رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری اعضای باند سرقت لوازم داخل خودرو با 70 فقره سرقت در کرج خبر داد.
کد خبر: ۱۷۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 01 February 2016
حمیدرضا گل‌صباحی گفت: با توجه به افزایش شکایت‌های مردمی در خصوص سرقت لوازم داخل خودرو در برخی از مناطق کرج، بررسی و شناسایی عاملان سرقت‌ها در دستور کار ویژه پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس آگاهی استان البرز با بازبینی آلبوم مجرمان سابقه‌دار به ویژه سارقان لوازم داخل خودرو و همچنین اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات تکمیلی از فعالیت اعضای باند سرقت لوازم داخل خودرو اطلاع یافتند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: اقدامات اطلاعاتی در خصوص شناسایی اعضای باند تشدید شد و در نهایت پس از چند روز گشت‌زنی و اقدامات پلیسی با تعامل با کلانتری‌ها، در چند روز گذشته یکی از اعضای باند توسط ماموران کلانتری 22 مهرشهر کرج دستگیر شد.
گل‌صباحی خاطرنشان کرد: با راهنمایی متهم دستگیر شده سردسته‌های اصلی باند به نام‌های «رامین و امین - ش» در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.
وی اضافه کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو با همدستی چهار نفر دیگر اعتراف کردند.
این مسئول ادامه داد: متهمان در اعترافات خود با بیان اینکه به ماده روانگردان شیشه اعتیاد دارند و به منظور تامین هزینه اعتیاد خود با تشکیل باندی هفت نفره در دو ماه اخیر با شناسایی مجتمع‌های آپارتمانی فاقد حفاظ و دوربین مدار بسته در محدوده‌های مهرشهر، حسین‌آباد، دهقان ویلا، گوهردشت، 45 متری گلشهر و حصارک با استفاده از یک دستگاه پژو پارس به مجتمع‌های مورد نظر مراجعه و در ساعات دو الی پنج بامداد اقدام به سرقت از انباری‌ها و خودروهای فاقد دزدگیر، قفل فرمان و پدال می‌کردند، گفتند با این شیوه تاکنون به 70 فقره سرقت لوازم داخل خودرو و انباری اقدام کرده‌اند.
گل‌صباحی تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهمان دستگیر شده با هماهنگی مقام قضایی سایر همدستان آنها در چند عملیات جداگانه شناسایی و دستگیر شدند؛ در بازرسی از منزل و مخفی‌گاه متهمان مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل ضبط، باند پخش، مدارک شناسایی، جک و زاپاس خودرو، دوچرخه، باطری خودرو و غیره کشف شد.
وی از شهروندان خواست: اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل سوئیچی، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.
این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه باز کردن قفل‌های سوئیچی مشکل بوده و مستلزم زمان بیشتری است، بهتر است رانندگان درب‌های اتومبیل خود را مجهز به قفل‌های سوئیچی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار