کد خبر: ۱۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 04 February 2016
لاله پارک متعلق به رضا ضراب زاده(همسر ایبرو) است؟
لاله پارک سرمایه ای خارجی یا ملی است؟
اینها  نمونه هایی از اخباری است که در مورد لاله پارک شنیده ایم و یا می شنویم.
اما واقعیت داستان لاله پارک چیست؟
لاله پارک در زمان شهرداری نوین و استانداری بیگی ، در سالهای 87 به بعد از طرف اتاق بازرگانی تبریز ، طرح توجیهی سرمایه گذاری آن ارائه می گردد. تلاشها برای جلب سرمایه گذای از سوی شهرداری و استانداری وقت انجام می پذیرد تا اینکه فردی بنام علی پولاد ، از سرمایه گذاران بنام و خوشنام ترک برای این سرمایه گذاری اعلام آمادگی می نماید.
علی پولاد به همراه برادران محققی صد در صد سرمایه را تامین می نمایند اما به لحاظ تملک سرزمینی ، شهرداری تبریز ، مالکیت 25 درصد سهام را برعهده می گیرد.
با توجه به شرایط اقتصادی و نیز لزوم تامین منابع مالی ، در سال 94، شهرداری تبریز اقدام به فروش 25درصد سهم خود به مبلغ 67 میلیارد تومان می نماید که از این باب، هزینه بسیاری از پروژه های عمرانی تبریز تامین می گردد.
این درحالی است که برخی از روزنامه ها و سایتها برای جلب مخاطب ، اقدام به انتشار تصاویر بعضا جعلی از لاله پارک نموده و سعی در تشویش اذهان عموی دارند.
لاله پارک به منزله مهمانسرای عمومی میهمانان خارجی تبریز عمل می نماید.
درکنار بازار سنتی تبریز، فضای مدرن بنام لاله پارک موجب تحیر بسیاری از هیئت های اقتصادی ای می گردد که برای سرمایه گذاری به تبریز رهنمون می گردند.
 قسمتهای مختلف لاله پارک، حداقل 3000نفر به صورت متوسط محل تامین درآمد  حداقل 3000 نفر است که در نوع خود اشتغالزایی بی نظیری است.
علاوه بر این اشتغالزایی غیر مستقیم لاله پارک آنرا به عنوان الگوئی برای توسعه شهری تبریز و برندسازی ایده آل برای آن طرح نموده است.

هرچند در کنار این خدمات طلایی و ارزشمند، حضور برخی از جوانان با الگوهای رفتاری ناهنجار چهره عمومی این مجموعه ارزشمند را مخدوش می نماید اما این منصفانه نیست که بخاطر حضور چند ناهنجار، جلوی توسعه و پیشرفت شهر گرفته شود.
پروژه های توسعه لاله پارک شامل سالن همایش 1000نفری آن گنجینه ای ملی محسوب می گردد.
 همچنین هتل درحال احداث آن می تواند پذیرنده مسافران درجه یک خارجی گردد. مساله ای که بعضا مانع انجام سفرهای مهم هیئت های خارجی به تبریز و گسیل ایشان به اصفهان گردیده است.
لاله پارک سرمایه تبریز و ایران است و برای حفظ و ارتقای آن بایستی هم شهروندان و هم مسئولین اهتمام جدی ورزند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
تنها مکان تفریحی جوانان در این شهر لاله پارکه دیگه!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار