سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به اقلیم کردستان عراق به علت اعتصاب کارکنان گمرک عراق از روز چهارشنبه متوقف شد.
کد خبر: ۱۷۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴ 03 February 2016
سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به اقلیم کردستان عراق به علت اعتصاب کارکنان گمرک عراق از روز چهارشنبه متوقف شد.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارکنان گمرک عراق برای پیگیری مطالبات و دریافت چهار ماه حقوق معوقه خود دست از کار کشیده و اعتصاب کرده اند و همین امر باعث شد تا مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین امروز بسته و روند واردات و صادرات کالا از این معبر رسمی متوقف شود.

وی اظهار کرد: پیگیری و رایزنی های لازم توسط مقامات عراقی در دست انجام است تا با بازگشایی مرز پرویزخان روند واردات و صادرات کالا از این مرز رسمی از سرگرفته شود.

وی گفت: کارکنان گمرک عراق که از پرداخت نشدن چند ماه حقوق و مزایای معوقه گله مند هستند با اعتصاب امروز خود مراتب اعتراض خود را به مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کرده اند.
با متوقف شدن روند واردات و صادرات کالا بیش از یک هزار و 200 نفر از کارگران بازارچه پرویزخان که با حمل و تخلیه بارگیری کالا روزگار می گذرانند نیز بیکار شدند و همچنین کالاهای صادراتی کشورمان نیز از صبح روز چهارشنبه با اعتصاب کارکنان گمرک عراق در مرز مانده و صادر نشده است.

بخش زیادی از صادرات کالاهای کشورمان از طریق بازارچه مرزی پرویزخان قصرشیرین به سلیمانیه عراق انجام می شود اما بحران مالی اقلیم کردستان عراق و پرداخت نشدن حقوق معلمان و کارکنان گمرگ عراق در ماههای اخیر باعث شد این افراد برای پیگیری مطالبات خود چند بار دست به اعتصاب بزنند.

اکنون 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی و بین المللی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.

روزانه به طور میانگین شاهد تردد 250 مسافر به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان هستیم و همچنین روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی به کشور عراق صادر می شود. 

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار