معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، ایجاد اشتغال را اولویت اول استان دانست و گفت: باید برنامه ششم توسعه استان بر مبنای اشتغال تدوین شود.
کد خبر: ۱۷۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 31 January 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، ایجاد اشتغال را اولویت اول استان دانست و گفت: باید برنامه ششم توسعه استان بر مبنای اشتغال تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، رضا رحیمی در جلسه شورای اشتغال استان که امروز (11 بهمن) با حضور اعضای شورا برگزار شد، با ابراز تاسف از اینکه کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد، ادامه داد: ممکن است در برخی از فصول که کشاورزی و ... رونق دارد، چند پله‌ای رتبه بیکاری استان پایین بیاید، اما در هر صورت نرخ بیکاری در استان بالا است.

وی رفع بیکاری را مهمترین اولویت استان دانست و اظهار کرد: مدل برنامه ششم توسعه استان با تاکید بر ایجاد اشتغال است و باید به موضوع بیکاری بصورت خاص نگاه شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: قرار نیست با ارائه اعداد و ارقام خود را فریب دهیم و هر دستگاهی آمار اشتغالی که با دستگاه‌های دیگر همپوشانی دارد را جداگانه اعلام کند، بلکه باید واقعیت‌های بیکاری و اشتغال استان اعلام شود.

رحیمی یادآوری کرد: برای کمک به اشتغال استان باید در برنامه ششم توسعه مشوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای برای استان تعریف کنیم که هم به سرمایه‌گذاری و تولید در استان کمک شود و هم به کاهش نرخ بیکاری کمک کند.

به گفته این مسئول، باید مدل‌های جدیدی بر اساس واقعیات برای ایجاد اشتغال در استان تعریف شود و از روش‌هایی که در گذشته جواب نداده دیگر استفاده نکنیم.

وی تصریح کرد: باید از فضای ایجاد شده در پسابرجام نیز برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در استان استفاده کنیم.

رحیمی از دستگاه‌های عضو شورای اشتغال استان خواست تا پایان بهمن، وضعیت واقعی اشتغال موجود را اعلام کنند و از مشاغلی که شاید چندان به چشم نیاید، هم غافل نشوند.

طهمورث الیاسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه نیز در ادامه اظهار کرد، برنامه ششم توسعه استان باید برنامه‌ای غنی و قوی برای ترسیم نقشه راه استان از سال 95 تا 99 باشد.

وی با اشاره به جلسات و پیگیری‌های صورت گرفته برای تدوین به موقع برنامه ششم توسعه استان، عنوان کرد: مقرر شده تا پایان شهریور سال آینده برنامه عملیاتی ششم توسعه استان تدوین شود.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه کشور هم سعی شده بخش‌های تکراری حذف شود،زیرا تنوع و تعدد قوانین و مقررات در کشور دست و پاگیر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار