مشاور امور بانوان و خانواده شهردار شیراز از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی شهر سالم همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در بوستان خلدبرین این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 31 January 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز: پروین حکمت‌آمیز با اشاره به نقش شهروند سالم در تقویت و توسعه زیربنای شهر سالم، اظهار داشت: یکی از اهداف عالیه نمایشگاه جشنواره فرهنگی شهر سالم نهادینه کردن فرهنگ سلامت جسمانی و روانی شهروندان در راستای رسیدن به  توسعه پایدار شهری است.

وی مبنای برگزاری جشنواره را حفاظت از ارزش‌های دینی، فرهنگی، ملی و اصیل جامعه و صیانت از حقوق شهروندان عنوان کرد و افزود: آموزش و مشاوره دو عنصر تقویت‌ساز شهر سالم است که ارائه مشاوره مذهبی به خانواده‌ها، آموزش فرهنگ شهروندی و آسیب‌های اجتماعی، آموزش رایگان دوخت چادر و آموزش حرکات ورزشی برای ارتقای سلامت شهروندان از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

مشاور شهردار شیراز همچنین برگزاری این جشنواره را از اهداف مشترک شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در راستای ایجاد شهری سالم، فرهنگی، مفرح و بانشاط برای شهروندان دانست و گفت:  تعامل و همکاری حوزه‌های مختلف شهرداری ما را بر آن داشت تا دومین دوره این حرکت جریان‌ساز فرهنگ سلامت در میان خانواده‌ها را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

حکمت‌آمیز با اشاره به برپایی 85 غرفه نمایشگاهی در زمینه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی زنان خودسرپرست، ملزومات متنوع عفاف و حجاب، محصولات غذایی سالم، کتب و لوازم‌التحریر و پوشاک ایرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: در حاشیه این رویداد فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر و نمایشگاه پوستر و عکس فجر نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری بخش‌های مختلف شهرداری شیراز از جمله معاونت فرهنگی اجتماعی، معاونت و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان‌های آتش‌نشانی، مدیریت پسماند، میادین و مشاغل، پارک‌ها و فضای سبز، هیئت ورزش‌های همگانی، شهرداری منطقه یک، مدیریت روابط عمومی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، کمیته امداد، بهزیستی، کار و تعاون، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز، سرای محلات و ... برگزار می‌شود.

این نمایشگاه برای بازدید شهروندان از پانزدهم تا بیست‌وسوم ماه جاری هر‌روزه از ساعت 15 تا 21 در بوستان خلدبرین دایر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار