 
وی احترام متقابل در زندگی را رمز ماندگاری یک زندگی برشمرد و گفت: روحیه محبت توام با احترام و عزت از جمله ارزش های خوب اسلامی و دینی است که می‌تواند صفا و صمیمیت را در زندگی تقویت کرده و پایه‌های زندگی سالم را تقویت و مستحکم کند.
 
آیت الله نعیم آبادی به اهمیت صیانت از جایگاه خانواده اشاره کرد و گفت: خانواده سالم زیربنای جامعه سالم است و احترام پدر و مادر به یکدیگر در مقابل فرزندان سبب درس‌آموزی فرزندان از والدین خود شده و در زندگی آینده فرزندان و نوع و نحوه رفتار آنها با همسرشان در آینده تاثیر مستقیم دارد.
 
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رهبری‌ هوشمندانه امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های ملت غیور ایران منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و غلبه بر نظام ستمشاهی شد و فرصت انقلاب اسلامی یک فرصت گرانبها و ارزشمند است که باید با دقت از آن صیانت کرد.
 
وی گفت: دهه فجر فرصتی برای معرفی دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی است تا نسل جوان جامعه امروز با مجاهدت‌های فراوان نسل انقلاب آگاه و بتوانند وضعیت امروز را با گذشته مقایسه کنند.
 
آیت الله نعیم آبادی از همه مسئولین و دستگاهها خواست تا اقدامات انجام شده در سال‌های بعد از انقلاب را به شیوه و شکلی هنرمندانه به جامعه امروز بخصوص نسل جوان معرفی کنند تا جوانان با آگاهی نسبت به شرایط کشور در قبل و بعد از انقلاب به اهمیت حرکت عظیم امام و شهدا و ایثارگران و همه مردمی که با نثار جان و مال خویش منجر به شکل گیری انقلاب و تداوم آن شدند، پی ببرند.
 
وی در پایان بر برگزاری با شکوه مراسمات مرتبط با جشن پیروزی انقلاب اسلامی در محلات مختلف شهر تاکید و از مردم خواست تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار