بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ 02 February 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



حمله شدیدالحن طنز انتخابات 92 به آیت الله هاشمی

غرضی با بیان اینکه آقای هاشمی‌رفسنجانی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور می‌خواهد به نفع منویات خودش استفاده کند گفت: آقای هاشمی کشور را جزء اموال شخصی‌اش می‌داند.
خبرگزاری تسنیم: سیدمحمد غرضی وزیر دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در واکنش به انتقاد آقای هاشمی از شورای نگهبان به بهانه حمایت از حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، اظهار داشت: آقای آیت‌الله هاشمی شخصیتی دارد که همیشه تمایل دارد راس جریان اجتماعی قرار بگیرد و باقی مسائل برای ایشان اهمیتی ندارد.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب آقای هاشمی قصد داشت راس همه مسائل قرار بگیرد و بعد از پیروزی انقلاب تلاش کرد راس همه امور باشد و در زمان جنگ و آتش‌بس هم سعی داشت نفر اول و همه کاره باشد و این مسائل جزو شخصیت آیت‌الله هاشمی است.

غرضی با بیان اینکه آقای هاشمی‌رفسنجانی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور می‌خواهد به نفع منویات خودش استفاده کند، تصریح کرد: آقای هاشمی همیشه خودش را شخص برتر مملکت می‌داند و کشور را جزو اموال خود دانسته و در تمام این سال‌ها خود را فوق جریان‌ها قرار داده؛ اظهارات آقای هاشمی علیه شورای نگهبان در اصل حمله به قانون اساسی و آرمان‌های امام بوده و نوعی انتحار سیاسی است.

وزیر دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی افزود:‌ آقای هاشمی همواره سعی می‌کند به مخالفینش بگوید مملکت برای اوست و کسی حق نقد کردن ندارد.



در بررسی صلاحیت آیت‌الله هاشمی در شورای‌نگهبان چه گذشت؟/کدام اعضای شورا مخالف هاشمی بودند؟

تایید صلاحیت هاشمی رفسنجانی در شورای نگهبان با وجود مخالفت اکثریت اعضای این شورا با شخص وی، همچنان مورد توجه رسانه ها و محافل سیاسی است.

در جریان بررسی صلاحیت هاشمی، تنها آیت الله احمد جنتی و محمدرضا مدرسی نظر مخالف داشته و مابقی آنها با وجود مخالفت با هاشمی از دادن رای منفی خودداری کرده اند.

به گزارش آفتاب، سایت پایش در ادامه نوشته است: برای تایید صلاحیت علمی نامزدهای خبرگان در شورای نگهبان به حداقل سه رای از شش فقیه شورا نیاز بوده و برای تایید صلاحیت های عمومی نامزدها دستکم ۴ رای لازم بوده است.

اکثریت اعضای شورا با هاشمی مخالف بوده اند اما در جریان بررسی صلاحیت وی از دادن رای منفی خودداری کرده اند.

گفته می شود احتمالا تبعات سیاسی رد صلاحیت هاشمی موجب شده تا مخالفان وی در شورای نگهبان از دادن رای منفی خودداری کنند.

در همین حال برخی تحلیل گران سیاسی می گویند تایید صلاحیت هاشمی بعد از آن صورت گرفته که اطمینان حاصل شده جریان مورد حمایت وی در انتخابات خبرگان، اغلب رد صلاحیت شده و او به تنهایی قادر به تشکیل فراکسیونی قدرتمند در مجلس آینده خبرگان نخواهد بود.



تکذیب حذف هاشمی رفسنجانی از فهرست جامعه روحانیت ازسوی موحدی کرمانی

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خبرگزاری صداوسیما نوشت: موحدی کرمانی در واکنش به هجمه دیروز هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان: هجمه به این نهاد جایز نیست چرا که این شورا از ارکان نظام است.

آیت الله موحدی کرمانی در حاشیه همایش عزت ملی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از توصیه های امام(ره) به شورای نگهبان وقتی که این نهاد با تضعیف افراد مواجه می شد این بود که این شورا محکم بایستد و به وظیفه خود عمل کند و اگر برخی علاقه مند به امام هستند به توصیه ایشان توجه کنند.

وی در همین زمینه در پاسخ به پرسشی درباره رواج آقازادگی از جانب عده ای، تاکید کرد: در انقلاب این مسائل مطرح نیست بلکه مقررات و قوانین نظام مطرح است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز درباره خبر حذف هاشمی رفسنجانی از فهرست این تشکل گفت: اصلا جلسه ای که نام وی مطرح شود نداشتیم و این سخن کذب است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: هنوز درباره این مسئله و نتیجه نهایی فهرست( خبرگان) جلسه ای برگزار نشده است و در باره نام وی هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در خصوص فهرست نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فهرست به 30 نفر نزدیک شده است اما هنوز اسامی نهایی قطعی نیست.



رسایی علیه آیت الله در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از این که صلاحیت شورای نگهبان روز گذشته زیر سوال رفته است، گفت: چرا امروز کسی که صبح رییس جلسه بود حتی کلمه‌ای در این مورد صحبت نکرد.
خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس با انتقاد از این که صلاحیت شورای نگهبان روز گذشته زیر سوال رفته است، گفت: چرا امروز کسی که صبح رییس جلسه بود حتی کلمه‌ای در این مورد صحبت نکرد.

حجت الاسلام حمید رسایی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: امروز چند مصوبه در مورد ایرادات شورای نگهبان داشتیم ایراداتی که شورای نگهبان گرفته برای این است که ما نظر شورای نگهبان را جلب کنیم.

وی افزود: سوالم این است که وقتی در تریبون‌های رسمی کشور روز گذشته صلاحیت شورای نگهبان زیر سوال رفته چرا امروز کسی که صبح رییس جلسه بود حتی یک کلمه در مورد این موضوع صحبت نکرد؟ با این که این جملات حضرت امام (ره) است که توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می شود و در آخر آن رژیم را ساقط می‌کند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس ادامه داد: امام (ره) فرمودند هیچ کس حق ندارد راجع به شورای نگهبان و رأی آن یک کلمه بگوید، این که بگوید شورای نگهبان کذا است، این مفسد است و یک همچون آدمی باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

رسایی همچنین بیان کرد: این جملات که می‌خوانم مربوط به حاج احمد آقا خمینی است که فرمودند؛ ما منصوبین به حضرت امام (ره) باید توجه داشته باشیم که فقط به علت نزدیکی به ایشان است که با ما مصاحبه می شود یا به ما احترام می‌شود، توجه کنیم اگر امام(ره) نبودند هرگز کسی ما را به این صورت نمی شناخت تا با ما مصاحبه کند؛ پس من من نکنیم که ما هیچیم. باید توجه کنیم تا از انتصاب ما به امام (ره) سوء استفاده نشود.

لاریجانی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر رسایی اظهار کرد: تذکرتان به رییس جلسه چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: آقای هاشمی رفسنجانی با صحبت‌های دیروزش التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه ندارد قطعا باید در مورد این موضوع فکر شود.



یادداشت ضرغامی درباره یادگار امام

عزت الله ضرغامی رئیس پیشین صدای و سیما با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، نوه ی گرامی امام خمینی (ره) مورد احترام آحاد ملت ایران است.
عصر ایران- عزت الله ضرغامی رئیس پیشین صدای و سیما با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی ، نوه ی گرامی امام خمینی (ره) مورد احترام آحاد ملت ایران است.

قطع نظر از نسبت موجود با بیت مکرم حضرت امام (ره) ، ایشان فردی حوزوی و فاضل هستند که مراتب آن بر کسی پوشیده نیست.

ورود ایشان به انتخابات خبرگان و عدم حضور در جلسه ی آزمون علمی آن و نهایتا اقدام قانونی شورای محترم نگهبان، حاشیه های را ایجاد کرد که هر فرد دلسوزی، از فرایند این تحولات، مکدر و نگران می شود.

حفظ حرمت نوه ی امام (ره)، بر همه واجب است. اما کسانی که با غوغاسالاری، صرفا به دلیل این انتساب، می خواهند قانون را دور بزنند، بالاترین ضربه را به شخصیت مستقل و عالمانه ی او وارد می کنند.

مطمئن ام خود ایشان، به شدت مخالف استفاده از این جایگاه، در تایید صلاحیت علمی خود هستند.

کسانی که در سال های قبلی ، کامیاب نظریه ی "خانواده محوری در سیاست" بوده اند ، امروز به دنبال تعمیم مصادیق این نظریه ی شخصی و غیر مکتبی هستند . روشنگری منتقدین محترم این نظریه ، باید با درایت و هوشمندی و حفظ حرمت بیت شریف امام (ره) صورت گیرد . مراقب باشیم.

یادداشت ضرغامی درباره یادگار امام






منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار