مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: اولین ایستگاه آتش نشانی غواصی و نجات کوهستان کشور در شهر تهران به شهروندان خدمات رسانی می کند.
کد خبر: ۱۷۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 30 January 2016
سعید شریف زاده، با بیان اینکه شهر تهران اولین آتش نشانی گروه نجات ویژه کوهستان و آتش نشانی غواصی را راه اندازی کرده است، افزود: چندین اکیپ امداد و نجات ویژه کوهستان در شهر داریم که در ایستگاه 74 شهران و ایستگاه 64 توچال برای خدمات دهی در ارتفاعات فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه در این 2 ایستگاه آتش نشانان آموزش های خاص و ویژه ای دیده اند، خاطر نشان کرد: آتش نشانان کوهستان توانایی و پتانسیل ویژه ای دارا هستند تا در مناطق کوهستانی به کمک شهروندان بشتابند. به طوری که بعضا در این مناطق هنگام تفریحاتی همچون کایت سواری که ممکن است چترهای هوایی شهروندان در دکل های برق فشار قوی گیر کند، آتش نشانان کوهستان شهروندان گرفتار را نجات دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص فعالیت 2 ایستگاه آتش نشانی غواصی در ایستگاه 64 توچال و 114 دریاچه شهدای خلیج فارس نیز چنین توضیح داد:  این ایستگاه ها به تجهیزات و لوازم غواصی مجهز هستند و غواصان آتش نشان دوره های مخصوص در سازمان آتش نشانی دیده اند.

وی با اشاره به ایستگاه 114 دریاچه شهدای خلیج فارس که به آتش نشانان غواص حرفه ای مجهز است، گفت: چندین اکیپ غواصی در این ایستگاه استقرار دارند تا در مواقع لازم در صورت بروز مشکل و غرق شدگی در دریاچه شهدای خلیج فارس به کمک شهروندان بروند. این ایستگاه در ضلع شمال غرب دریاچه قرار دارد تا در ماموریت هایی که مرتبط به غواصی است، حضور یابند.

شریف زاده با بیان اینکه در برخی آب گرفتگی های خاص و ویژه نیز از گروه غواصی آتش نشانی استفاده می شود، تصریح کرد: این آتش نشانان در مواقع سیل، غرق شدن در استخرهای خانگی و عمومی و حتی غرق شدن در سد آمادگی دارند تا اسرع وقت خدمات رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار